نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فیروز کریمی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم تراکتور گفت: النصر دو بازیکن ۱۲ میلیون دلاری دارد اما غیرت بازیکنان ما از حریف بیشتر است.

فیروز کریمی شرایط تیم تراکتور را در آستانه سفر به قطر برای برگزاری دیدار با النصر به طور مفصل تشریح کرد. با هم های لایت مصاحبه طولانی کریمی را می خوانیم.

*شاید این جمله تکراری باشد اما تا ابد گفته می شود. نتیجه دست خدا است. امیدوارم خدا هم به ما نظر کند. اطمینان داشته باشید از قبل باخته نیستیم و با تمام وجود به مصاف حریف می‌رویم‌. تصور می‌کنم بازی سختی برای هر دو تیم در پیش است.

*از لحاظ بدنی به صد در صد آمادگی نرسیدیم. ۳-۲ بازیکن مصدوم هم با تلاش کادر پزشکی به جمع ما اضافه شدند. به جز این نفرات سایرین آمادگی نسبی دارند. در مجموع شرایط آمادگی جسمانی بازیکنان دلخواه‌مان نیست و این موضوع طبیعی است زیرا کارمان را خیلی دیر و با تعداد بازیکنان کمی شروع کردیم.

*حسین خطیبی تیم حریف را آنالیز کرده و طبق ۳-۲ جلسه تمرینی خود را برهمین اساس درنظر گرفتیم. می‌دانیم نقاط ضعف و قوت‌شان چیست. سعی کردیم در این جلسات تمرینی کم و محدود، نقاط قوت حریف را پوشش داده و از نقاط ضعفش استفاده کنیم. البته النصر تیمی قوی و صاحب سبک است.

*شنیدم النصر دو بازیکن به تیمش اضافه کرده که قیمت آنها ۱۲ میلیون دلار است و نفرات تأثیرگذاری هستند. شاید بازیکنان ما چنین قیمتی نداشته باشند اما غیرتشان به مراتب از حریف بیشتر است. خوشبختانه تیمی که می‌خواهد به زمین برود، ماحصل کار چهار ماه گذشته خودم است. البته مربیان دیگر هم کار کردند. تیم بدی نداریم و امیدواریم پس از غلبه بر النصر در مراحل بعدی با قدرت بیشتری ظاهر شویم.

*همیشه گفته‌ام هواداران تراکتور باشعور، پرشور و مظلوم هستند. شعار من این بود خدمت به تراکتور و هوادارانش عبادت است. مخلص تمام تیم‌ها و طرفدارانشان هم هستم، اما طرفداران تراکتور عاشق هستند و هوادار خالی نیستند.

*اگر بر دیده مجنون نشینی، به جز از خوبی لیلی نبینی. همه می‌گفتند لیلی سیاه است، اما مجنون می‌گفت نه. طرفداران ما هم با روزهای خوش تراکتور زندگی کرده و با این تیم نفس می‌کشند. همانقدر هم در روزهای سخت و ناگوارش غمگین هستند. برای اینکه غمگین نباشند، با تمام وجود در خدمتشان هستم.

*برای چهار پنج مورد به تراکتور برگشتم. اولین موضوع خود هواداران هستند. شرایط سخت است. پیشنهاد داشتم و دارم، اما به دلیل برخی مسائل خانوادگی، ابتدا می‌خواستم آن کارها را انجام بدهم تا سر فرصت به جمع اضافه شوم. هواداران پس از رفتن من نشان دادند که می‌توان به آنها تکیه کرد، زیرا قدرشناس بوده و صادقانه و بدون شعار پشت قضیه هستند. اول از همه به خاطر آنها به تراکتور برگشتم.

دلایل بازگشت عجیب فیروز کریمی به تراکتور فاش شد/ همه گفتند لیلی سیاه است؛ مجنون گفت نه!/ دلم برای زنوزی می سوزد ...

*دومین عامل بازگشت من ورزش کشورمان است و فوتبال هم بخشی از این ورزش است. نماینده ایران تمام آذربایجان و همه ترک‌ها هستیم. سوای اینکه نماینده مردم داخل ایران و خیلی از ایرانی‌های مقیم در خارج از کشور هستیم، باید آبرومندانه در لیگ قهرمانان شرکت کنیم و آماده باشیم. باید باعث دلخوشی مردم‌مان باشیم.

*سومین عامل بازگشت من، اعتلای نام تراکتور است، زیرا تیم بزرگی است و شانه به شانه خیلی از تیم‌های پرطرفدار دنیا حرکت می‌کند. باید برای این تیم کار کنیم.  به خاطر باشگاه و بچه‌های تراکتور بازگشتم. آنها مظلوم واقع شدند. شاید امکانات خیلی از تیم‌ها را نداشته باشیم، اما بازیکنان ما فصل گذشته با تمام قوا ایستادند و توانستند سهمیه مشروط لیگ قهرمانان را بگیرند، این کار بزرگی بود. تیم‌هایی را زیر پا گذاشتیم و بالای شانه آنها ایستادیم که هیچ‌کس فکر چنین موضوعی را نمی‌کرد.

*چهارمین عامل بازگشت من همه پرسنل باشگاه خاصه محمدرضا زنوزی هستند. از طرفداران یک خواهش دارم. اگر به یکی از فیلم‌های برنامه ۹۰ مراجعه کنند، می‌بینند در آن فیلم گفتم با مجموعه افرادی که تیم را به شکل شخصی اداره می‌کنند خیلی کار کردم و تجربه‌ام در این زمینه بیشتر از سایر مربیان است.

*می‌دانید مجیزگوی کسی نیستم و پشت سر کسی هم حرف نمی‌زنم. نیازی به این کار نیست. ولی کار سخت است. با اشتباه کادرهای فنی قبلی، زنوزی سالی ۷۰ تا ۸۰ میلیارد هزینه کرده است اما چنین اشتباهی نمی‌کنم.

*باید قدرشناس باشیم. جمشید نظمی به عنوان یک مدیر با تمام وجود تلاش می‌کند. در رأس همه ما هم محمدرضا زنوزی است که باید از وی دلجویی شود. جمله‌ای گفت که واقعا دلم برایش سوخت. می‌گوید آیا درست است یک نفر از جیبش خرج کند و کم‌محبتی هم ببیند؟ تمام حرفهایش منطقی است. به من گفت همانطور که به حرفت گوش کردم به حرف مربیان دیگر هم گوش کردم. زنوزی می‌گوید یکی از دلایل نابسامانی تراکتور این است که تمام اختیارات را به هیئت مدیره، مدیرعامل و مربی دادم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    خجالت بکش آقای فیروز خان کریمی این قدر آدم بله قربان گو... تحت هر شرایطی باید تیم بگیری وقتی مربیان جوان و موفقی امثال جواد نکونام و خیلی های دیگر بدون تیم هستن واقعا خجالت آور
    • هوادار IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      بهترین سرمربی برای تراکتور در این شرایط اتفاقا گرگ باران دیده ای مثل فیروز کریمی هست
  • امین IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    سلام مربی گری استاد فیروز کریمی بینظیر است و از مربی های صاحب سبک است ۴تیم به لیگ برتر آورده چه تعداد تیم ها که از سقوط نجات داده قهرمانی دو دوره با پاس قهرمانی جام آسیا که آرزوی هر مربی ایرانیه خارجی ها قدر پیشکسوتاشون میدونن ولی ما نه پیرمردهای ۷۰ ۸۰ ساله سرمربیه بهترین تیم ها در خارج هستند یادی از شفر آقای خاص فوتبال ما هستی استاد فیروز کریمی امیدوارم همیشه تو فوتبال ما باشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی