نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۱۵
پیام اینستاگرامی دیوید تیلور آمریکایی به حسن یزدانی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دیوید تیلور ستاره کشتی آمریکا در المپیک توکیو حالا خود را برای مسابقات جهانی اسلو آماده می کند.

دیوید تیلور، قهرمان کشتی جهان در سال ۲۰۱۸، خیلی زود پس از کسب مدال طلا در اولین المپیک خود در توکیو، آماده حضور روی تشک کشتی است. این کشتی گیر آمریکایی بعد از اتمام این تورنمنت به جای استراحت در خانه، به تمرینات خود که شامل ۲۰ حرکت اسکات و ۱۵ پرس بالای سر بود ادامه داده و سپس ۲۵ دقیقه را هم در سونا سپری کرد.

دیوید تیلور فرصت زیادی برای کاهش سرعت تمرینات و البته لذت بردن از عملکرد درخشان خود در اوایل این ماه در بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ نخواهد داشت. دیوید تیلور برای شرکت در مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۲۱ در اوایل اکتبر در اسلو موافقت کرده و قصد دارد عضوی از تیم ایالات متحده در نروژ باشد. این کشتی گیر قدرتمند در مسابقات پیش رو نیز همان وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی می گیرد.

پیام اینستاگرامی دیوید تیلور آمریکایی به حسن یزدانی

دیوید تیلور این هفته در اینستاگرام خود نوشت: "جمله مورد علاقه این است، یا کاری را کامل انجام داده یا منصرف شوید، زیرا چیزی بین این دو وجود ندارد. هفت هفته تا مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در اسلو نروژ باقی مانده و حالا زمان تمرکز مجدد بر روی هدف بعدی است."

البته دیوید تیلور یکی از چهار ورزشکار آمریکایی است که پس از کسب مدال در المپیک توکیو، در مسابقات جهانی نیز کشتی می گیرد. کایل اسنایدر دارنده مدال نقره (۹۷ کیلوگرم آزاد مردان)، هلن مارولیس دارنده مدال برنز (۵۷ کیلوگرم در آزاد زنان) و کایل دیک (۷۴ کیلوگرم آزاد مردان) نیز به او می پیوندند.

پیام اینستاگرامی دیوید تیلور آمریکایی به حسن یزدانی

تیلور تنها دو ماه پس از کسب اولین مدال طلای المپیک خود در تلاشی دراماتیک، چندی دیگر تلاش خواهد کرد تا در اسلو دومین مدال قهرمانی جهان خود را به دست آورد. دیوید تیلور به دلیل مهارت فراوان در بازگشت و جبران امتیازات عقب افتاده آنهم در شرایطی که به نظر می رسد بازنده کشتی است، لقب "مرد جادویی" را به خود اختصاص داده است و البته این تئوری بار دیگر در توکیو نیز ثابت شد.

در دیدار فینال و در حالیکه ۱۷ ثانیه تا پایان باقی مانده بود، تیلور از حسن یزدانی امتیاز گرفت و در نهایت با کسب پیروزی ۳-۴ به مدال طلا دست یافت. به محض پایان مسابقه، تیلور قبل از زانو زدن، با بالا بردن دستان خود بالای سر و فریاد کشیدن جشن قهرمانی گرفت. حسن یزدانی،  مدافع عنوان قهرمان المپیک و جهان که ملقب به "بهترین" است، روی تشک باقی مانده و مات و مبهوت به نظر می رسید.

حاصل پیروزی بزرگ تیلور در بزرگ ترین مسابقه زندگی، یک مدال طلا بود که البته سخت تر از تصور حاصل شد. در سال ۲۰۱۲، تیلور اولین قهرمانی خود در مسابقات NCAA در ایالت پنسیلوانیا کسب کرد. اما او در ادامه و در مسابقات انتخابی در شرایطی که به طلای خود اطمینان داشت ناکام ماند.

تیلور با کسب مقام سوم در روزهایی ناامید کننده و پس از کوچ به وزن ۸۶ کیلوگرم، نتوانست راهی المپیک ۲۰۱۶ ریو شود. همچنین پس از آسیب دیدگی شدید زانو در سال ۲۰۱۹، تیلور تقریبا یک سال را از دست داد.

اما تنها دو سال بعد، تیلور صاحب مدال طلای المپیک شد. پس از بازگشت از توکیو به خانه، او راهی مرکز تمرینی M۲ در پنسیلوانیا شده و در حالیکه قصد تمرین داشت، توسط حاضران در اردو غافلگیر شد، زیرا ورزشکاران جوان برای این کشتی گیر طلایی جشنی ترتیب داده بودند.

پیام اینستاگرامی دیوید تیلور آمریکایی به حسن یزدانی

این جشن به تیلور فرصتی داد تا درباره ماجراجویی پرریسک خود در چند سال اخیر فکر کند. دیوید تیلور در این خصوص در اینستاگرام نوشت: "من پنج سال است که به این بچه ها می گویم که ما به دنبال دستیابی به رویاهای خود هستیم. این مدال طلا به همه بچه ها این امید را می دهد که اگر سخت تلاش کرده و به دنبال رویاهای خود باشند، امکان رسیدن به آن وجود دارد."

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جلال IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    با شرلیطی که تیلور دارد بنظر میرسه تنها راه بردن او زدن بدل به فن زیرگیریهایش میباشد چون به غیر از زیر گیری در مقابل یزدانی کاری از دستش برنمیاد.ویا زمانی که یزدانی سر و بدن تیلور را گرفته مثل کشتی المپیک مثل برق و باد باید یک فیتو اجرا کند بنحویکه تیلور غافلگیر شود.
  • امیر IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    الان پیام به حسن یزدانی کجای این متن بود
  • سید محسن حسنی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    پیام تیلور به یزدانی کجاش بود دقیقا؟
  • داریوش IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    تیلور کشتی گیر بزرگی هست اما نه به اندازه یزدانی ما.مطمئنا در مسابقات جهانی پیش رو ،پهلوان مازندران وایران ،همه مردم ما را شادمان خواهد کرد.به امید آنروز.انشاالله
  • علی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    این تیلور خیلی زرنگه تو آمریکا هیچ فشاری رو کشتی نیست یعنی اگر صد بارم ببازه به حسن هیچکی حسابش نمیکنه اما میدونه تو ایران برعکسه همه فشار رو کشتی هست هی میاد کوری میخونه برای حسن که مردم فشار بزارن روش خییییلی زرنگه و نامرده کشتیگیر با مرام و با معرفت به کاکس و جردن باروز میگن که مردانه کشتی میگرفتن
  • غلامرضا ج IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    اگر یزدانی این دفعه ببازه خیلی زشته
    • منتظر IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      اگه مردونه مبازه کنه چی زشته زشت اونه که 20 ثانیه اخر کشتی میگیره زشت اونه که داور رو میخرن
  • ایرانی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    ما که پیامی به یزدانی بزرگ ندیدیم.پیام من به عنوان یک لر بختیاری به پهلوان یزدانی این هست.بزنس کاکا،بزنس تو تری.
  • رضا IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    حسن یزدانی مدل طلا را از دست نداد بلکه با کمک داورها از او گرفتند هماننده طلای بهداد سلیمی!
  • دختر مردم IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    پیامش این بود قراره این سری بهت ببازم
  • صفا باشه IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    بجنگ پهلوان که خنده رو لب ایرانی بیاری
  • M IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    وقتی یه ورزشکار به فکر مسائل مالی هست و درگیر اونه نمیتونه برای چنین مسابقاتی آمادگی لازمو داشته باشه همه دنیا حتی کشورای فقیر به ورزشکاشون میرسن اما اینجا چی
  • فاطمه IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    اینجا آمریکاست ! ممنون که تیلور رو به ما شناساندن. چه مردیه این تیلور! اصلا حسن یزدانی کیلو چند!؟ به یک آمریکایی افتخار کنید!
  • سپهر IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    این کجاش پیام اینستاگرامی برای یزدانی بود .اگر امکاناتی که در اختیار کشتی گیران آمریکایی و دیگرکشورهایی که برای ورزشکارانشان ارزش و احترام قائلند در اختیار یزدانی و دگر یزدانیها باشد یقین دارم در دنیا هیچ حریفی در مقابلشان نمیتواند عرض اندام کند.
  • مهدی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    چقدر قشنگ صحبت کرد مثل پهلوانان حرف میزنه ،،،،نان پدر وشیر مادر حلالت اقا دیوید ،،،،،اینا هردو کشتی گیر باهم دوستن ،،،،دمشون گرم ،،،،،نان پدر وشیر ماد ر حلالت اقا تیلور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی