شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
۰ |
۰
معمای خرید تازه استقلال؛ او در پرتغال هم گل زد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جعفر سلمانی خرید جدید استقلال از باشگاه پورتیموننزه پرتغال فصل گذشته مقابل پورتو و بنفیکا به میدان رفته است.

یکی از خریدهای پرسروصدای باشگاه استقلال مدافع لژیونر کشورمان در لیگ برتر پرتغال بود.

جعفر سلمانی وینگر ۲۴ ساله متولد شهر شادگان استان خوزستان با ۱۷۳ سانت قد و ۷۰ کیلو وزن، چپ پاست و فوتبال رسمی اش را از سال ۲۰۱۷ یعنی لیگ برتر هفدهم با حضور در تیم صنعت نفت آبادان در لیگ برتر کشورمان آغاز کرد.

سلمانی در نخستین سال حضورش در لیگ برتر تنها در دو دیدار به مدت ۱۱۳ دقیقه به میدان رفت اما در فصول هجدهم و نوزدهم به ترتیب ۲۳ و ۲۹ بار با پیراهن صنعت نفت آبادان در میادین حاضر شد و از بازیکنان ثابت تیم محبوب جنوبی ها بود. او در لیگ برتر هجدهم دو گل مقابل ماشین سازی تبریز و نفت مسجد سلیمان به ثمر رساند و در لیگ برتر نوزدهم یک گل به سایپا زد.

این بازیکن فصل گذشته به لیگ برتر پرتغال و باشگاه پورتیموننزه رفت اما با وجود ۳۴ هفته مسابقات لیگ برتر 18 تیمی پرتغال، تنها در 11 بازی به مدت ۲۷۹ دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد تا میانگین هر بازی ۲۵ دقیقه بازی در لیگ این کشور را از خود برجای بگذارد.

جعفر سلمانی فصل گذشته یک گل هم زد. او مقابل تیم گیل ویسنت یک گل به ثمر رساند. در دیداری که تیمش با نتیجه چهار بر یک پیروز شد او زننده گل دوم تیمش مقابل این حریف پایین جدولی بود.

خرید جدید استقلال در فصل گذشته ۹ دقیقه هم فرصت حضور در دیدار مقابل پورتو (تیم مهدی طارمی) را پیدا کرد اما وقتی در دقیقه ۸۱ وارد میدان شد دیگر لژیونر کشورمان، مهدی طارمی در دقیقه ۷۷ زمین بازی را ترک کرده بود. تیم پرتو در آن بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به برتری رسید و نکته جالب این بود که هر دو گل تیم پورتو با گل بخودی بازیکنان پورتیموننزه به ثمر رسید.

جعفر سلمانی همچنین ۶۹ دقیقه مقابل بنفیکا در ترکیب تیمش حضور داشت ولی نتوانست مانع شکست ۵ بر یک تیمش مقابل این حریف قدرتمند پرتغالی بشود.

مدافع مورد نظر فرهاد مجیدی برای پیوستن به استقلال در مسابقات بین قاره ای هیچ تجربه بازی نداشته و تنها تجربه بازی بین المللی اش به دو دیدار مقابل سوریه با پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان برمی گردد. اولین بار در مصاف دوستانه فروردین ماه سال جاری دربازی که به مدت ۷۳ دقیقه در ترکیب تیم ملی حضور داشت. دیداری که در فروردین سال جاری با نتیجه سه بر یک به سود تیم ملی مان به پایان رسید. دومین بازی او هم در چارچوب مقدماتی جام جهانی با همین تیم بود که یک نیمه(اول) در ترکیب تیم ملی به میدان رفت. بازی که با برد 0-1 تیم ملی مان به پایان رسید.

اما او در رده زیر ۲۳ سال هم سه بار در ترکیب تیم امید کشورمان به میدان رفته تا ۷۵ دقیقه تجربه حضور در مسابقات آسیایی را نیز داشته باشد.

سلمانی در همه این سال ها تنها دو کارت زرد از داوران دریافت کرده که آن نیز در فصل نوزدهم لیگ برتر مقابل تیمهای ذوب آهن و نفت مسجدسلیمان بوده که نشان می دهد این بازیکن جوان خیلی خشن نیست.

از معماهای مرتبط با این بازیکن پستی است که فرهاد مجیدی قرار است به او بازی بدهد. چون این بازیکن در تیم ملی در پست مدافع راست به زمین رفت در حالی که ذاتا بازیکنی رو به جلوست و این بازیکن را بعنوان یک وینگر یا هافبک پشت مهاجم می شناسند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی