نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
شبی که پروین به من پیشنهاد داد تا صبح خوابم نبرد/ علی آقا گفت برو قطر آینده‌ات را بساز!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرشاد پیوس آقای گل اسبق فوتبال ایران و پرسپولیس در خصوص نقل و انتقالات و حضورش در این تیم پرطرفدار خاطرات جالبی دارد.

شماره ۱۷ تاریخی پرسپولیس از نحوه پیوستن به این تیم و پیشنهاد علی پروین صحبت‌هایی با خبرورزشی داشت که خواندن آن خالی از لطف نیست:

آقا فرشاد نقل و انتقالات چقدر در نتایج یک تیم تأثیرگذار است؟

شک نکنید تیم‌های مدعی و حتی شانس‌های سقوط از دل همین نقل و انتقالات متولد می‌شوند. شما اگر دقت کرده باشید در دنیای فوتبال هم همین است. تیمی که بهتر و سنجیده تر هزینه و خرید می‌کند موفق تر است.

نقل و انتقالات پرسپولیس را که رصد کرده‌اید؟

بله، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو از این تیم جدا شده‌اند و امیدوارم باشگاه بتواند جانشین‌های مناسبی برای آنها پیدا کند.

جدایی احمد نوراللهی با واکنش‌های منفی هواداران و باشگاه پرسپولیس روبرو شد درحالی که یحیی گل محمدی از او دفاع کرد. نظر شما در این رابطه چیست؟

من هم با یحیی گل محمدی موافقم. احمد نوراللهی بازیکن بزرگی است که هفت، هشت سال برای پرسپولیس زحمت کشید و در قهرمانی‌های این تیم تأثیرگذار بود. او هم مثل هر آدمی‌حق دارد به آینده اش فکر کند. بنابراین باید به تصمیم این بازیکن خوب و ملی پوش احترام بگذاریم.

با حمید درخشان هم که حرف می‌زدیم همین عقیده را داشت. او حتی گفت علی پروین کمک کرده است به قطر برود و...

بله، من هم وقتی می‌خواستم به الاهلی قطر بروم خیلی مردد بودم. با وجود آن که از علی آقا اجازه گرفته بودم اما شب قبل از سفر در خانه آقای پروین رفتم و گفتم اگر یک ذره شما ناراضی باشید نمی‌روم! با تعجب نگاهی به من کرد و گفت فرشاد اینجا چه کار می‌کنی؟! مگر نباید به قطر سفر می‌کردی؟ گفتم می‌خواستم دل شما صاف باشد که ایشان هم با بزرگ منشی گفت برو و آینده ات را بساز چون قطری‌ها پول خوبی می‌دهند.

جالب بود! علی پروین شما را خیلی دوست داشت و حتی مصاحبه معروفی هم انجام داد که گفته بود «تنها بازیکن غیرقابل تعویض من فرشاد پیوس است چون حتی اگر ۹۰ دقیقه خاموش باشد یک لحظه زهر خودش را می‌ریزد!»

علی آقا استاد، معلم و بزرگ ماست. هیچ وقت فراموش نمی‌کنم زمانی که در نیروی هوایی بازی می‌کردم و آقای گل لیگ دسته دوم تهران شدم آقای پروین با من صحبت کرد که به پرسپولیس بروم. باور کنید آن شب تا صبح از خوشحالی خوابم نبرد! باور نمی‌کردم علی آقا پروین و پرسپولیس خواستار من شده باشند و...

اولین رختکن پرسپولیس که تجربه کردید چه جوی داشت؟

رفتم استادیوم آزادی که بازی کنیم. با توجه به اینکه تازه وارد بودم رفتم بی سروصدا گوشه ای نشستم و ناگهان متوجه شدم محمد آقا مایلی کهن کنارم نشسته است. محمد آقا خیلی به من دلداری و روحیه داد و کمک کرد تا راحت تر بتوانم به زمین بروم و از این جهت همیشه خودم را مدیون او می‌دانم.

به عنوان یک پیشکسوت پرسپولیس چه صحبتی با خریدهای جدید یا گزینه‌های خرید این تیم در فصل نقل و انتقالات دارید؟

به نظرم هر بازیکنی با عشق پیراهن پرسپولیس را انتخاب کند موفق خواهد شد. اگر کسی به خاطر پول به این تیم بیاید به مشکل می‌خورد و این موضوع در سال‌های گذشته ثابت شده است. امیدوارم فوتبالیست‌هایی پیراهن پرسپولیس را بپوشند که عاشق آن باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجید IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    ای جانم...فرشاد آقای گل....گلزن مادرزاد.....هنوز هم بعد این همه سال وقتی امثال فرشاد آقای گل رو می بینم ...انرژی مثبت زیادی دریافت می کنم
  • مهدی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    این همه بازیکن خوب هم راهی استقلال و پرسپولیس شدن اما افت کردن چون یه سری تماشاگر فحاشی کردن و فخش ناموسی میدادن واسه یه اشتباه آینده را خراب میکردن
  • فرزاد IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    درود بر فرشاد اقای گل مودب و با اخلاق
  • حسن IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    علی گفته بروکه جاخودش بازبشه چون خوب خوردمردم راهم گول زد
    • متوهم IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      عجب توهمي زدي...با اختلاف اولي ولي بدون جام!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی