رسانه مصری: کیروش؛ یک پدر محافظه‌کار/ چهره‌ عجیبی که در ایران رو کرد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انتخاب کارلوس کیروش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی مصر باعث شده تحلیل‌های زیادی در مورد این مربی سابق تیم ملی ایران در رسانه‌های مصری ارائه شود.

انتخاب کارلوس کیروش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی مصر باعث شده تحلیل‌های زیادی در مورد این مربی سابق تیم ملی ایران در رسانه‌های مصری ارائه شود.

آن‌ها به بررسی پیشینه کیروش در تیم‌های سابق او از جمله ایران پرداخته و سپس از برخورد او با ستاره‌ها، سبک بازی مورد علاقه او و نوع رفتارش نوشته‌اند.

سایت یالاکورا در تحلیلی با عنوان «مربی جدید تیم ملی مصر چگونه بازی می‌کند؟» تیتر «یک پدر محتاط» را انتخاب کرده است و در واقع در این رسانه مصری از او با نام پدر فوتبال پرتغال یاد شده است.

این سایت نوشته: «پرتغال به برزیل فوتبال اروپا معروف است و این در اشاره به فوتبال زیبایی است که تیم‌های ملی این کشور در ادوار مختلف رقابت‌های اروپایی و جام جهانی ارائه کرده‌اند و البته از نظر فرهنگی و زبانی نیز اشتراکات فراوانی با کشور آمریکای جنوبی یعنی برزیل دارد. اما این موضوع در مورد مربیان سرشناس این کشور که افراد موفقی هم بوده‌اند صدق نمی‌کند. بسیاری از آن‌ها به فوتبال دفاعی مشهور هستند که معروف‌ترین آن‌ها ژوزه مورینیو سرمربی فعلی رم است و البته کارلوس کیروش سرمربی جدی تیم ملی مصر.»

در این مطلب با لقب «پروفسور» از کیروش یاد شده و به این اشاره شده که او با پیشینه‌ای دانشگاهی و با تخصص در زمینه آمادگی جسمانی وارد فوتبال شده مثل بسیاری از همتایان خودش در پرتغال که به اهمیت مطالعات آکادمیک در زمینه پیشرفت در مربیگری واقف بودند.

کیروش که او را «پدر موفقیت‌های فوتبال پرتغال» می‌دانند ماجراجویی خود را با تیم زیر ۲۱ سال این کشور شروع کرد و نسلی تاریخی را بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ به فوتبال پرتغال و اروپا معرفی کرد.

دانش آکادمیک کیروش در عملکرد او نیز بازتاب واضحی داشت. او یک مربی بسیار منظم و سازمان یافته است که تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات را به عنوان پایه و اساس کار خود قرار می‌دهد و همواره توجهی ویژه به کوچک‌ترین جزئیات دارد. او همچنین به در اختیار داشتن ابزار و امکانات مناسب باری پیشرفت بازیکنان نیز تاکیدی خاص دارد و البته احتیاط و بازی دفاعی نیز ویژگی‌ای است که مثل هموطنانش در سبک بازی دارد، کسانی که فوتبال بدون عجله را ترجیح می‌دهند و هیچ چیز را به دست اتفاق نمی‌سپارند.

در این مطلب اشاره شده که کیروش سیستم ۳-۳-۴ را در اکثر تیم‌هایی که داشته ترجیح می‌دهد. او در بسیاری از بازی‌های خود با کلمبیا از این سیستم استفاده کرد یعنی در ۱۲ بازی از ۱۸ مسابقه خود و در تیم ملی پرتغال نیز در ۱۷ بازی از ۲۸ مسابقه این سیستم را به کار گرفت.

البته در این بین او این سیستم را در زمان حضورش در تیم ملی ایران کنار گذاشت، جایی که طولانی‌ترین دوران مربیگری خود را در آن تجربه کرد. روش بازی او با تیم ملی ایران، بین ۱-۴-۱-۴ و ۱-۳-۲-۴ در حال تغییر بود که این دومی، سیستم فعلی تیم ملی مصر نیز به حساب می‌آید.

این سایت در ادامه به بررسی نتایجی که کیروش در تیم‌های مختلف خود به دست آورده پرداخته و سپس به توانایی او در کشف استعدادها اشاره کرده و به شکلی عجیب از دانیال داوری به عنوان چهره جدیدی که او در ایران رو کرده است، نام برده: «مربی پرتغالی البته توانایی ویژه‌ای در شناسایی استعدادها و به کارگیری بازیکنان جدید دارد و این کار را به خوبی با تیم ملی پرتغال و تیم ایران انجام داد، جایی که توانست چهره‌های جدیدی را معرفی کند که یکی از قابل توجه‌ترین آن‌ها در تیم ملی ایران، دانیل داوری دروازه‌بان بود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    تیمی که امروز که اسکوچیچ داره ازش بهره می بره و پز برداش رو باهاش میده حاصل 8 سال زحمات کارلوس کیروشه. البته دو تا نکته وجود داره یکی اینکه بعد از کیروش ما چنین تیمی رو به دست ویلموتس دادیدم که اصلا هدفی به جز پول نداشت و برای پول اومده بود و اینکعه بگیم چرا ویلموتس نتونست از این تیم ساتفاده کنه حرف اشتباهیه. یکی دیگه اینه که اسکوچیچ با اینکه این دستشه ولی هیچگونه تاکتی و استراتژی در بازی نداره و تیم روی خلاقیت خود بچه ها داره می بره و همون چیزهایی که کیروش یادشون داده یا توی اروپا آموزش دیدن همونا رو به کار می برن. بازی ایران و عراق هم که یک افتضاح از اسکوچیچ بود و ما هر چیزی دیدم به جز فوتبال اما اسکوچیچ پشت گل هایی که روی خلاقیت بچه ها به ثمر رسید خودش رو پنهان کرد.
    • کمک سرپرست کیسه IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      وای که چقدر حقیر هستید، تیمی که داشت حذف میشد، حالا با اقتدار می‌بره، باز حرف زیادی میزنید
    • کتک خوران فرودگاه IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      کیسه کش نباید از تیم ملی ایران صحبت کنه ..باید از دسته سه صحبت کنه که اصلاتش اونجاست ..دسته سه یادت نره ..خخخخخخخخخخخ موضوع انشا : کیسه چرا سقوط کرد به دسته سه
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    بیچاره محمد صلاح از این به بعد باید دفاع آخر بازی کنه
    • عادل IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      شما لازم نکرده غصه تيم مصر و محمد صلاح را بخوری !! اونها عقل دارند و مطالعه و تحقيق کردند و می دونند که چه کسی را برای چه کاری استخدام کردند !! جالبه که خيلی از اين بچه های دهه هشتادی به قول دوستتمون صابون گلناری فکر می کنند که کل دنيا چيزی نمی فهمند و فقط اينها می فهمند !!!
    • کتک خوران فرودگاه IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      نه اینکه برانکو فوتبالش هجومی بود ....کل فوتبال برانکو در تیم ملی بود دریبل کریمی و سانتر مهدوی کیا ...اگر این دوتا نبودن مثل خر تو گل گیر می کرد
  • اشکان IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    اوج هنر کی‌روش قراردادن رونالدو تو محوطه شیش قدم خودی برای دفاع کردن بود!!! از همون موقع اختلافاتش با رونالدو شروع شد . در تیمهایی که داشت افتضاحاتی به بار آورد با آب زمزم هم پاک نمیشه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی