نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
کریستیانو رونالدو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کریستیانو رونالدو که در یورو ۲۰۲۰ با ثبت گل شماره ۱۰۹ ملی‌اش با علی دایی برابری کرد، شانس دارد چهارشنبه شب به تنهایی آقای‌گل جهان شود.

سرانجام انتظارها به سر خواهد رسید و کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی صاحب تاج و تخت آقای‌گلی فوتبال ملی خواهد شد. از ۲ سال پیش که رونالدو در آستانه ۱۰۰ گله شدن بود همه رسانه‌ها در سرتاسر جهان از رسیدن او به رکورد جادوانه علی دایی می‌گفتند. حالا این دو اسطوره ایرانی و پرتغالی برابر هستند، اما زمان زیادی نخواهد برد که دایی این عنوان را به رونالدو واگذار کند. امشب اولین فرصت رونالدو در دیدار انتخابی جام‌جهانی مقابل جمهوری‌ایرلند خواهد بود تا یک گل بزند و به رکوردی که می‌خواهد برسد.

۱۷ سال گلزنی

از روزی که رونالدو اولین گل ملی‌اش را برای تیم ملی کشورش زد، ۱۷ سال و ۲ ماه و چند روز می‌گذرد. رونالدو که ۱۲ ژوئن ۲۰۰۴ در دیدار مقابل یونان در یورو ۲۰۰۴ فقط ۱۹ سال سن داشت، در این بازی مهم گل نخست ملی‌اش را زد. اگرچه آن بازی را ۲ بر یک باختند و در ادامه تورنمنت هم در فینال باز هم به همین تیم یونان باختند تا اشک‌های کریس سرازیر شود. از آن روز تلخ تا امروز کریس ۱۰۹ گل ملی در کارنامه‌اش ثبت کرده که ۱۴ گل آن در یورو بوده و باعث شده بهترین گلزن جام ملت‌های اروپا باشد.

گل‌های باارزش

پیش از یورو ۲۰۲۰ حرف و حدیث در مورد گل‌های رونالدو زیاد بود. او هم مثل خیلی از ستاره‌های فوتبال جهان در این مسیر گل‌های رنگارنگی زده که خیلی از آن‌ها به تیم‌های کوچک بوده. اما تا یورو ۲۰۲۰ او به تیم‌های مطرحی مثل آلمان و فرانسه گل نزده بود که این اتفاق در جام ملت‌های اروپا رخ داد. به طور کلی رونالدو دروازه ۴۴ کشور را باز کرده که بیشترین آن‌ها وارد دروازه سوئد و لیتوانی شده است. بزرگ‌ترین تیم‌هایی که رونالدو خیلی به آن‌ها گل زده، هلند با ۴ گل و بلژیک و اسپانیا با ۳ گل بوده است. او مقابل اسپانیا در جام‌جهانی ۲۰۱۸ هت‌تریک کرد. یکی از گل‌های کریس هم در جام‌جهانی ۲۰۰۶ از روی نقطه‌پنالتی وارد دروازه ایران شد. نکته جالب این که رونالدو هنوز به تیم ملی برزیل گل نزده، اما مقابل آرژانتین یک مرتبه در سال ۲۰۱۱ در دیداری دوستانه گلزنی کرده است.

بهترین سال

بهترین آمار گلزنی رونالدو برای تیم ملی پرتغال در یک سال، در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسید که در ۱۰ بازی موفق شد ۱۴ گل بزند. او در سال ۲۰۱۶ هم ۱۳ گل زده بود. اما شاید بتواند سال ۲۰۲۱ از رکورد قبلی خودش گذر کند. تا قبل از بازی‌های ماه سپتامبر، رونالدو موفق شده ۷ گل در ۹ بازی ملی سال ۲۰۲۱ بزند. با توجه به این که ۷ بازی در ۳ ماه آینده در برنامه پرتغالی‌ها گنجانده شده، بعید نیست که کریس از رکورد قبلی‌اش گذر کند و امسال بیش از ۱۴ گل بزند.

در انتخابی جام‌جهانی

اما ستاره‌ای که به تازگی به منچستریونایتد بازگشته، چند گل در دیدارهای انتخابی جام‌جهانی دارد؟ رونالدو در ماه‌های آینده باید در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به میدان برود و ۵ مسابقه مهم در این رقابت‌ها در پیش دارند. کریس پیش از این ۳۱ گل در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی زده که با رکورد گلزنی‌اش در انتخابی یورو برابری می‌کند. رونالدو ۷ گل هم در مرحله نهایی جام‌جهانی به ثمر رسانده است.


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ایلیا IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    هر اتفاقی بیوفته آقای دایی افتخار کشوره
  • ایرانی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    جای علی آقا که رکورد دار اخلاق و قهرمانی و پهلوانی و تعداد گل دنیا است هیچ وقت نمی تواند بگیرد
  • ناشناس IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    از سرمربی تیم ملی می‌خواهیم دو باره علی دایی را دعوت کنه ته به تیم هایی مهم چون مالدیو وهند و ... گل بزنه و نزاره رکوردش بشکنه
  • امیرعباس IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    رونالدو رکورد میشکنه رونالدو بهترین
  • گل آقا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    آه عباس بوعذار علی دایی روگرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی