نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فرش قرمز پرسپولیس برای مهاجم خارجی نام آشنا/ ستاره خارجی چقدر می‌گیرد؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پرسپولیس پنجمین انتقال داخلی خود را نیز به سرانجام رساند تا اکنون طبق خواسته یحیی گل محمدی، تنها به دنبال جذب یک مهاجم خارجی باشد.

محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو سه بازیکنی بودند که از جمع پرسپولیس جدا شدند و این تیم در بازار نقل و انتقالات تابستانی موفق شد علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی را برای تقویت خط دفاعی خود جذب کند. سرخپوشان رضا دهقانی و رضا اسدی را نیز در فاز میانی به تیم خود اضافه کردند و در آخرین انتقال نیز به سراغ حامد پاکدل رفتند و مهاجم سابق آلومینیوم اراک را به جمع خود اضافه کردند تا پنج انتقال خود را به این شکل ترتیب دهند.

دو مدافع در ازای جدایی کنعانی زادگان

محمدحسین کنعانی زادگان از پرسپولیس جدا شد تا دنیای لژیونر شدن را تجربه کند. پرسپولیس در ازای جدایی مدافع ملی‌پوش خود اقدام به جذب علیرضا ابراهیمی در پست دفاع میانی کرد و علی نعمتی را نیز به جمع خود اضافه کرد. نعمتی البته قادر به حضور در پست سمت چپ دفاعی را نیز دارد و طی سالیان اخیر جزو گزینه‌های محبوب این تیم بوده و باید دید قادر خواهد بود کیفیت فنی خود را به بالاترین حد در این تیم به نمایش بگذارد یا خیر.

رضا اسدی جانشین نوراللهی

احمد نوراللهی به گواه کارشناسان یکی از عوامل اصلی موفقیت پرسپولیس در فصل گذشته بود. کاپیتان ملی‌پوش پرسپولیس در نهایت راهی لیگ امارات شد تا سرخ‌ها تصمیم به جذب رضا اسدی برای جانشینی وی بگیرند. هافبک اسبق تراکتور، سپاهان و... که از تجربه و کیفیت فنی مناسبی برخوردار است و یحیی امیدوار است در کنار کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک، بتواند کمربند خط میانی تیمش را تقویت کند. رضا دهقانی دیگر خرید پرسپولیس در پست میانی محسوب می‌شود.

خط حمله بالاخره به پاکدل رسید

در خط حمله پرسپولیس با از دست دادن شهریار مغانلو هفته‌های زیادی را در انتظار مشخص شدن وضعیت این پست بود. آنها در نهایت حامد پاکدل، مهاجم فصل گذشته آلومینیوم اراک را به خدمت گرفتند. بازیکنی که بارها تمایل قلبی خود برای پیوستن به پرسپولیس را اعلام کرده بود و در نهایت به این خواسته رسید.

یحیی مهاجم خارجی می‌خواهد

یحیی در آخرین نشست خود با مدیران پرسپولیس آخرین گزینه مدنظر خود را اعلام کرد؛ مهاجم خارجی ...

در حال حاضر پرسپولیس مهدی عبدی، عیسی آل کثیر، مهدی مهدی خانی و حامد پاکدل را در اختیار دارد و این در حالیست که مهدی ترابی، وحید امیری و امید عالیشاه نیز طی فصول اخیر به تناوب در این پست به کار گرفته شده بودند. با این حال یحیی با هدف جاه‌طلبی در لیگ قهرمانان اکنون امیدوار به جذب مهاجمی خارجی است.

برانکو ایوانکوویچ نیز در زمان حضور در پرسپولیس بارها به اهمیت مهاجمی فرصت طلب که از آن با لقب مهاجم قاتل یاد کرده بود، اشاره کرده بود. یحیی نیز اکنون مهاجمی در این پست می‌خواهد که آمار فرصت سوزی در خط حمله را به پایین‌ترین حد ممکن برساند. علیرغم گزینه‌هایی که طی روزهای اخیر در این تیم به آن اشاره شده است، یحیی تنها یک گزینه را اعلام کرده است.

کی‌روش اینبار با پیراهن سرخ

تنها گزینه اعلامی از سوی یحیی گل محمدی کی‌روش استنلی مهاجم بلندقامت و برزیلی چند فصل اخیر سپاهان اصفهان است. مهاجمی که دو فصل قبل نیز موردتوجه این باشگاه قرار داشت و مذاکراتی نیز با ایرج عرب مدیرعامل وقت این باشگاه داشت که به واسطه مبلغ بالای درخواستی این انتقال نهایی نشد. استنلی اکنون پایان همکاری خود با سپاهان را اعلام کرده و با توجه به پایان قراردادش بازیکن آزاد محسوب می‌شود. باید دید باشگاه پرسپولیس قادر خواهد بود این انتقال را نهایی کند یا خیر.

دو مانع برای پرسپولیسی شدن استنلی

پرسپولیس در حال حاضر دو مانع برای جذب کی‌روش استنلی پیش روی خود دارد. اولین مانع مربوط به منع بکارگیری بازیکن خارجی از سوی فدراسیون فوتبال مربوط است که گریبان باشگاه‌های بدهکار را خواهد گرفت. پرسپولیس در صورتی قادر خواهد بود کی‌روش را جذب کند که پرونده‌های خارجی خود را به پایان برساند و بدهی نداشته باشد. از سوی دیگر این باشگاه باید طبق اساسنامه فدراسیون برای جذب بازیکن و مربی خارجی، درصدی از آن را صرف امور زیرساختی کند.

موضوع بعدی هم مربوط به مشکلات مالی آنهاست. مبلغ درخواستی کی‌روش استنلی برای این انتقال ۴۰۰ هزار دلار عنوان شده است. باشگاه پرسپولیس اما در شرایط فعلی قادر به تامین این مبلغ برای انجام این انتقال نخواهد بود.

یحیی گل محمدی البته در آخرین صحبتی که داشت ابراز امیدواری کرده بود فدراسیون فوتبال به باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند، نگاه ملی داشته باشد و حداقل فرصت استفاده از یک بازیکن خارجی را به آنها بدهد. اتفاقی که با توجه به همکاری تنگاتنگی که باشگاه پرسپولیس در زمینه حضور کریم باقری و مهرداد خانبان در تیم ملی از خود نشان داده، به نظر می‌رسید در مسیر همکاری دوجانبه پیش برود و شاید این موضوع به سرانجام برسد.

در نهایت باید گفت در صورتی که پرسپولیس به دنبال جذب مهاجم خارجی باشد آنها برخلاف شایعات و گمانه‌زنی‌ها و شاید بازارگرمی‌ها، به سراغ کی‌روش استنلی خواهد رفت و باید دید این انتقال را قادر خواهد بود به انجام برساند یا خیر.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • قرمزته IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    امسال چه سالی شود 3 گانه مال پرسپولیسه ازهمین الآن جامو به مابدید
  • AJAX+PERSPOLIS=CHAMPION IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    اینو ول کنید ۲ ساعت پیش شنیدم دمبابا میخواد بیاد پرسپولیس
  • کامران IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    اینا رو ول کنید قوچان نژاد و بیارید
  • مهدی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    مانژوکیچ خبرش خیلی داغ بود
  • دانیال IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    آقا یحیی قربونت برم جون هرکی دوست داری از خرید بازیکن خارجی صرف نظر کن من پرسپولیسی خسته شدم دیگه حالم از مهاجم خارجی بد میشه هیچ کاری نمی تونن بکنن فقط خرج اضافه رو دست باشگاه می زارن به مهاجم های ایرانی بها بده
  • وحید IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    استنلی بدرد پرسپولیس میخوره، ولی پرسپولیس مواظب باشه بدهکار خارجی ها نشه که نقل وانتقالات رو ببندن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی