نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
رئال‌مادرید جدید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

باشگاه رئال‌مادرید قصد دارد تیم جدید کهکشانی‌ها را سال ۲۰۲۲ و زمانی که سانتیاگو برنابئوی جدید هم آماده شده، کامل کند.

با وجود ناامیدی در جذب کیلیان امباپه در پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستان ۲۰۲۱، باشگاه رئال‌مادرید پروژه بلندپروازانه‌اش چه درون تیم و چه درون باشگاه را پیش خواهد برد.

سانتیاگو برنابئوی جدید همانند جواهری در قلب مادرید خواهد درخشید. باشگاه رئال‌مادرید همچنان در حال تغییر و توسعه ورزشگاه قدیمی‌اش است تا علاوه بر مدرن کردن آن، جذابیت تاریخی خودش را هم حفظ کند.

از طرفی باشگاه پروژه‌های خرید، تمدید و البته مرخص کردن برخی بازیکنان را در دستور کار قرار داده که باعث می‌شود در سال ۲۰۲۲ شاهد یک رئال‌مادرید جدید در سانتیاگو برنابئوی جدید باشیم.

خرید

پروژه بازسازی رئال‌مادرید به‌خوبی در حال انجام است. فعلاً داوید آلابا آمده و جانشین سرخیو راموس شده. ستاره سابق بایرن‌مونیخ بازیکنی امیدوارکننده در ترکیب مادریدی‌ها نشان داده. از طرفی ادواردو کاماوینگا هافبک رن هم به‌عنوان یکی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال جهان با تنها ۱۸ سال سن پیراهن سفید را برتن کرد.

برای تابستان آینده هم برنامه خرید کیلیان امباپه اولویت دارد و این بازیکن آزاد خواهد شد تا به تیم محبوبش رئال بپیوندد. بعید است مشکلی بر سر راه ستاره فرانسوی وجود داشته باشد و او را تابستان آینده در سانتیاگو برنابئو خواهیم دید.

اما کیلیان تنها بازیکنی نیست که رئال هدف گرفته و در سال ۲۰۲۲ برای جذب ارلینگ هالند ستاره نروژی دورتموند و پل پوگبا هافبک منچستریونایتد وارد عمل خواهند شد. انتظار می‌رود شانس زیادی هم برای جذب این دو بازیکن داشته باشند.

داوید آلابا

تمدید

باشگاه رئال‌مادرید که به خاطر خریدهای بزرگ همیشه نامش بر سر زبان‌ها بوده، در سال‌های اخیر خرید بزرگ خیلی کمتر داشته، با این حال توانسته خیلی از ستاره‌های سال‌های قبل را حفظ کند. قرارداد لوکاس واسکس (۲۰۲۴)، ناچو (۲۰۲۳)، دنی کارواخال (۲۰۲۵)، تیبو کورتوا (۲۰۲۶)، کریم بنزما (۲۰۲۳) و فدریکو والورده (۲۰۲۷) تمدید شده و مشخص است این بازیکن‌ها در پروژه آینده تیم جا دارند. احتمال این که از تیم جدا شوند هم خیلی کم است.

قرارداد تونی کروس هم به‌عنوان یکی از هافبک‌های کلیدی تیم تا سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد و خیلی بعید است در فصل آینده هم این بازیکن ارزشمند آلمانی را از دست بدهند، مگر این که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ بدهد.

از طرفی لوکا مودریچ قراردادش را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرده و با وجود این که نهم سپتامبر ۳۶ ساله می‌شود شده حداقل یک فصل دیگر در تیم حضور دارد. بعید نیست یک سال بعد از آن هم مودریچ بماند تا شاید در همین مادرید بازنشسته شود.

بازیکنان رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئوی جدید

تردید

اما ستاره‌هایی هم هستند که آینده‌شان در مادرید تضمین شده نیست و شاید حتی خودشان تصمیم بگیرند تیم را ترک کنند. مارسلو، ایسکو و گرت بیل بازیکنانی هستند که بارها خبر جدایی قطعی‌شان منتشر شده.

گرت بیل که یک فصل به تاتنهام برگشت و اگر کارلو آنچلوتی نیامده بود شاید حالا دیگر بازیکن رئال نبود. مارسلو هم که در آستانه جدایی از رئال بود، اما در نهایت به‌عنوان کاپیتان در تیم ماندگار شد. شاید او هم فصل آینده به کشورش برزیل برگردد و بعد از ۱۵ سال مادرید را ترک کند. ایسکو هم که چند سالی می‌شود خبر انتقالش به تیم‌های انگلیسی و پیشنهادهایش در رسانه‌ها مطرح می‌شود. او اگر در تیم کارلتو هم بازیکن کلیدی نشود دیگر صبرش را باید تمام شده بدانیم.

سانتیاگو برنابئوی جدید

سانتیاگو برنابئوی جدید

پروژه نوسازی ورزشگاه خانگی قدیمی و ۷۳ ساله رئال‌مادرید قرار بود سال ۲۰۱۷ با بودجه‌ای ۵۲۵ میلیون یورویی کلید بخورد، اما این پروژه به دلایلی به تعویق افتاد و سال ۲۰۱۹ آغاز شد. در این پروژه ظرفیت ۸۱ هزار نفری سانتیاگو برنابئو پابرجا خواهد بود، اما ارتفاع سقف تا ۱۰ متر افزایش پیدا می‌کند و یک سقف جدید هم اضافه می‌شود.

انتظار می‌رود باشگاه حقوق نام‌گذاری ورزشگاه را هم به یک اسپانسر بفروشد تا از این راه درآمدزایی داشته باشد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده باید پروژه ۳ ساله به اتمام برسد، یعنی سال ۲۰۲۲ رئالی‌ها از ورزشگاه کوچک آلفردو دی‌استفانو می‌روند و دوباره در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو که حالا سانتیاگو برنابئوی جدید یا شاید ورزشگاهی با نامی جدید شده، به میدان خواهند رفت.

سانتیاگو برنابئوی جدید


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی