نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
مصوبه ممنوعیت چمن مصنوعی قانونی نیست/ دنیا به سمت چمن‌های هیبریدی رفته است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

غلامرضا بهروان گفت: مصوبه سازمان لیگ در خصوص عدم برگزاری بازی در چمن مصنوعی قانونی نیست و کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا چنین ممنوعیتی را ایجاد نکرده‌اند.

غلامرضا بهروان در تشریح این اظهارات خود گفت: تصمیمی که سازمان لیگ اعلام کرده نه مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا است و نه فدراسیون جهانی فوتبال. بهتر بود سازمان لیگ اعلام می‌کرد بازی در زمینی که چمنش فاقد استانداردهای لازم است ممنوع است. واقعیت این است برخی از چمن‌های طبیعی استادیوم‌ها هم کیفیت ندارند و بازی روی آن برای سلامت بازیکن مضر است. اینکه بازی در چمن مصنوعی ممنوع اعلام می‌شود پاک کردن صورت مسئله است. می‌گوییم فوتبال یک ورزش وارداتی است و باید از قوانین بین المللی تبعیت کنیم. حال سوال من این است آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا بازی در چمن مصنوعی را ممنوع اعلام کرده اند؟ اگر این طور است چطور در خیلی از کشورهای اروپایی بازی‌های باشگاهی در چمن مصنوعی برگزار می‌شود؟ حتی گفته می‌شود قرار است بازی استقلال تاجیکستان با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در چمن مصنوعی برگزار شود. 

وی در ادامه به این نکات هم اشاره کرد: در فوتبال روز دنیا دیگر از گرانول در چمن مصنوعی استفاده نمی‌شود به این خاطر که سرطان زا است و درفصل گرما بازی را سخت می‌کند و از مواد جدید استفاده می‌شود. از سویی زیر سازی چمن مصنوعی در ایران با زیر سازی چمن مصنوعی در دنیا متفاوت است. ما در ایران از بتن برای زیرسازی چمن مصنوعی استفاده می‌کنیم در حالی که در دیگر جاهای دنیا زیر سازی چمن مصنوعی با شن است تا زمین نرمی‌خود را حفظ کند. از سویی در خیلی از استادیوم‌های ایران که چمن آن مصنوعی است از صبح تا پاسی از شب زمین را اجاره می‌دهند و طبیعی است که زمین سفت شود و از همه مهمتر برس زدن که باید در تایم‌های مشخصی انجام شود صورت نمی‌گیرد. این‌ها همه ایراد است.

غلامرضا بهروان افزود: این‌ها دلیلی نمی‌شود که ما صورت مسئله را پاک کنیم. باید کار کارشناسی و مطالعه انجام شود و به تیم‌ها گفته شود بازی در زمین غیر استاندارد ممنوع است و ابتدای فصل باید کارشناسان امر زمین‌ها را مورد بررسی قرار دهند. به شما قول می‌دهم خیلی از چمن‌های طبیعی هم برای بازیکن خطرناک هستند. حتی خطرناک تر از چمن مصنوعی. سوال من اینجاست آیا در فصلی که گذشت بازیکنان در زمین چمن طبیعی آسیب ندیدند؟ دنیا در حال حرکت به سمت استفاده از چمن‌های هیبریدی است و در خیلی از استادیوم‌ها شاهد تلفیق چمن طبیعی و مصنوعی هستیم. باید در  این زمینه مطالعه کنیم و دستوراتی که می‌دهیم بر مبنای قوانین حرفه ای باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی