نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
شیخ دیابته و هرویه میلیچ
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با این وضعیتی که مشاهده می‌کنیم، بعید نیست طی چند ماه آینده مشکلات حقوقی تازه و بزرگی برای آبی‌پوشان تهرانی ایجاد شود.

استقلال در فصلی که گذشت به معنای واقعی کلمه از هر جهت با بازیکنان خارجی خود مشکل داشت. برای مثال، شیخ دیاباته بازیکن استقلال بود و همراه با سایر نفرات در تمرینات شرکت می‌کرد ولی به موازات همین مسئله از باشگاه بابت عدم دریافت مطالبات خود نیز شکایت کرده بود تا باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالات شود! حالا به نظر می‌رسد داستان شیخ و البته ماجرای  هرویه میلیچ همچنان ادامه دارد و اگر باشگاه اقدام قاطعی انجام ندهد، بعید نیست طی چند ماه آینده مشکلات حقوقی تازه و بزرگی برای آبی‌پوشان تهرانی ایجاد شود.

شکایت خارجی‌ها

هرویه میلیچ در حالی از ایران رفت که رقم قابل ملاحظه‌ای طلبکار بود و اساساً عدم پرداخت به موقع مطالبات این بازیکن زمین برای قهر او را فراهم آورد. میلیچ رفت و دقیقاً مشخص بود برای دریافت مطالباتش بسیار مصمم است. شیخ  دیاباته نیز همین شرایط را دارد و اگر با او تسویه‌حساب صورت نگیرد، باز هم مثل چند ماه گذشته از طریق وکیلش به کمیته انضباطی فیفا شکایت خواهد کرد. البته خوشبختانه شرایط به گونه‌ای نیست که این دو بازیکن بتوانند استقلال را از نقل و انتقالات تابستانی محروم کنند ولی با توجه به اینکه مهلت نقل و انتقالات زمستانی حدوداً پنج ماه دیگر از راه خواهد رسید، اگر مطالبات دو بازیکن خارجی فصل گذشته استقلال به زودی پرداخت نشود و آنها فیفا را در جریان بگذارند، احتمال اینکه استقلال به واسطه بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی خود از فرصت جذب بازیکن در زمستان امسال محروم شود اصلاً کم نیست. فراموش نکنیم کمیته انضباطی فیفا به‌شکایت بازیکنان بسیار سریع‌تر از مربیان رسیدگی می‌کند و با توجه به شناختی که از میلیچ و دیاباته طی دو سال گذشته پیدا کرده‌ایم، بسیار بعید به نظر می‌رسد حاضر شوند وعده های احتمالی را بپذیرند و به استقلال مهلت چند ماه برای دریافت طلب خود نشان بدهند. هنوز یادمان نرفته شیخ دیاباته هم‌زمان با حضور در استقلال، پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه در بهار امسال را بسته بود!

دو بازیکن جدا شده به دنبال محروم کردن استقلال/ آبی‌ها یاد عادل شیحی افتادند!

وکلای قدرتمند

اگرچه در صورت شکایت بازیکنان خارجی سابق استقلال به فیفا، سیکل اداری کار باید به طور کامل طی شود ولی بدون شک بهره‌مندی از وکلای قدرتمند و مجرب می‌تواند زمان صدور حکم را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد  اتفاقاً استقلال هم  با این مقوله کاملاً آشنا بوده و از بابت آن ضربات سختی را نیز متحمل شده است. وینفرد شفر به واسطه دراختیارداشتن وکیلی که سابقه کار کردن در کمیته حقوقی فدراسیون جهانی فوتبال را داشت، فعلی زودتر از حد تصور مدیران وقت استقلال حکم بسیار سنگینی علیه این باشگاه گرفت و نه تنها اصل پول بلکه غرامت خود را نیز دریافت کرد. از طرف دیگر، یک بازیکن دورگه به نام عادل شیحی هم که اواسط دهه گذشته فقط برای چند ماه در استقلال حضور داشت، بلافاصله پس از اینکه نتوانست مطالبات خود را دریافت کند، سراغ یک وکیل قدرتمند رفت و کار را به جایی رساند که طی ۴ ماه علیه باشگاه استقلال حکم گرفت؛ بنابراین باید هرچه سریع‌تر داستان شیخ و میلیچ حل‌وفصل شود چون رفتن پرونده به فیفا یعنی بروز مشکلات بیشتر...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی