ستاره‌هایی که قید ترک تیم‌شان را زدند/ وفاداری در دقیقه ۹۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برخی از ستاره‌های فوتبال اروپا در آستانه ترک تیم‌شان بودند که در نهایت اتفاقاتی رخ داد و ماندگار شدند تا روزهای بهتری بسازند.

جدایی هری کین برای هواداران تاتنهام دردناک بود و او از مدت‌ها قبل آن‌ها را آماده کرده بود که از تیم می‌رود. با این حال ستاره شمال‌لندنی‌ها در آخرین روزهای نقل‌وانتقالات تصمیم گرفت در تاتنهام بماند و این مثل یک خرید بزرگ به شمار می‌رود. برنامه منچسترسیتی برای جذب کین به هم ریخت و اسپرز یک فصل دیگر هم ستاره‌اش را در اختیار خواهد داشت.

کاپیتان تیم ملی انگلیس اولین ستاره‌ای نبوده که در آخرین لحظات از ترک تیمش پشیمان می‌شود و آخرین آن‌ها هم نخواهد بود. کدام ستاره‌ها در دقیقه ۹۰ در تیم‌شان ماندگار شده‌اند؟

پاتریک ویرا

در پایان فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ پاتریک ویرا که ستاره آرسنال به شمار می‌رفت به کهکشانی‌ها لیگ شده بود. ویرا در آن زمان گفت: «تا آنجا که به من مربوط است موضوع حل شده. من آرسنال را ترک می‌کنم و موضوع کاملاً روشن است.» ولی در نهایت هافبک فرانسوی توپچی‌ها راضی شد قید پیشنهاد وسوسه‌انگیز رئال‌مادرید را بزند و تا سال ۲۰۰۵ در لندن بماند. او قبل از حضور در یوونتوس بهترین سال‌های فوتبالی‌اش را در آرسنال سپری کرد.

استیون جرارد

این احتمالاً معروف‌ترین نقل‌وانتقال در لیگ برتر است که هرگز اتفاق نیفتاده. به نظر می‌رسید اسطوره لیورپول از بازی در تیمش خسته شده بود و به همین دلیل چلسی برای انتقال ۳۲ میلیون پوندی‌اش وارد شد. اما وفاداری استیون جرارد نسبت به باشگاه لیورپول مورد آزمایش قرار گرفت. حتی وقتی لیورپول به استمفوردبریج رفته بود، هواداران چلسی انتظار داشتند پیراهن‌شان را امضا کند. اما مورینیو در هدفش ناکام شد و جرارد تا ۲۰۱۵ در لیورپول ماند. اگرچه پس از انتقال به لس‌آنجلس گلکسی، دیگر بازیکن یک‌باشگاهی نبود.

پاتریک ویرا

وین رونی

سال ۲۰۱۰ وین رونی ستاره شیاطین‌سرخ اصرار داشت که اولدترافورد را ترک کند. او علاوه بر انتقاد از جاه‌طلبی منچستریونایتد، با سرالکس فرگوسن هم درگیر بود و این مسئله‌ای است که می‌گویند هنوز با آن درگیر هستند. باشگاه‌های بزرگی دور هم جمع شدند تا برای جذب رونی رقابت کنند، اما در نهایت با انعقاد قراردادی جدید به مدت ۵ سال با منچستریونایتد و کسب عنوان بهترین گلزن تاریخ شیاطین‌سرخ، همه‌چیز فراموش شد.

وین رونی

لوئیس سوارس

پیشنهاد مشهور ۴۰ میلیون و یک پوندی آرسنال باعث شد تا فرصت فسخ قرارداد لوئیس سوارس با لیورپول ایجاد شود. همه‌چیز از وقتی شروع شد که ستاره اروگوئه‌ای اصرار داشت برندان راجرز به او وعده داده به جدایی‌اش رضایت دهد. آرسن ونگر هم گفت که با او و مدیربرنامه‌هایش توافق کرده‌اند، اما مدیربرنامه‌هایش گفته با پیشنهاد بالای ۴۰ میلیون پوند سوارس برای همه تیم‌ها در دسترس است، به غیر از آرسنال! واضح بود که لیورپول در آن مقطع دوست نداشت سوارس را بفروشد. در نهایت سال ۲۰۱۴ این بازیکن با ۷۵ میلیون پوند به بارسلونا پیوست.

لوئیس سوارس

لوکا مودریچ

باز هم دنیل لوی! وقتی چلسی در سال ۲۰۱۱ برای جذب لوکا مودریچ پیشنهاد ۴۰ میلیون پوندی ارائه کرد، بازیکن کروات مشتاق بود راهی رقیب همشهری شود برای این که اسپرز در لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشت، اما رئیس هیچ اشتیاقی برای جدایی او نشان نداد. در آن زمان مودریچ مصاحبه کرد و گفت که دوست دارند مثل خیلی از بازیکنان دیگر به چلسی که از بهترین باشگاه‌های جهان است، برود. با این حال انتقال مودریچ به چلسی منتفی شد و یک سال بعد به رئال‌مادرید رفت تا همه راضی و خوشحال باشند.

لوکا مودریچ

فرانک ریبری

اسطوره فرانسوی سال ۲۰۰۹ بازیکنی بود که مشتری زیاد داشت. رئال‌مادرید می‌خواست او را به خدمت بگیرد تا کنار کریستیانو رونالدو و کاکا قرار بگیرد. فرانک ریبری گفت که تصمیمش را گرفته و فقط می‌خواهد به رئال‌مادرید برود. اما آن مسیری که ریبری فکر نمی‌کرد پیش رویش قرار گرفت. او در بایرن‌مونیخ ماند و در جمع باواریایی‌ها تبدیل به یک اسطوره شد. ریبری در بایرن موفق شد ۸ مرتبه قهرمان بوندس‌لیگا شود و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را هم به‌دست آورد.

فرانک ریبری

دنی آلوس

وقتی که پرافتخارترین بازیکن دنیا در تیم سویا بازی می‌کرد، خواهان زیاد داشت. سال ۲۰۰۷ او درخواست کرد که از جمع آندلوسی‌ها جدا شود، اما خوانده راموس سرمربی تیم به او گفته بود که مشکل انتقالش درخواست ۳۰ میلیون پوندی نیست. در نهایت باشگاه سویا آن سال اجاره نداد آلوس جدا شود. یک سال بعد و پس از این که راموس از مربیگری تیم کنار رفت، دنی آلوس هم چمدان‌هایش را بست تا راهی بارسلونا شود و جام‌ها را درو کند.

دنی آلوس

رافائل فان‌درفارت

ستاره پیشین تاتنهام وقتی در هامبورگ بازی می‌کرد، خودش را با پیراهن والنسیا تصور کرده بود. رافائل فان‌درفارت حتی زمانی که در خانه با پسر یک ساله‌اش بازی می‌کرد آسیب دید تا از میادین دور شود و در نهایت به والنسیا برود. اما باشگاه آلمانی به او دستور داد که باید برگردد. او یک فصل دیگر در هامبورگ درخشید تا این مرتبه شانس بازی کردن در ترکیب رئال‌مادرید نصیبش شود. توفیق اجباری شد که رافا یک فصل دیگر صبر کن و به تیم بزرگ‌تری برود.
 

رافائل فان‌درفارت

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی