نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
ستاره‌های لیگ برتری که به تیم‌شان برگشتند
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد، اولین بازگشت ستاره‌ها و اسطوره‌ها به تیمی در لیگ برتر نبوده، چرا که بارها این اتفاق در دهه اخیر رخ داده است.

۱۲ سال گذشت تا کریستیانو رونالدو تصمیم بگیرد یک مرتبه دیگر پیراهن منچستریونایتد را برتن کند. او که با ۹ سال حضور در رئال‌مادرید و ۳ سال حضور در یوونتوس تبدیل به اسطوره شد، حالا در ۳۶ سالگی یکی دیگر از بازیکنانی خواهد بود که پیراهن تیم سابقش را دوباره می‌پوشد.

نام و سابقه ستاره‌هایی که با بازگشت به تیم سابق‌شان هواداران را خوشحال کرده‌اند را مرور خواهیم کرد.

روملو لوکاکو (چلسی)

اولین دوره: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴
دومین دوره: ۲۰۲۱ تا اکنون

سال ۲۰۱۴ روملو لوکاکو استمفوردبریج را بدون زدن حتی یک گل ترک کرد، پس از این که ۲ دوره به وست‌برومویچ و اورتون هم قرض داده شد. پس از این که در اورتون درخشید، باشگاه سابقش تحت‌تأثیر قرار گرفت، اما رقابت بر سر انتقال او را سال ۲۰۱۷ به منچستریونایتد باخت. سال ۲۰۱۹ هم یونایتد را به مقصد اینتر ترک کرد و به پیشرفتش ادامه داد. در دومین فصل حضورش در ایتالیا اسکودتو را گرفت تا این مرتبه چلسی استخدامش کند. چلسی که در خط حمله بحران داشت و مهاجمانش گلزن نبودند، برای بازگرداندن لوکاکو ۹۷٫۵ میلیون پوند هزینه کرد.

روملو لوکاکو

دیدیه دروگبا (چلسی)

اولین دوره: ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲
دومین دوره: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵

دیدیه دروگبا را می‌توان بهترین مهاجم چلسی در تاریخ لیگ برتر دانست، چرا که در دوران اول حضورش در جمع آبی‌های لندن با این تیم ۱۲ جام گرفت. در آن ۸ سال اول هم ۳ مرتبه قهرمان لیگ برتر شد و هم جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را برد. او بعد از ۲ سال حضور در گالاتاسرای و شانگهای‌شنهوا، در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت به تیم سابقش برگردد. در بازگشتِ اسطوره، چلسی موفق شد یک مرتبه دیگر هم قهرمان لیگ برتر شود. یک بازگشت خوب و شیرین برای دیدیه.

دیدیه دروگبا

تیری آنری (آرسنال)

اولین دوره: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷
دومین دوره: ۲۰۱۲ (قرضی)

تیری آنری بعد از ۸ سال حضور در آرسنال و ۲ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس که یکی از آن‌ها فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ قهرمانی شکست‌ناپذیر بود، تصمیم به ترک توپچی‌ها گرفت. سال ۲۰۰۷ بارسلونا او را به خدمت گرفت و سپس راهی آمریکا شد تا برای نیویورک ردبولز بازی کند. آنری سال ۲۰۱۲ برای مدت کوتاهی در تعطیلات لیگ آمریکا به صورت قرضی به آرسنال برگشت. او فقط ۲ ماه و زمانی که مهاجمان آرسنال مصدوم شده بودند به تیم سابقش برگشت، اما همین بازگشت هم خاطرات خوبی را برای هواداران تداعی کرد.

تیری آنری

رابی فاولر (لیورپول)

اولین دوره: ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱
دومین دوره: ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷

هواداران لیورپول آنقدر دوستش دارند که او را «خدا» می‌نامند. رابی فاولر از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ اولین دوره حضورش را سپری کرد و گل‌های پرشماری زد. اما سال ۲۰۰۱ راهی لیدزیونایتد و سپس در سال ۲۰۰۳ راهی منچسترسیتی شد تا قلب هواداران قرمز را بشکند. با این حال سال ۲۰۰۶ برای این که دل‌شان را به‌دست بیاورد به بندر لیورپول بازگشت. فاولر در دومین دوره حضورش در لیورپول ۱۲ گل از جمله ۸ گل در لیگ برتر زد و بعد از آن راهی کاردیف‌سیتی شد.

رابی فاولر

گرت بیل (تاتنهام)

اولین دوره: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳
دومین دوره: ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ (قرضی)

گرت بیل در ساوتهمپتون رشد کرد و در تاتنهام شناخته شد. قبل از این که در سال ۲۰۱۳ با قراردادی رکوردشکن راهی رئال‌مادرید شود، بازیکن تاتنهام بود. او در وایت‌هارت‌لین چهره شد و نظر باشگاه‌های بزرگ را به خودش جلب کرد. بعد از این که با زیدان به مشکل خورد، فصل پیش تصمیم گرفت به تاتنهام برود. با این حال یک فصل حضور قرضی در لندن خیلی زود تمام شد، چرا که مربی محبوبش کارلو آنچلوتی به رئال برگشته و حالا می‌تواند دوباره بازی کند.

گرت بیل

وین رونی (اورتون)

اولین دوره: ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴
دومین دوره: ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸

یک گل دیدنی و خاطره‌انگیز از وین رونی در دیدار اورتون و آرسنال وقتی فقط ۱۶ سال سن داشت نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. او که اهل لیورپول است و در آکادمی اورتون پرورش یافته، سال ۲۰۰۴ به منچستریونایتد رفت و ۱۳ سال رکوردها را جابه‌جا کرد. او برترین گلزن شیاطین‌سرخ در لیگ برتر شد. رونی سال ۲۰۱۷ به اورتون برگشت و یک فصل پیراهن تافی‌ها را پوشید، اما زود جدا شد و به آمریکا و سپس دربی‌کانتی رفت. حالا هم مربی دربی است.

وین رونی

سول کمپبل (آرسنال)

اولین دوره: ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶
دومین دوره: ۲۰۱۰

انتقال بین تیم‌های شمال لندنی آرسنال و تاتنهام، کاری است که کمتر بازیکنی جرأت دارد انجام بدهد. سول کمپبل سال ۲۰۰۱ با حضور در آرسنال این کار را انجام داد. مدافع سابق تیم ملی انگلیس پس از ۵ سال حضور در آرسنال راهی بورنموث شد و سپس به ناتس‌کانتی رفت. او که افت کرده بود، در انتقالی بحث‌برانگیز و در بدترین دورانش سال ۲۰۱۰ یک مرتبه دیگر پیراهن آرسنال را پوشید. او فقط به آرسنال آمده بود که خودش را آماده کند و به نیوکاسل برود!

سول کمپبل

پل پوگبا (منچستریونایتد)

اولین دوره: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲
دومین دوره: ۲۰۱۶ تا اکنون

پل پوگبا در نخستین دوره حضورش در منچستریونایتد فقط ۷ بازی برای تیم اول باشگاه انجام داد. در یونایتد به او کم‌توجهی شد و در ۱۹ سالگی تصمیم گرفت به صورت رایگان راهی یوونتوس شود، جایی که شهرتش را به‌دست آورد. پوگبا سال ۲۰۱۶ با انتقال رکوردشکن ۸۹ میلیون پوندی به منچستریونایتد برگشت و از آن زمان تا اکنون بازیکن شیاطین‌سرخ است. بارها خبر جدایی‌اش منتشر شده، ولی فعلاً که آخرین سال قراردادش را در اولدترافورد سپری می‌کند.

پل پوگبا

جرمین دفو (تاتنهام)

اولین دوره: ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸
دومین دوره: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴

در اولین دوره حضور در اسپرز از وستهام جذب شده بود و تبدیل به بازیکن ملی‌پوش انگلیس شد. جرمین دفو سال ۲۰۰۸ به بورنموث تحت هدایت ردنپ فروخته شد. با این حال یک سال بعد دوباره به تاتنهم برگشت تا انتقالی عجیب رقم بخورد. دفو ۵ سال دیگر در تاتنهام بازی کرد و ۷۹ گل دیگر هم به ثمر رساند تا تبدیل به ششمین گلزن برتر تاریخ باشگاه تاتنهام شود. او این روزها در ۳۸ سالگی بازیکن رنجرزِ استیون جرارد است.

جرمین دفو

جونینیو (میدلزبورو)

اولین دوره: ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷
دومین دوره: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ (قرضی)
سومین دوره: ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴

رفت و برگشت‌های این ستاره برزیلی پرتعداد بودند. او که از سائوپائولو به میدلزبورو آمده بود، سال ۱۹۹۷ کمک کرد تیمش تا فینال جام‌های حذفی و اتحادیه برسد. هافبک تکنیکی و محبوب میدلزبورو پس از سقوط تیمش راهی اتلتیکومادرید شد. مدت کوتاهی به صورت قرضی به میدلزبورو برگشت، اما مصدومیت گریبانش را گرفت. او سال ۲۰۰۲ با آمادگی برگشت و به تیمش کمک کرد تا قهرمان جام‌حذفی شوند.

جونینیو

نمانیا ماتیچ (چلسی)

اولین دوره: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱
دومین دوره: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷

سال ۲۰۰۹ باشگاه چلسی، نمانیا ماتیچ صربستانی را در ازای تنها ۱٫۵ میلیون پوند از باشگاه کوشیتسه در اسلواکی به خدمت گرفت، اما او فقط ۳ مرتبه پیراهن آبی‌ها را پوشید و به ویتسه‌آرنهم قرض داده شد. پس از ۳ سال باورنکردنی در بنفیکا، چلسی این مرتبه ماتیچ را با خرج کردن ۲۱ میلیون پوند به خدمت گرفت. او به آبی‌ها کمک کرد تا ۲ مرتبه قهرمان لیگ برتر شوند و سپس به منچستریونایتد فروخته شد تا باشگاه حدود ۲۰ میلیون پوند سود کند.

نمانیا ماتیچ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی