نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
۰ |
۳
بلاژویچ و قطبی؛ بهترین سرمربیان ایران مقابل عراق
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

میروسلاو بلاژویچ و افشین قطبی بهترین نتایج را تحت عنوان سرمربیان تیم ملی کشورمان مقابل عراق کسب کرده‌اند.

رویارویی ایران و عراق قدمتی تقریباً ۶۰ ساله دارد و پس از جنگ تحمیلی در شهریور سال ۵۹، حکایت مسابقات دو کشور حداقل برای مقطعی فراتر از حد یک رقابت ورزشی شد.

اگرچه تیم ملی کشورمان تا ۱۲ سال پس از پایان جنگ موفق به پیروزی مقابل عراق در مسابقات رسمی نشده بود ولی پس از آن بردهای فوق‌العاده ارزشمندی برابر این تیم به دست آوردیم.

اولین پیروزی رسمی ایران مقابل عراق پس از جنگ تحمیلی  پاییز سال ۷۹ با مربیگری جلال طالبی در جام ملت‌های آسیای ۲۰۰۰ لبنان به دست آمد ولی اگر تاریخ ۴۰ سال گذشته را ملاک قرار بدهیم، میروسلاو بلاژویچ و افشین قطبی بهترین نتایج را تحت عنوان سرمربیان تیم ملی کشورمان مقابل عراق کسب کرده‌اند.

بلاژویچ در چارچوب پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۰۰ عراقی‌ها را در بغداد و تهران طی دو مسابقه متوالی شکست داد و افشین قطبی هم در پاییز و زمستان سال ۸۹ طی کمتر از چهار ماه توانست دو مرتبه تحت عنوان سرمربی ایران مقابل عراق در پیکارهای غرب آسیا و جام ملت‌های آسیا به پیروزی دست پیدا کند.

البته دراگان اسکوچیچ نیز در صورت پیروزی ایران در مسابقه فردا شب با رکورد دو برد متوالی مقابل عراق، کارنامه کاملاً موفقی در این عرصه از خود برجا خواهد گذاشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی