نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
فدراسیون فوتبال
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حسین شریفی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: طبق صحبت‌هایی که این هفته با همکاران و دوستانمان در صدا و سیما داشتیم و جلسه‌ای را با شهریاری و فروغی برگزار کردیم، به جمع‌بندی‌های قابل قبولی رسیدیم.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره آخرین وضعیت کسب میزبانی مقدماتی جام جهانی، حاشیه‌های مربوط به جلسات کمیته فوتسال و انتخاب سرمربی تیم ملی بانوان ارائه کرد.

حسین شریفی درباره آخرین وضعیت کسب میزبانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با وجود فراهم نشدن شرایط ارسال سیستم VAR و سایر مسائل توضیحاتی را ارائه داد که در زیر می خوانید:

*میزبانی بحثی است که همچنان رایزنی‌ها را درباره آن انجام می‌دهیم و جلسات مختلفی را پشت سر گذاشته‌ایم. همچنان هم جلسات متفاوتی داریم اما امیدوار هستیم پس از دو سال تیم ملی کشورمان به ایران، تهران و ورزشگاه آزادی بازگردد و دیدارهای خانگی‌اش را اینجا برگزار کند. طبق اعلام قبلی فیفا و ای‌اف‌سی، اگر کشورهای شرکت کننده در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی این سیستم را نداشته باشند، این دو نهاد برای کشورهایی که امکانات را ندارند، این سیستم را تامین می‌کرد.

*حدود دو سه هفته پیش قرار بود نماینده شرکت STP به تهران سفر کند و  از مسائلی که خود را ملزم به فراهم کردن آن کرده بودیم، بحث سخت‌افزار مربوط به این سیستم مثل اتاق مخصوص به VAR، فیبرنوری، اینترنت با شرایط خاص و مواردی از این دست بود. همه این موارد را پیش‌بینی کرده و در ورزشگاه آزادی مستقر کردیم. آماده‌سازی‌ها انجام شد اما روز گذشته نامه‌ای دریافت کردیم که در آن اعلام شده بود با توجه به تحریمهای ظالمانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده، شرکت همکار فیفا و AFC نمی‌تواند تجهیزات را به تهران ارسال کند.

*طبق صحبت‌هایی که این هفته با همکاران و دوستانمان در صدا و سیما داشتیم و جلسه‌ای را با شهریاری و فروغی برگزار کردیم، به جمع‌بندی های قابل قبولی رسیدیم، اما آنچه اتفاق افتاده این است باید مجموعه صدا و سیما و رسانه ملی کنترل حق پخش بازی‌ها را بپذیرد و آنها طبق سنوات گذشته این موضوع را می‌پذیرند. مشکل خاصی هم نیست. تصویربرداری مسابقات هم باید طبق استانداردهای فیفا و AFC در زمان پخش دارند انجام شود که این هم مشکل خاصی نیست. اما آنچه ما را نگران می‌کند بحث تحریم‌هاست که به نوعی در این موضوع دخیل می‌شود.

*بدهی‌هایی از گذشته وجود دارد. هم در اختلاف قیمت مواردی دارند و هم باید حق پخش جدید بازی‌ها را لحاظ کنند، نمی‌گوییم این موارد خیلی ساده است اما چندان هم هم پیچیده نیست. فدراسیون فوتبال باید تضمین‌هایی بدهد و  البته برخی اتفاقات بر دوش صدا و سیماست و باید آنها را بپذیرد. البته ارائه تضمین و تعهدات بر عهده فدراسیون فوتبال است.  امیدوارم موضوع حق پخش هر چه سریع‌تر حل شود و صداو سیما فدراسیون فوتبال در این راه پیشگام باشد تا میزبانی را به خاطر حق پخش از دست ندهیم.

*می‌گویند عراق اردوهایش را آغاز کرده اما باید شرایط خودمان را با این تیم مقایسه کنیم. باید دید عراق چند بازیکن داخل لیگ کشور خودش دارد و ما چند بازیکن. شرایط برای لیگ این کشور به چه شکلی بوده و برای ما چگونه؟ در شرایطی با هم صحبت می‌کنیم که ۹ روز از فینال جام حذفی کشورمان گذشته و بازیکنان ما به عنوان عنصر کلیدی تا ۹ روز قبل درگیر این رقابت سنگین بودند. دوستان اصرار دارند عراق در بحث آماده‌سازی بهتر از ما عمل می‌کند اما شرایط دو تیم خیلی متفاوت است.

*در خصوص حاشیه‌های  ایجاد شده درباره غیبت وحید شمسایی در جلسه کمیته فوتسال ذکر این نکته ضرروی است که شمسایی با یک برنامه تلویزیونی قرارداد دارد، باید در زمان برگزاری جلسه کمیته فوتسال، طبق تعهداتش در استادیوی برنامه تلویزیونی شرکت می‌کرد.  درباره اختلاف نظر برای انتخاب سرمربی تیم فوتسال بانوان باید بگویم این بحث همه جا وجود دارد. کمیته بانوان در این مورد کامل بررسی‌هایش را انجام داده، گزینه‌های مختلف و متعددی هم در نظر هستند که آنها را لحاظ خواهد کرد. باید شرایط آن گزینه‌ها بررسی شود. طبق اطلاعات من، شهرزاد مظفر جزو گزینه‌ها نیست، به این دلیل که تحت قرارداد کشور کویت است.

*همه چیز طبق روال عادی پیش می‌رود. برخی مسائل منتشر شده غیردقیق است و نمی‌دانیم دوستان روی چه تصوری چنین اخباری منتشر می‌کنند. برای ما هم اینگونه خبرها محلی از اعراب ندارند. کاری به شایعات نداریم و مکلف نیستیم به این مسائل پاسخ بدهیم...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا DE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    آقای فروغی حالا مذیریت کن و حق پحش را بذه اکه اخراچ فردوسی پور بود خیلی گنده گنده حرف میزدی اگه همین را بدی دست فردوسی پور درستش میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی