موج جدید حمله شدید پرسپولیسی‌ها به فدراسیون فوتبال/ خودتان ...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ماجرای جذب بازیکن خارجی به یک حاشیه بزرگ تبدیل شده است.

با توجه به اعلام فدراسیون فوتبال تنها در صورتی تیم‌ها مجاز به جذب مربی یا بازیکن خارجی خواهند بود که هیچ پرونده باز منجر به حکم  در فیفا نداشته باشند. بر این اساس پرسپولیس با توجه به صدور حکم قطعی گابریل کالدرون، اجازه خرید بازیکن خارجی را نخواهد داشت.

چندی پیش بود که کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در واکنش به دستورالعمل جدید این فدراسیون صراحتا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد ۳ باشگاه پرسپولیس ، استقلال و تراکتور به دلیل داشتن پرونده باز در فیفا حق خرید بازیکن یا مربی خارجی را ندارند.

اما نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت مدعی شد استقلال منعی برای جذب بازیکن یا مربی خارجی ندارد. نورشرق در این رابطه گفت: چون پرونده استراماچونی منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال نشده، صرف محکومیت باشگاه نسبت به پرونده رسیدگی شده مانعی برای جذب بازیکن ایجاد نمی کند.

او گفت: ما اکنون بیشترین آمارمان در بحث پرونده هایی است که منجر به صدور حکم شده ولی خوشبختانه منجر به بستن پنجره آنها نشده است.

بدین ترتیب با توجه به اظهارات رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، استقلال تا زمان صدور حکم قطعی پرونده استراماچونی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه می تواند بازیکن خارجی مدنظر خود را جذب کند و خطری از این بابت آبی‌ها را تهدید نمی کند.

هرچند بعد از این حرف‌ها دوباره نورشرق حرفش را عوض کرد و گفت استقلال هم نمی تواند بازیکن یا مربی خارجی جذب کند.

با این حال فدراسیون فوتبال اعلام کرد استقلال مشکلی برای خرید خارجی نخواهد داشت و این باشگاه در اولین گام توانست گابریل پین را به خدمت بگیرد.

پرسپولیسی‌ها معتقدند استقلال هم درست مثل پرسپولیس پرونده باز در فیفا دارد و طبق قانون جدید فدراسیون فوتبال نمی تواند بازیکن یا مربی خارجی به خدمت بگیرد. این موضوعی بود که کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال هم به آن اشاره کرد.

همین موضوع بهانه اعتراض پرسپولیسی‌ها شد. آنها اعلام کردند فدراسیون در این زمینه باید از نماینده های ایران در آسیا حمایت کند و کاری انجام دهد که این تیم‌ها با تمام قوا به مصاف رقبای آسیایی بروند. با این حال اگر این کار را انجام نمی دهند نباید فرقی بین ما و استقلال گذاشته شود. اگر آنها بتوانند مربی و بازیکن خارجی بخرند ما هم باید این اجازه را داشته باشیم تا بازیکن خارجی به خدمت بگیریم.

باشگاه پرسپولیس هم بارها طی چند روز اخیر مکاتباتی با فدراسیون فوتبال انجام داد تا بتواند مجوز خرید بازیکن خارجی مدنظر خود را بگیرد و در این راه به صحبت‌های کامرانی فر هم استناد کرد. با این حال فدراسیون فوتبال به مدیران پرسپولیس اعلام کرد این باشگاه حق جذب مهاجم خارجی مدنظر خود را ندارد ولی استقلال به همان دلایلی که اعلام شد می تواند مربی و بازیکن خارجی که می خواهد را به خدمت بگیرد.

این موضوع اعتراض شدید باشگاه پرسپولیس و شخص یحیی گل محمدی را هم در پی داشت. سرمربی پرسپولیس با انتقاد شدید از فدراسون فوتبال اعلام کرد این قوانین فقط برای تضعیف پرسپولیس و تقویت رقبا انجام می شود.

نکته جالب این است که بعد از این صحبت‌های یحیی موج جدیدی از انتقادات به سمت فدراسیون فوتبال روانه شد و هواداران عصبانی پرسپولیس به شدت به فدراسیون فوتبال حمله کردند.

هواداران پرسپولیس در فضای مجازی مدعی شدند فدراسیون فوتبال خودش ابر بدهکار است و چطور می تواند چنین قانونی وضع کند. آنها در بزرگترین پرونده فوتبال ایران بدهی چند میلیون یورویی به ویلموتس دارند؛ چطور می گویند پرسپولیس به خاطر بدهی ۷۰۰ هزار یورویی حق خرید خارجی نخواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 2060889367 IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    مقصر اقایونی هستن که پرروشون کرده واالله عقل سلیم میگه که وقتی بدهی داری دنبال بازیکن نره ...زیادی لا لا به لیلیشون کردن.....اگه استقلال بود فدراسیون اجازه صحبت کردن میدادشون...تاسف
  • جک تری دی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    شما همون صحبت کامرانی فر رو نگاه کنید و اینکه دل بخواه مجوز به پرسپولیس ندادن ولی به کیسه چرا .. خود فیفا میگه یک ماه مهلت دارین پول رو بدین وبعد پنجره بسته میشه یعنی میتونی تو این یک ماه برو مسی رو بگیر ولی فدارسیون کیسه کش خیلی بالاتر میفهمن .. حداقل نمیگن صدمیلیارد پرسپولیس پول تو ای اف سی داره .....جالبه وقتی تیم ملی بازی داره دنیا باید حمایت کنن چون با تیم خارجی بازی داره مگه تیمهای ایران وقتی میرن خارج نباید حمایت بشن مگه این موفقیت باعث رشد فوتبال و بازخورد مثبتش برای اون کشور نمیشه ... اما متاسفانه نگاههای رنگی و دشمنی اجازه اینو نمیده
  • ال IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    امان از تبعیض... اینجا اونویو که موفق هست حمایت هارو قطع میکنن بجای اینکه بیشتر حمایتش کنن
  • مرتضی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    اینا یه قانونی گذاشتن که راه برگشتن استراماچونی رو بگیرن حالام توش موندن وگرنه اگر دغدغه دلار داشتن باید میذاشتن برگرده که کار کنه و بابت کار پول بگیره نه اینکه دوسال توی خونه بخابه پولشم تا دلار آخر بگیره دوسه تا کادر فنی دیگه هم از بیت المال هزینه بشه برا جایگزینش... کسانی که چنین قانونی وضع کردن باید دستگیر و محاکمه بشن تا عبرتی بشه برای مدیران سواستفاده گری که لیگ را هشت سال به این شکل مهندسی کردن و رفتن
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    بعد از بابا مسعود و سهیل مهدی و کمیته انضباطی و داوران و سازمان بازرسی و فراکسیون مجلس و... حالا بابا حمید و نورشرق و قنبرزاده هم به اینا اضافه شده پرسپولیس کبیر هم باید بازیکن ها و آقا کریم و آنالیزور رو از رفتن به تیم ملی منع کنه.چند ساله پرسپولیس کبیر پرچم ایران رو تو آسیا بالا نگهداشته
  • احمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    تیمی که ۳ میلیون دلار طلب از afc داره به خاطر ۷۰۰ هزار یورو به فلاکت افتاده، مثل روز روشنه به زودی پرونده ۱.۲ میلیون دلاری استرا استقلال رو محکوم میکنه ولی یه جوری قانون رو تفسیر کردن که فقط پرسپولیس متضرر باشه
  • محسن IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    اگر ملاک بسته شدن پنجره نقل و انتقالاته که که نیازی به مجوز فدراسیون نیست ، در ضمن پنجره پرسپولیس ۲ یا ۳ روز قبل بسته شده گل محمدی از هفته ها قبل دنبال بازیکن خارجیه پس این بهانه فدراسیون بچه گانه که نه احمقانه است ، اگر ملاک صدور حکم فیفا باشه که استراماهوچی هم علیه کیسه حکم گرفته ، پس خیلی واضح بگید امسال به هر قیمتی ترمز پرسپولیس رو چه تو لیگ چه تو آسیا میکشیم
  • ناشناس IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    شما ها اگر بلد بودید از حق کشورمان در خارج از کشور دفاع میکردید چرا نمیروید از فیفا بخواهید که بدهی خارجی پرسپولیس را از طلب این باشگاه در ای اف سی بگیره و یا چرا از ای اف سی نمیخواهید پول پرسپولیس را پرداخت کند نزدیگ به سه میلیون دلار پول باشگاه را کنفدراسیون فوتبال آسیا به بهانه تحریم گرفته و به باشگاه نمیده آنوقت شما بخاطر بدهی خارجی پرسپولیس که آنهم به یک میلیون دلار نمیرسه دارین باشگاه را در لیگ قهرمانان آسیا ضعیف میکنید . اگر این تیم شکست بخوره شما عامل اصلی شکست تیم پرسپولیس خواهید بود و آنوقت باید جواب طرفداران پرسپولیس را بدهید برادر من اگر افتخارات اخیر تیم پرسپولیس نبود سهمیه ایران دوتا میشد آنوقت استقلال در جام قهرمانان هم نمیتونست شرکت کنه حالا اگر بخاطر رقابت داخلی دو تیم میخواهید هر چی بگید اشکالی نیست ولی اگر منطقی فکر کنید و کور کورانه قضاوت نکنی متوجه میشی که هم بنفع کشور و هم خود استقلال است که پرسپولیس در آسیا قوی بمونه
  • روح الله IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    با سلام خدمت دوستان واقعا فدراسیون فوتبال مایه شرم این مملکت شده، در همه دنیا ورزشکار و یا تیمی که برای مملکت افتخار آفرینی میکند از تمام حمایتهای دولتی برای ادامه روند موفقیتش برخوردار است. ولی متاسفانه در ایران بخصوص امورات ورزشی هر تیمی که موفق میشود و افتخار آفرینی میکند همه عوامل برای نابود کردنش کمر همت میبندند. در سالهای اخیر واقعا تیم پرسپولیس مایه افتخار بوده ولی هر موقع به شکلی به این تیم ضربه زدند و علاوه بر عدم حمایت مالی به اشکال مختلفی مثل تغییر مدیریتی و یا برخوردهای انضباطی و برخوردهای دوگانه باعث دلسردی و کاهش انگیزه این تیم مردمی شدن. تا این استراتژی و این سیاستهای کثیف برای ایجاد موانع ترقی و پیشرفت تیمها تغییر نکند هیچ تیمی از ایران و بعبارتی تیم ملی فوتبال به جایی نمی رسد. همین تیمهای حوزه خلیج فارس نگاه کنید وقتی ایران به جام جهانی می رفت ودر آسیا یکه تازی میکرد کشورهای عربی نمیدونستن فوتبال چی هست؟ ولی ببینید چه سرمایه گذاری برای فوتبال میکنند.
  • ارتش سرخ IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    من فقط یک کلام میکگویم وتمام تا فدراسیون فوتبال ما دست غیرفوتبالی باشه بهتر که هیچ بدترهم میشه بایدکرسی فوتبال باید به اهلش داد تا اینها فرق نه می کنه وتیم های ایرانی در اسیا به هیج جا نخواهندرسید این فوتبال باشگاهی ماست
  • حسین IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    اطاعت از رهبری رمز موفقیت پرسپولیس کبیر است
  • دانیال IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    به نظرم قانون برای همه بایدباشه تیمی که بدهکاره وپرونده داره نبایداجازه بدهندبازیکن بگیره چه ایرانی چه خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی