نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
احتمالاً با تیم ملی خداحافطی می‌کنم/ ماجرای تمرینات بوکس عابدزاده؛ عقاب همیشه عقاب است!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس احتمالا بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از تیم ملی خداحافظی کند.

علیرضا استکی که از سال ۹۸ هدایت تیم ملی بوکس را به عهده گرفته است احتمالا بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو ماموریتش در تیم ملی را تمام کرده و خداحافظی کند. استکی در گفت‌وگو با خبرورزشی از احتمال خداحافظی تا تمرین با احمدرضا عابدزاده اسطوره فوتبال کشور می‌گوید:

هدف اصلی تیم ملی در این مقطع چیست؟

در حال حاضر هدف اصلی تیم ملی بازی‌های آسیایی است، از طرفی من تا پایان بازی‌های آسیایی با تیم ملی قرارداد دارم. در این یک سال تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در هانگژو بتوانیم پرچم ایران را بالا برده و نتیجه خوبی بگیریم. بعد از این بازی‌ها هم احتمالا با تیم ملی خداحافطی کرده و به خاطر مسائل شخصی کنار می‌روم. بعد از المپیک هم نمی‌خواستم بمانم اما به اصرار حسین ثوری و حمیدرضا قبایی زاده رئیس و دبیر فدراسیون ماندم ولی دیگر فکر نکنم بعد از بازی‌های آسیایی در کنار تیم ملی بمانم مگر اینکه شرایط بهتری فراهم شود.

این روزها اردوهای تیم ملی چطور پیش می‌رود؟

اردوها از ۵ روز پیش شروع شده و تا به امروز بوکسورها ۶ جلسه تمرین را پشت سرگذاشته اند و تا فردا هم چند بوکسور دیگر به اردو اضافه می‌شوند. هفته آینده انتخابی برگزار شده و ملی پوشان هر وزن مشخص می‌شوند. در مجموع ۲ اردوی ۲۰ روزه خواهیم داشت و با ۴۰ روز تمرین راهی مسابقات جهانی می‌شویم.

در تمامی‌اوزان بوکسورها به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند؟

 ملاک ما برای اعزام بوکسورها در هر وزن، میزان استاندارد آنها برای مسابقات جهانی است و هر کسی که در حد مسابقات جهانی بوده و بتواند آنجا آبروداری کند اعزام می‌شود. بنابراین هنوز معلوم نیست که در چند وزن ملی پوشان را اعزام کنیم.

چه شد که به یکباره با روزبهانی بر سر خداحافظی‌اش به توافق رسیدید؟

احسان بوکسور باقدرت و سرمایه ماست. من همیشه قبل از اینکه به فکر تیم باشم به فکر سلامتی بوکسورهایم هستم. احسان روزبهانی ۱۵ سال است که در تیم ملی بوده و در اکثر مسابقات هم اعزام شده است. خیلی او را دوست دارم و برایش احترام قائلم و معتقدم که او هنوز هم می‌توانست در تیم ملی باشد، حتی با او صحبت کردم که در انتخابی تیم ملی شرکت کند و او هم قبول کرد. اما مجددا با او صحبت کردم و با هم به توافق رسیدیم که از بازی‌های ملی خداحافظی کرده و فقط در لیگ  برتر و بوکس حرفه ای بماند. پشت سر او بوکسورهای جوانی بودند که باید برای آینده بوکس کشور ساخته می‌شدند. تیم ملی به جوانگرایی نیاز دارد و ما حتی از الان هم مصممیم که تیم جوانی را راهی بازی‌های اسیایی هانگژو کنیم.

روزبهانی سر خداحافظی‌اش کمی دلخور به نظر می‌آمد.

بالاخره این تصمیمی است که با هم گرفتیم و یک روزی باید گرفته می‌شد؛ خیلی نباید راجع به این موضوع  بحث کرد.حتی من به احسان گفته ام که می‌تواند به اردوها بیاید و در کنار تیم ملی تمرین کند. او حالا درگیر آکادمی‌اش و پرورش بوکسورهای جوان است که این کمک بزرگی به ماست.

باتوجه به درخشش جوانان در مسابقات اخیر به نظر می‌رسد که تیم ملی پشتوانه‌های خوبی دارد.

اعزام ۱۵ بوکسور جوان به مسابقات جسارت زیادی می‌خواست که کادر فنی تیم جوانان این جسارت را به خرج داد. نوجوانان و جوانان ما در امارات کار بزرگی کردند که از همینجا به آنها و کادرشان دست مریزاد می‌گویم. این پشتوانه سازی از زمان حاج ناطق نوری شروع  شده و به دست حسین ثوری سپرده شد. همین الان هم ۴-۳ بوکسور از تیم جوانان در اردوی بزرگسالان حضور دارند و این نشان می‌دهد که بوکس ایران پشتوانه خوبی دارد.

ماجرای عکس احمدرضا عابدزاده در صفحه شخصی شما چیست؟ 

احمدرضا عابدزاده از دوستان قدیمی‌من است که از بچگی به او علاقه داشتم. او سال ۸۰ که هنوز فوتبال بازی می‌کرد به آکادمی‌ملی المپیک می‌آمد و خودش و پسرش امیر با ما تفریحی بوکس می‌کردند. چند روز پیش هم عکسی در صفحه شخصی‌ام با عابدزاده گذاشتم که مربوط به تمرین در باشگاه دوستم بود. او عقاب بوده و هنوز هم عقاب است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی