دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
۰ |
۰
درستکار: دبیر رفیق بازی نکرد/ از من بد استقبال شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد گفت: دبیر با آوردن من رفیق بازی نکرد چرا که او آبروی خودش و کشتی را بیشتر از چیزی دوست دارد.

نشست خبری پژمان درستکار و محمد بنا سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

درستکار درباره برخی انتقادات به اعضای کادر فنی تیم ملی و تجربه کم آن ها، گفت: اعتقاد داشتیم جوانان می تواند به ما کمک کنند.با توجه به بازخوردی که از کادر فنی جوانان گرفتیم از ۳ نفر دوستان دعوت کردیم و امیدوارم انتظارات را برآورده کنیم.
وی درباره علت غیبت محسن کاوه در این جلسه گفت: آقای کاوه بزرگ و رییس ماست و سمت ایشان مدیر تیم های ملی است. اگر تشریف بیاورند در خدمتشان هستیم. 
درستکار با اشاره به کار سخت تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان، گفت: یکی از اتفاقاتی که امسال افتاد برگزاری رقابت های جهانی دو ماه پس از المپیک است که کار را سخت می کند. ما با ۳ دسته از بچه ها در اردو مواجهیم. یک سری مثل یزدانی و زارع که طبیعی است پس از المپیک مقداری افت کنند. یک سری نفرات جوانان هستند که از جهانی بازگشتند و باید ریکاوری کنند. سری سوم نیز نفراتی بودند که در انتخاب یباید شرکت می کردند. همین موضوع کار را سخت تر می کند اما سعی کردیم به بهترین شکل برنامه ریزی کنیم و کار را جلو ببریم.

وی افزود: اهل مشاوره و خرد جمعی هستم اما کار سختی داریم. نمی توانم قول خاصی بدهم. از ترکیب تیم های دیگر شناخت زیادی نداریم و نمی دانیم رقبا با چه ترکیبی می آیند. با این حال روی برخی اوزان در حال انالیز هستیم. این قول را می دهم با کمترین خطا در طراحی تمرینات کار کنیم. به جوانان تیم امیدوارم و قول می دهم از لحاط روحی و روانی و بدنی بچه ها را به جایی برسانیم که انتظارات را برآورده کنند.

درستکار درباره رفاقت دیرینه با علیرضا دبیر و بار روانی سنگین از این بابت گفت: ما همیشه در کشتی خوش استقبال و بد بدرقه بودیم اما برای من بد استقبال بودیم. من در این زمینه نباید پاسخگو باشم و خود آقای دبیر توضیحات جامعی را دادند. ایشان محبت داشت و به من اعتقاد دارد. او آبروی خودش و کشتی را بیشتر از هر چیزی دوست دارد. او در این زمینه رفیق بازی نکرد و احساسی تصمیم نگرفت. تصمیمی است که ایشان گرفته است و من هم فقط با خدا معامله کردم که آمدم. وقتی این پیشنهاد داده شد چند روزی فکر کردم. خدا این را خواست در خدمت تیم ملی باشم اما با توجه به اینکه این شرایط را پیش بینی می کردم و خیلی ها به من برای تصمیم گیری کمک کردند.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره علت نیامدن صادق گودرزی به جمع اعضای کادر فنی، گفت: هم با ایشان و هم کمیل قاسمی که دو قهرمان خوب ما هستند تماس گرفتم. آقا کمیل گفتند جای دیگر مشغولم و آقا صادق هم مشکلات شخصی داشتند و گفتند در فرصت های بعدی حتما در خدمت تیم ملی هستم.

وی درباره لزوم دعوت از مربیان سازنده به اردوهای تیم ملی، خاطرنشان کرد: اینکه قرار باشد دوستان دائم در اردو باشند، باشگاهشان و موضوع پرورش کشتی گیر به مشکل می خورد اما قطعا راهکاری اندیشیده شده تا بتوانیم از ظرفیت مربیان زحمتکش استفاده کنیم.

درستکار درباره لزوم استفاده از روانشناس در تیم ملی کشتی آزاد، گفت: قرار است یک روانشناس در اردو مستقر شود و آقای دبیر نیز جلساتی را با این هدف برگزار کرده است.

وی درباره برنامه هایش برای جلوگیری از تحمیل چهارمین باخت یزدانی مقابل تیلور و اینکه آیا بهتر نیست قاسمپور در این وزن به رقابت های جهانی اعزام شود، گفت: خواهشم این است فاجعه سازی نکنید و هیچ اتفاقی نمی افتد. او در المپیک تاکتیک بهتری داشت و اگر ثانیه های پایانی مدیریت بهتری می شد به پیروزی می رسید. احساس می کنم حسن این توانمندی را دارد که او را شکست بدهد و امیدوارم اینبار اتفاق خوبی بیفتد. ما هم تمام تلاشمان را برای آنالیز خوب حریف انجام می دهیم.

درستکار درباره انتظارات از وزیر جدید ورزش گفت: خواست جامعه ورزش این بود شخصی مثل او سکان ورزش را در دست لگیرد . ما انتخاب او را به فال نیک می گیریم و امیدوارم در کنار کشتی باشد.

درستکار درباره علل اینکه کشتی کشورهایی مثل آمریکا و روسیه از ایران جلوتر هستند، خاطرنشان کرد: به لحاظ علمی و طراحی تمرین باید بپذیریم آن ها از ما جلوتر هستند و امکانات بیشتری دارند. در طراحی تمرین تا آنجا که توانستم از آن ها وام گرفتم و در بحث امکانات نیز امیدوارم با کمک وزارت ورزش و کمیته المپیک از امکانات بهتری برخوردار باشیم.
در کلیت با اردوهای طولانی مدت حتما مخالفم. تیم های آزاد و فرنگی شرایط متفاوتی با هم دارند.
معتقدم اگر یزدانی قاسمپور یا دیگران در طول سال در باشگاهای خود تمرین کنند به رشد کشتی کمک می کند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی