سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
۳ |
۵
هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست/ به خودت بیا آقای ستاره!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حالا با رفتن لیونل مسی، انتظارات از آنتوان گریزمن گرانقیمت در بالاترین حد است و هواداران بارسا هیچ توجیهی را از او نمی‌پذیرند.

به خاطر برچسبی بود که بابت قیمت زیادش روی او بود. به خاطر بی‌اعتمادی هم‌تیمی‌هایش به او بود. به خاطر بازی نکردن در پست مورد علاقه‌اش بود. به خاطر لیونل مسی بود که جای او را گرفته بود. این‌ها فهرست همه توجیهاتی است که در مورد ناکارآمدی آنتوان گریزمن در بارسلونا از زمان حضورش در این تیم عنوان می‌شود اما حالا و با رفتن لیونل مسی، مهاجم فرانسوی هیچ توجیه و راه فراری ندارد.

بارسا مبلغ ۱۲۰ میلیون یورو برای گریزمن در سال ۲۰۱۹ پرداخت و فقط یک جام حذفی در سال گذشته را با این بازیکن به دست آورد. کاتالان‌ها سپس لوئیس سوارس، مهاجم گلزن خود را در فهرست مازاد قرار دادند و او را به اتلتیکو فروختند تا او عامل قهرمانی روخی‌بلانکو در لالیگا اسپانیا شود.

گریزمن در حال حاضر بازیکن دونده‌ای است که در کارهای دفاعی نیز مشارکت بالایی دارد اما بارسلونا با خرید او به دنبال بازیکنی بود که گل بزند و نتیجه بازی‌ها را تغییر دهد. مهاجم چپ پای فرانسوی از همان زمانی که در رئال سوسیداد بازی می‌کرد تبدیل شد به یک مهاجم نوک و در اتلتیکومادرید یک بازیکن گلزن در بازی‌های بزرگ بود اما حالا در ۳۰ سالگی به نظر می‌رسد که همه زهر خود در نوک حمله را از دست داده است.

در جریان بازی مقابل ختافه که با برد ۲-۱ بارسلونا به پایان رسید، هواداران بارسا با سوت‌های اعتراضی خود او را هو کردند. گریزمن این بار در سمت راست خط حمله و جای مسی قرار گرفته بود. رونالد کومان سرمربی بارسا از رفتار هواداران تیم انتقاد کرد و از این گفت که آنتوان تمام تلاش خود را در این بازی انجام داد و موقعیت‌های زیادی هم از سوی هافبک‌ها برای گلزنی او ایجاد نشد.

دپای

ممفیس دپای که حالا یکی از اضلاع مثلث خط حمله بارسلونا به شمار می‌رود از آن دست بازیکنانی است که به خوبی برای خودش ایجاد موقعیت می‌کند. او جوری بازی می‌کند که انگار بیش از دو سال است در ترکیب بارسا حضور داشته و با اعضای تیم هماهنگ است. ممفیس توپی را تبدیل به گل کرد که اصلاً موقعیت گلزنی نبود اما او با تیزهوشی خود این موقعیت را ایجاد کرد و بارسا را برنده بازی. در بازی هفته قبل مقابل بیلبائو هم اوضاع همینطور بود، بارسلونا بد بازی می‌کرد، گریزمن در زمین گم شده بود و دپای با یک ضربه رعد آسا یک امتیاز را برای کاتالان‌ها رقم زد.

مشکل گلزنی

با این وجود، بارسلونا نمی‌تواند برای گلزنی در همه بازی‌ها روی دپای حساب کند. تیم‌های حریف او را شناسایی کرده‌اند و در هر بازی شرایط سخت‌تر خواهد شد. مارتین بریتویت، مهاجم دانمارکی بارسا، تلاش فوق‌العاده‌ای دارد اما این بازیکن هم مهره قابل اتکایی نیست که بتواند حتی اندکی جای خالی مسی را پر کند.

آنتوان ناامیدکننده

گریزمن قرار بود کنترل اوضاع را در خط حمله در دست بگیرد اما تا حالا وظایف خود را فراموش کرده و دیگران کارهای او را انجام می‌دهند. او هنوز هم نتوانسته از زیر فشار انتظارها و انتقادها خلاص شود. بهترین عملکرد او در این فصل، ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی اول بود که کاملاً باانگیزه و مصمم به نظر می‌رسید. اما او حالا یک بازیکن ترسو با مشکلات زیاد است. در جریان بازی مدام توپ را لو می‌داد و سپس با سرعت دنبال آن می‌رفت تا در کارهای دفاعی به تیم کمک کند. مشارکت او در کارهای دفاعی خوب است، اما انتظار از او چیز دیگری است. بعد از ۱۰۱ بازی، گریزمن به جز چند لحظه در چند بازی خاص، هیچ نشانی از یک ستاره نداشته است و حالا در غیاب مسی، هیچ توجیهی از او پذیرفته نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پارسه GB ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    بی صبرانه منتظر برگشتن شماره ده آینده یعنی آنسو فاتی هستم
  • دراکو IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    بارتومئو نمونه مدیریت یک ایرانی در باشگاه بارسلون بود
    • Amir IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      راست میگی شاید بی کیفیت تر از ایران ولی اینو بگم نمیدونم چرا هر ستاره ی بزرگی که میاد به بارسلونا و در تیم قبلش عالی درخشیده میاد تو بارسلونا طلسم میشه مثل همین کوتینیو تو لیورپول عالی درخشید اومد به بارسلونا به سرش سنگ رفت تو بایرن مقابل همین بارسلون قرار گرفت بازیکن تعویضی اومد دیدین چیکار کرد ۲ و گل و یه پاس گل داد همون بازی که هشت دو تموم شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی