مسی و رکوردهایی که او را بهترین بازیکن تاریخ می‌کند/ حل معمای ابدی فوتبال توسط لئو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ستاره آرژانتینی با رکوردشکنی‌های خود در مسیر حل کردن معمای همیشگی «چه کسی بهترین بازیکن دنیا است؟» قرار دارد.

لیونل مسی، که بعد از قهرمانی با تیم ملی آرژانتین در کوپا آمریکا، حالا در رقابت‌های ملی انگیزه مضاعفی پیدا کرده است، هفته گذشته توانست یک رکورد جدید را به نام خود در لباس آرژانتین ثبت کند. لئو با انجام هت‌تریک مقابل تیم بولیوی، ضمن رقم زدن برد ۳-۰ تیمش در این بازی، از رکورد گل‌های ملی پله اسطوره برزیلی هم گذشت و عنوان گلزن ترین بازیکن آمریکای جنوبی در تاریخ بازی‌های ملی را از آن خود کرد.

بهترین در تاریخ

فوق ستاره آرژانتینی که امشب در لیگ فرانسه همراه با پاری‌سن‌ژرمن به میدان می‌رود، همچنان در اوج آمادگی قرار دارد و می‌خواهد به شکستن رکوردهای متوالی ادامه دهد. مسی حالا مدت‌هاست که با آمادگی و نبوغ خود باعث شده بحث اینکه چه کسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است دوباره مطرح شود هرچند که بخش زیادی از عموم مردم اعتقاد دارند که عنوان بهترین بازیکن تاریخ به دیگو مارادونا یا پله تعلق دارد و نامی‌از مسی در آن مطرح نیست.

اگر به آمار و ارقام نگاه کنید، این مسی است که با اختلاف بالاتر از دیگران قرار دارد و بهترین بازیکن تاریخ به حساب می‌آید چرا که او رکوردهای جدیدی را یکی پس از دیگری می‌شکند و در این مسیر هم خستگی ناپذیر نشان داده است.

مسی تا اینجا، شش توپ طلای فوتبال جهان را از آن خود کرده است که چهارتای آن به صورت متوالی بوده است. ضمن اینکه سال ۲۰۰۹ او با دریافت توپ طلا در ۲۳ سالگی تبدیل شد به جوان‌ترین بازیکن تاریخ که این جایزه را از آن خودکرده است.

طی دوران حضورش در بارسلونا، لیونل ۴۷۴ گل در رقابت‌های اسپانیا و ۶۷۲ گل در همه رقابت‌ها برای این تیم به ثمر رساند تا تبدیل شود به گلزن ترین بازیکن برای یک باشگاه در تاریخ فوتبال جهان.

رکوردهای خاص

سال ۲۰۱۵ هم مسی یک رکورد خاص را به نام خود ثبت کرد. او تبدیل شد به تنها بازیکن تاریخ که در یک سال تقویمی فوتبال توانسته در ۷ تورنمنت رسمی مختلف گلزنی کند. لئو در آن سال در جام حذفی اسپانیا، سوپرجام اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا، کوپا آمریکا، جام جهانی باشگاه‌ها و انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی گل زد و یک رکورد ویژه را به نام خود ثبت کرد.

لئو همچنین تنها بازیکن در تاریخ فوتبال است که توانسته یکی از سه جایزه توپ طلا، مرد سال فیفا (FIFA World Player)، بهترین بازیکن فیفا (The Best) را همراه با کفش طلا در یک سال تقویمی فوتبال به دست آورد و البته او این کار را در دو مقطع ۱۲-۲۰۱۱ و ۲۰-۲۰۱۹ انجام داد.

حالا لیونل مسی در مسیر تبدیل شدن به بهترین بازیکن تاریخ، بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال را متقاعد کرده است اما هنوز هم قصد دارد به رکوردشکنی‌های خود ادامه دهد تا دیگر کمتر کسی در شایستگی او برای در اختیار داشتن این عنوان ارزشمند تردید داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی DE ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    ماشاالله به مسی
    • لیونل مسی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      کاملا موافقم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی