نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
استقلال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیران باشگاه استقلال پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی انجام دادند تا بتوانند حقوق مالی خود از بابت فصل جاری لیگ قهرمانان را زنده کنند.

نمایندگان کشورمان در رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا با وجود مشکلات فراوان و انواع دردسرهایی که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا برایشان ایجاد شده، بازهم نتایج مطلوبی گرفتند و هم‌اکنون ۳ تیم در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات داریم.

متأسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا که طی ماه‌های اخیر به شعبه دوم فدراسیون فوتبال عربستان بدل شده است نه تنها هیچ کمکی در این عرصه به نمایندگان ایران نمی‌کند بلکه انواع سنگ‌اندازی‌ها را نیز انجام می‌دهد تا بر میزان مشکلات نمایندگان ایران بیفزاید.

مطالبه ۱۳ میلیاردی

هنگامی که قرار شد مرحله گروهی مسابقات در عربستان برگزار شود، مقرر گردید تا مبلغ ۱۹۵ هزار دلار به عنوان هزینه اسکان و مسافرت به شهر جده برای استقلال منظور شود. از طرف دیگر، با توجه به نتایج شاگردان فرهاد مجیدی در مرحله گروهی ، ۱۷۰ هزار دلار نیز پاداش آنها شد (بابت کسب سه پیروزی و دو مساوی) به رقم مورد نظر باید ۱۰۰  هزار دلار جایزه صعود از مرحلة گروهی را هم اضافه کرد. تمام موارد مذکور در آیین‌نامه مسابقات آمده و باید برای همه تیم‌های شرکت‌کننده به صورت یکسان اجرا شود به این ترتیب آبی‌پوشان ایرانی تا اینجای کار ۴۶۵ هزار دلار طلب دارند که با توجه به قیمت کنونی ارز می‌شود ۱۳  میلیارد تومان! رقمی فوق‌العاده مناسب که اگر حتی نصف آن نیز در مقطع کنونی به استقلالی‌ها داده شود، می‌توانند قسمت مناسبی از مشکلات مالی کنونی خود را مرتفع کنند ولی به جرئت می‌توان گفت حتی یک دلار از رقم مورد نظر نیز تا امروز در اختیار باشگاه استقلال قرار نگرفته است و ظاهراً اصلاً اراده‌ای هم در مالزی برای پرداخت این مبلغ وجود ندارد.

بهانه تحریم

مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی‌اند با توجه به تحریم‌های بانکی اعمال شده توسط آمریکا نمی‌توانند پول استقلال و سایر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان را بپردازند و تا زمانی که تحریم‌های بانکی برقرار باشد، مطالبات آنها را بلوکه می‌کنند! به عبارت دیگر، استقلال و سایر نمایندگان ایران با پیروزی‌های آسیایی خود صاحب درآمد می‌شوند ولی این پول در اختیارشان قرار نمی‌گیرد!

نقشه محرمانه عربستانی‌ها برای بالا کشیدن پول استقلال/ ماجرای ۱۳ میلیارد تومان پول بلوکه شده

مطالبات شما را نقدی هم نمی‌دهیم!

شاید بهانه مسئولان کنفدراسیون مبنی بر تحریم‌های بانکی حداقل برای خودشان قابل توجیه باشد ولی کاملاً مشخص است که عده‌ای در این وسط قصد شیطنت نیز دارند. استقلالی‌ها حتی روند دریافت مطالبات خود به صورت نقدی را نیز مطرح کرده و خواهان آن شده‌اند تا نماینده این باشگاه یا مسئولی از طرف فدراسیون و یا سفارت ایران در مالزی به کنفدراسیون مراجعه کرده و حقوق این باشگاه را به صورت نقدی دریافت کند ولی با وجود اینکه طی سالیان گذشته چند بار چنین اتفاقی پیرامون فوتبال ایران رخ داده بود، حالا مدیرانی که خودشان زیردست شیخ سلمان هستند، مدعی‌اند که نمی‌توانند رقم مورد نظر را به صورت نقدی نیز بپردازند و با اتکا بر این بهانه همچنان پول استقلال را نزد خودشان نگه داشته‌اند!

نقشه جدید برای دارایی استقلال

در همین خصوص جالب است بدانید نقشه جدیدی نیز برای کم‌کردن رقم قابل ملاحظه‌ای از درآمدهای ذخیره‌شده استقلال در مالزی به مرحله اجرا درآمده است. اواخر زمستان پارسال وقتی باشگاه الاهلی عربستان به عنوان میزبان گروه استقلال انتخاب شد، مسولان کنفدراسیون با صراحت اعلام کردند این باشگاه پرداخت تمام هزینه‌های داخل خاک عربستان برای هر سه تیم مهمان را برعهده گرفته و اساساً به همین خاطر امتیاز میزبانی را احراز کرده است بنابراین هیچ تیمی نباید بابت روزهای اقامت در جده هزینه‌ای به خاطر هتل،  زمین تمرین و ایاب‌وذهاب بپردازد  چون قرار بود خود عربستانی‌ها همه آن را متقبل شوند ولی حالا برخی از مسئولان کنفدراسیون مدعی شده‌اند که حتی اگر همین امروز مشکل تحریم‌ها مرتفع شود، قسمتی از درآمد ۴۶۵ هزار دلاری استقلال باید به خاطر اقامت کاروان این تیم در عربستان، کسر شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاج کبیر لنگ حقیر IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    شاید باورتون نشه اما بازی لنگو و النصر از ته دل طرفدار لنگ بودم هم به خاطر قضیه محرومیت ال گثیر و هم حریف عربستانی کلا از عرب ها بدم میاد اونها از ۲۰۰۰ سال چشم طمع به ایران داشتند و ادم های کثیفی هستند
    • عاشق سرور غرب آسیا IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      #نژاد-پرست-نباشیم#من-یک-کردم
  • نادی الکیسه السعودیه IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    عیب نداره هر دو تیم سعودی هستند جیب به جیب میشه!
  • شیر علی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    کجا تشریف داران آقایانی که تحریم ها را دور میزنند پس چرا الان کسی نیست از حق فدراسیون را از این عربهای ملخ خوار جلو گیری کنید به کجا رسیدیم غریبه ای که ماه ها پشت در سفارت خانه های ایران به انتظار گرفتن یک نوبت ملاقات سران ایرانی حالا هر غلطی که بخواهند انجام میدن هیچ سیاست مداری از حقوق ایران دفاع نمیکند شرم آوره
  • افشین IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    کیسه 13 ملیارد میخاد تیمی ک دوبار رفته فینال چند میخاد؟
  • محمد IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    خدا رحم کنه حالا عربستان واسه ایران شاخ و شونه میکشه پس تصمیم میگیریم ایرانی هم وجود ندارد من شنیده بودم قبلا عربها اسم ایران امده بود خودشون خیس میکردن.. ایران در جهان برای خودش یک اسطوره بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی