امباپه - پرس؛ خریدهای بزرگ رئال‌مادرید
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اگرچه هنوز هم باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به فروش کیلیان امباپه رضایت نداده، اما سابقه فلورنتینو پرس نشان می‌دهد برای رئیس رئال‌مادرید در نقل‌وانتقالات غیرممکن وجود ندارد.

از سال ۲۰۰۰ که فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال‌مادرید شد، بارها و بارها ثابت کرده مردی است که تقریباً توانایی انجام هر کاری را دارد.

با این حال خرید کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن دلهره‌آورترین چالش رئیس تا کنون بوده، چرا که گروه سرمایه‌گذار در باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که از سال ۲۰۱۱ روی کار آمده‌اند، دائماً از مذاکره بر سر فروش بازیکنان اصلی‌شان خودداری می‌کنند. با این وجود پرس قبلاً هم نشان داده از همه توانایی‌اش برای خرید بازیکنان درجه یک برای کهکشانی‌ها استفاده می‌کند.

پیش از این چه ستاره‌هایی با قدرت مذاکره فلورنتینو پرس راهی رئال‌مادرید شده‌اند؟

لوئیس فیگو؛ یک زلزله

۱۲ جولای ۲۰۰۰ فلورنتینو پرس که تازه به باشگاه رئال‌مادرید آمده بود اعلام کرد که مطمئن است لوئیس فیگو را از بارسلونا به باشگاهش خواهد آورد. پرس در این باره گفت: «اگر فیگو به رئال‌مادرید نپیوندد، من هزینه بلیت یک فصل تمامی اعضای باشگاه را پرداخت می‌کنم.» و تنها ۱۳ روز بعد ستاره پرتغالی با انتقالی جنجالی به ارزش ۷۲ میلیون یورو راهی مادرید شد که مبلغ قراردادش هم نجومی بود. این انتقال باعث ناراحتی شدید خوان گاسپارت رئیس وقت باشگاه بارسلونا شد.

بزرگ‌ترین انتقال‌های رئال‌مادرید (فیگو)

زین‌الدین زیدان؛ یک یاغی آرام

فصل بعد از انتقال فیگو، باشگاه رئال‌مادرید به سراغ زین‌الدین زیدان ستاره فرانسوی یوونتوس رفت. این بازیکن در حاشیه مراسم اهدای جوایز برترین‌های فصل لیگ قهرمانان اروپا در موناکو به فلورنتینو پرس گفته بود دوست دارد راهی رئال‌مادرید شود، اما لوچانو موجی رئیس وقت باشگاه یوونتوس تمایلی به این انتقال نداشت. موجی گفت: «من به زیدان گفتم که به فلورنتینو پرس اجازه نمی‌دهم تو را به خدمت بگیرد.» با این حال ذهن زیزو قبلاً تصمیمش را گرفته بود، برای این که همان تابستان در ازای ۷۷ میلیون یورو راهی پایتخت اسپانیا شد.

بزرگ‌ترین انتقال‌های رئال‌مادرید (زیدان)

رونالدو؛ با یک مذاکره آرام

تابستان ۲۰۱۲ ماسیمو موراتی رئیس وقت باشگاه اینتر اعلام کرد که رونالدو نازاریو تحت هیچ عنوانی و با هیچ مبلغی فروخته نخواهد شد. موراتی گفت: «رونالدو باید درک کند که گاهی اوقات در زندگی باید با موقعیت‌هایی سازگار شوید که خواسته‌ها یا انتظارات‌تان برآورده نمی‌شود. او چه بخواهد چه نخواهد در اینتر خواهد ماند.» با این حال دیدار پرس و موراتی نقطه عطف این انتقال بود، برای این که پرس همتای خودش در اینتر را راضی کرد رونالدو را با ۵۵ میلیون یورو به رئال‌مادرید بفروشد.

بزرگ‌ترین انتقال‌های رئال‌مادرید (رونالدو نازاریو)

دیوید بکام؛ از هرگز تا بله

در حالی که تابستان ۲۰۰۳ به شکلی ناامیدکننده برای هواداران رئال‌مادریدِ کهکشانی آغاز شود، با آمدن دیوید بکام ستاره منچستریونایتد با قراردادی ۲۵ میلیون یورویی روحیه‌شان تغییر کرد. باشگاه منچستریونایتد به طور مداوم تصور می‌کرد که ستاره‌شان تیم را ترک خواهد کرد، ولی تمایلی هم به فروش او نداشتند. در نهایت بکام با پیشنهادی قوی از رئال‌مادرید وسوسه شد تا راهی اسپانیا شود و پیراهن سفید مادریدی‌ها را برتن کند.

بزرگ‌ترین انتقال‌های رئال‌مادرید (بکام)

مایکل اوون؛ صاعقه

یک سال بعد رئال‌مادرید از جدیدترین کهکشانی‌اش که مایکل اوون بود، رونمایی کرد. قرارداد ۱۲ میلیون یورویی برای جذب مهاجم تیم ملی انگلیس همه را شگفت‌زده کرد، برای این که حتی خود بازیکن هم مطمئن نبود که تصمیم درستی گرفته است یا خیر. با توجه به این که پیشنهاد رئال‌مادرید وسوسه‌انگیز بود، اوون نتوانست جواب منفی بدهد. ستاره سابق لیورپول می‌گوید: «خودم تصمیم گرفتم که بروم، اما با وجود این تصمیم هم از خانه تا فرودگاه گریه می‌کردم. بخشی از وجود من هرگز نمی‌خواست از لیورپول برود.»

بزرگ‌ترین انتقال‌های رئال‌مادرید (اوون)

۲۰۰۹؛ تابستان بزرگ و رونالدو

فلورنتینو پرس سال ۲۰۰۹ به باشگاه برگشت تا با یک سرمایه‌گذاری بزرگ چندین ستاره به خدمت بگیرد. از کریم بنزما و کاکا تا ژابی آلونسو، رائول آلبیول و آلوارو آربلوا همگی آن تابستان به باشگاه آمدند. با این حال پس از آن که منچستریونایتد اجازه داد کریستیانو رونالدو راهی مادرید شود، یکی از بزرگ‌ترین انتقال‌های تاریخ رقم خورد. رونالدوی پرتغالی و از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال آن تابستان با انتقالی ۹۴ میلیون یورویی که رکورد نقل‌وانتقالات جهان بود به رئال‌مادرید پیوست و رکوردها را یکی پس از دیگری شکست.

بزرگ‌ترین انتقال‌های رئال‌مادرید (رونالدو)

گرت بیل و لوکا مودریچ؛ تاتنهامی‌ها

قبل از این که ناصر الخلیفی وارد فوتبال شود، سرسخت‌ترین مذاکره‌کننده کسی نبود جز دنیل لوی رئیس تاتنهام. فلورنتینو پرس می‌دانست سخت است که دو ستاره که خیلی‌ها تصور می‌کردند در تاتنهام کارشان را به پایان برسانند را به خدمت بگیرد، اما او سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ لوکا مودریچ و گرت بیل را از شمال لندن آورد. مودریچ تابستان ۲۰۱۲ همراه لندنی‌ها به آمریکا نرفت تا با انتقالی که حقوق ۱۰۰ هزار یورویی نصیبش می‌کرد راهی مادرید شود. در سپتامبر ۲۰۱۳ هم گرت بیل در حالی با ۹۰ میلیون یورو راهی رئال‌مادرید شد که در اردوی پیش‌فصل شرکت نکرده بود. انتقال بیل به مادرید هم رکوردشکن بود.

بزرگ‌ترین انتقال‌های رئال‌مادرید (بیل)

ادن آزار؛ به قیمت طلا

جدیدترین خرید بزرگ فلورنتینو پرس برای رئال‌مادرید ادن آزار بود که تابستان ۲۰۱۹ از چلسی به این باشگاه آمد. فرارداد ستاره بلژیکی با باشگاه چلسی یک سال دیگر هم اعتبار داشت، اما تمایل بسیار زیدان برای جذب این بازیکن بلژیکی باعث شد هرطور شده او را به خدمت بگیرند. در نهایت آزار که خیلی دوست داشت به مادرید برود و از مدت‌ها قبل هم خبر انتقالش بر سر زبان‌ها افتاده بود در انتقالی ۱۰۰ میلیون یورویی راهی رئال شود. اگرچه در حال حاضر به‌دلیل افت شماره ۷ جدید مادریدی‌ها و مصدومیت‌هایش، قیمتش به شدت افت کرده است.

بزرگ‌ترین انتقال‌های رئال‌مادرید (آزار)


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی