نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
رکوردشکنی قایدی تکذیب شد/ رکورد انتقال دست مهدوی‌کیاست/ جنجال پولی که به حساب پروین رفت!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه استقلال در حالی اعلام کرده که مهدی قایدی گرانترین انتقال تاریخ فوتبال ایران از یک تیم ایرانی به باشگاه خارجی است که این موضوع درست نیست.

در نیم فصل ۹۹-۱۹۹۸ مهدی مهدوی‌کیا به طور قرضی از پرسپولیس به بوخوم رفت و سال ۱۹۹۹ هم پرسپولیس او را به هامبورگ فروخت و سود فوق‌العاده‌ای کرد. 

پرسپولیس با انتقال مهدوی کیا به هامبورگ ۳٫۵ میلیون یورو به جیب زد که نشان می‌دهد خیلی بیشتر از مبلغ پیش بینی شده درباره انتقال قایدی است که ۱٫۵ تا ۲ میلیون دلار تخمین زده شده است. 

البته احمد مددی مدیرعامل استقلال هم گفته: «رقم قرارداد انتقال قایدی را نمی‌توانم بیان کنم چون محرمانه است اما فکر می‌کنم یکی از بالاترین رقم‌ها در فوتبال ایران است.» تا به این ترتیب از موضع گرانترین انتقال کوتاه آمده باشد. 

رقم انتقال مهدوی کیا تا بیشتر از یک دهه، جابه جا نشد و مهدوی‌کیا گرانترین انتقال بین بازیکنان لژیونر ایرانی باقی ماند و در آن برهه زمانی بخش عمده ای از مشکلات سرخپوشان را مرتفع کرد. 

در مورد رقم قرارداد در آن دوره خیلی حرف و حدیث بود. مهدوی کیا چند سال پیش در پاسخ به این سوال که پول ترانسفرش به هامبورگ به حساب شخصی علی پروین ریخته شده گفت: «در هر حال پرسپولیس از آن انتقال بودجه یکی، دو سال خود را درآورد و حالا اینکه سر پول چه بلایی آوردند، خیلی به من ارتباطی ندارد.» 

اما امیر عابدینی مدیرعامل وقت سرخپوشان هم در این باره گفته بود: «اگر در گذشته پولی به حساب پروین ریخته شده فقط به این دلیل بوده که باشگاه در آن سال حساب جداگانه‌ای نداشته است و آن پول هم به دستور شخص مهندس فائقی به حساب پروین ریخته شد. حتی این که حرف ریخته شدن پول به حساب یک فرد به این معنی نیست که او آن پول را بالا کشیده است. مهدی هم باید بداند که آن پول که ۸۰۰ میلیون نبوده بلکه ۴۰۰ میلیون (پول تبدیل شده به ریال) بود که تماما هم خرج باشگاه شد تا تیم در سال ۸۰ به قهرمانی رسید.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوروش IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    مددی جوگیر شده بوده اصلا شما کجای دنیا سراغ دارید که مدیر یه تیم دوره بیافته برای فروش بازیکن بعد بره با معاون تیم خریدار بشینه برای معامله ، یعنی رئیس باشگاه مقابل مدیرعامل تیم فروشنده که بالاترین مقام تیم هست رو در حد و اندازه خودش ندونسته
    • علی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      باز از بوخوم رفت هامبورگ پس قایدی گرانترینه
  • وسپیناتور IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    نهایت پولی که برا قائدى بدن ۷۰۰ ۸۰۰ تاس این ادا اصولا رو در میارن تا هزینه هنگفت باشگاه بی افتخارتون رو ماست مالی کنین
    • تاج کبیر لنگ حقیر IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      حدااقل یه جور میفروشن تا پول کالدرون جور شه
  • 6 IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    کیسه استاد ترانسفر مجانی است. ته تهش دسته دوم المان یا کلینیک های اروپایی با نصف قیمت!
    • فرشاد IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      رفتن شجاع و ترابی و علیپور و نورالهی و... چه عایدی برای شما داشته که الان خودتو قاطی کردی؟
  • سید IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    اخه این بازیکن ۵ سال قرار داد بسته به اندازه علی پور هم دوسال بست نیست ! تازه نورالهی دوسال قرارداد بست ۳۰ در صد از قایدی کمتر مهدوی کیا یکسال قرداد بست که دو برابر قائدی بود خیلی گولش زدند .. اخه چرا پنج سال ..... بهرقول سهراب" چه بوی علفی می آید ... درود بر هواداران.....!!!
  • س IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    جالبه اینهم مثل بقیه حرفها شون و افتخاراتشان دروغ میگن مثل ستاره هاشون که مظلومی میگه ربطی به استقلال نداره،تو اینترنت سرچ میکنی میبینی اصلا برای قهرمانی قاره ای ستاره زدن ممنوع است وگرنه رئال و بارسلون جا نداشتند رو پیراهنشان ستاره دیگه ای بزنند فرناز میگه من اولین ایرانی هستم که فینال اسیا را انهم با یک تیم عربی بردم یعنی میگه استقلال اصلا فینال آسیا یی را نبرده از ائطرف میگه میریم ستاره سوم را بزنیم و قهرمان آسیا بشیم خدا خر را دید شاخش نداد تو ایران هشت ساله میتونه جام بگیره آنوقت .
  • یونس کرمی خاکی IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    البته با نرخ دلار بیست سال پیش ض (زیر ۵۰۰تومن) که خیلی پایین تر از الان بود مهدوی کیا شاید به یک میلیارد هم نمی‌رسید اما مهدی با دلار 27هزار تومانی حدودا 100میلیارد تومان فروخته شد ولی من میگم باز مهدوی کیا گرونتر بوده که فایده‌ای هم ندارد که کدوم بازیکن فوتبال با چه قیمتی به تیمی دیگه رفته چون در وجود مدیران فاسد این پولا هاپولی میشن
  • علی IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    در اینکه علی پروین اهل بالا کشیدن مال مردمه شکی نیست.. هرچی داره از چپاول و غارتگریه...
  • سید IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    سلام....با رفتن پنج بازیکن تاثیر گذار در اوج بازی های آسیایی تاثیراتی زیادی برای هوادار سرخ و مربیان و تیم و بازیکنان داشت وزمانی پنجره دو فصل بسته بود پرسپولیس تا فینال آسیا بین ۳۲ تیم اومد نه چهار تا تیم در وقت پروفسور برانکو ....و سال قبل پنج بازیکن رفتند بین ۳۲ تیم به فینال راه پیدا کرد ان نه چهار تا تیم داداش با رفتن بازیکنان پرسپولیس ؛ شجاعت اتحاد دوستی صمیمیت تعصب بیشتر شده و قهرمان چهارم و پنجم لیگ برتر شدند و فینال آسیا هم اومدند حالا قائدی رفته دارند چه می کنند ..وای ..وای !!! تاتازه با رفتن پنج بازیکن گلات کردند که تا پنجاه سال دیگر هیچ تیمی نمی تونه شاید فجر سپاسی بتونه فولاد بتونه گل گهر بتونه ولی استقلال و سپاهان نمی تونند و منتطر ... دبل هتر یک ...هستند که امسال امید واری قهرمانی ششمین شش برابر از فصل های قبل و قبل تر و قبل ترین شد شیاطین سرخ....بسه دگه...اینقدر زجر کش نکنید به متخصصین آسیا که بیست سال معلوم نیست در کجای آسیا هستند !!!!!؟؟؟؟
  • آرش IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    مجيد جان! دلبندم! اون موقع هنوز واحد پول آلمان 'مارك' بود، نه يورو! مهدوى كيا سال ٩٨ رفت بوخوم و سال ٩٩ هم رفت هامبورگ... يورو تازه از ٢٠٠٢ واحد پول آلمان شد! اصلا تا قبل از ٢٠٠٢ سكه و پول كاغذى يورو ضرب و چاپ نشده بود!
  • اس اس IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    تواین خبر که نوشته شده فعلأ ۴۰۰میلیون تناقض حرفی هست!بعدش هم آقایون لنگی سابقه لفت ولیس کردن زیاد دارند!مگه پیروانی زمان کیروش یمبلغی از اسپانسر رو گلابی نکرد.
  • mohmad rza gigasary IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    آقا فرهاد احتیاجی به دلالی ندارد همه می‌دانند که اگر دوتا باش‌آه تهرانی را بفروشند مجیدی ویارانش هر دوتا ش میخرند بازیکن دلالی برای وساتی هست که یک‌شبه از مشهد آمدند ندارید دیگه بیشتر بازش کنیم پول امثال قایدی ها برای فرهاد پول خرد هم نمیشه جهت اطلاع عرص کردیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی