نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در روز تلخی که هواپیماهای مسافربری را گروه تروریستی القاعده به برج‌های تجارت جهانی زد و باعث مرگ حدود ۳ هزار نفر شد، یک بسکتبالیست هم بین قربانیان بود.

۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ گروه تروریستی القاعده با ربوندن هواپیماهای مسافربری، دو هواپیما را به برج‌های تجارت جهانی در شهر نیویورک کوبیدند و یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های تاریخ را رقم زدند. تراژدی‌ای که بعد از ۲۰ سال هم مردم جهان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. تصاویر هولناک سوختن و فرو ریختن برج‌های دوقلو برای همیشه در ذهن مردمی که آن را تماشا کردند، حک شده است و از یاد نخواهد رفت.

بازیکن بسکتبال و کارگزار بورس

در این حملات تروریستی هماهنگ‌شده در نیویورک، حدوداً ۳۰۰۰ هزار نفر جان خودشان را از دست دادند که شخصیت‌های مهمی هم در بین آن‌ها بودند. «دَن ترنت» بازیکن سابق بسکتبال که سال ۱۹۸۴ به پیراهن بوستون‌سلتیکس رسید، یکی از قربانیان این سانحه تلخ بود. او یکی از برترین‌های فصل مسابقات دانشگاهی نام گرفت تا در مراسم درفت NBA به این مسابقات راه پیدا کند. دَن کارگزار بورسی بود که دفترش در برج‌های تجارت جهانی قرار داشت.

از دانشگاه تا NBA

ترنت در دوران دانشگاه بازیکن تیم دانشگاهی کلارک بود و بعد از این که دوران موفقی را در این تیم سپری کرد، توانست به بالاترین سطح بسکتبال یعنی لیگ NBA برسد. برای این که بفهمید او چگونه به بالاترین سطح رسیده باید به سال ۱۹۸۴ بازگردید، زمانی که در مراسم دِرفت دانشگاهی ۲۲۸ بازیکن برای حضور در NBA انتخاب شدند و دن ترنت هم یکی از آن‌ها بود. اتفاقی که در حال حاضر تنها برای ۶۰ بازیکن رخ می‌دهد.

جالب است بدانید در همان سال ۱۹۸۴ هم در مراسم درفت یکی از بازیکنانی که انتخاب شد، مایکل جردن بود که سومین انتخاب تیم شیکاگو بولز نام گرفت.

اما همای سعادت وقتی روی شانه‌های دن نشست که آخرین انتخاب بوستون سلتیکس نام گرفت و بازیکن شماره ۲۲۸ بود که آن‌ها انتخاب کردند.

دن ترنت

۴۰ سالگی تلخ

دن ترنت برای تیم دانشگاهی کلارک ۱۰۸ بازی انجام داد و با کسب میانگین ۱۵٫۴ امتیاز به ازای هر بازی در ۴ سال، دومین گلزن برتر تاریخ مسابقات دانشگاهی نام گرفت. با وجود این اعداد و ارقام چشمگیر که از دَن به ثبت رسید و شیوه بازی چشمگیری که داشت، در سلتیکس چندان روزهای خوبی را سپری نکرد.

دن که شماره ۱۲ تیم دانشگاهی کلارک را برتن می‌کرد، خیلی زود مجبور شد بسکتبال را کنار بگذارد و به دیگر علاقه‌اش که کار کردن در بورس بود بپردازد. با این حال سرنوشت او هم همانند حدود ۳ هزار نفر دیگری که ۲۰ سال پیش پر کشیدند، تلخ بود.

«دن پاتریک ترنت» پانزدهم می سال ۱۹۶۱ به دنیا آمد و در وست‌فیلد ایالت ماساچوست بزرگ شد. او در ۴۰ سالگی وقتی هنوز تصور می‌کرد راه درازی در بورس پیش‌رو دارد، در حمله‌ای تروریستی جان خودش را از دست داد.

حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی