نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دنیل مدودف؛ یواس اپن ۲۰۲۱
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دنیل مدودف روس با درخشش در فینال یواس اپن و شکست نواک جوکوویچ، مانع از قهرمانی تنیس‌باز صربستانی در تمامی گرنداسلم‌های سال ۲۰۲۱ شد.

دنیل مدودف تنیس باز روس، اولین گرنداسلم دوران ورزشی خود را با قهرمانی در اپن آمریکا و شکست دادن نوواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان به دست آورد. 

او بعد از ۱۶ سال این عنوان را بار دیگر برای روس‌ها کسب کرد. مدودف که با اقتدار به فینال این رقابت‌ها رسیده بود، در بازی نهایی مردی را رو به روی خود داشت که در رنکینگ جهانی نفر اول بود (یکی بالاتر از مدودف) و می‌خواست تاریخ سازی کند و هر چهار گرنداسلم سال ۲۰۲۱ را فتح کند. 

دنیل در حالی که ۴۰-۱۵ در گیم اول از جوکوویچ عقب افتاده بود، توانست بِرِک کند و سپس ست نخست را در تنها ۳۶ دقیقه با نتیجه ۶-۴ به سود خود پایان داد. فشار بر جوکوویچ در ست دوم بیشتر شد و این کاملاً قابل درک بود. در گیم چهارم از ست دوم، یک اشتباه فنی از جوکوویچ باعث شد سرویس به مدودف برسد. 

جوکوویچ، برنده ۲۰ گرنداسلم تنیس جهان، می‌خواست با کسب بیست و یکمین قهرمانی، نام خود را بالاتر از فدرر و نادال قرار دهد و در تاریخ ماندگار کند. اما اوضاع برای او خوب پیش رفت. آرامشی که او قبل از مسابقه در مصاحبه‌های خود داشت درون زمین جای خود را به عصبانیت و بازی بدون تمرکز داد. او در ملبورن، پاریس و لندن، سه گرنداسلم قبلی را به دست آورده بود و فقط همین یک مسابقه را تا تاریخ‌سازی فاصله داشت. 

نوله در جریان بازی سه بار راکت خود را به زمین کوبید تا ناراحتی خود را نشان دهد اما این کار او با تذکر داوران و اعتراض تماشاگران روبه‌رو شد که همین موضوع جوکوویچ را وادار به عذرخواهی کرد. 

نواک جوکوویچ؛ یواس اپن 2021

حریف او آماده بود و سرشار از تنوع تاکتیکی در بازی خود. جوکوویچ انتظار نداشت با چنین مدودف آماده‌ای در فینال روبه‌رو شود، او ست دوم را هم نتوانست نجات دهد و ۴-۶ واگذار کرد. 

در ست سوم هم مدودف قدرتمندانه شروع کرد و اشتباهات جوکوویچ باز هم مسیر را برای مدودف همراه کرد. آخرین تنیس باز روسی که توانسته بود فاتح گرنداسلم شود، ماریا شاراپووا در بخش زنان سال ۲۰۱۲ بود و حالا مدودف این افتخار را برای روس‌ها تکرار کرد. البته در بخش مردان روس‌ها در سال ۲۰۰۵ و توسط مارات سافین به قهرمانی رسیده بودند.

با اینکه بخش زیادی از ورزشگاه ارتور اَش طرفدار جوکوویچ بودند اما مدودف در مسیر خودش لغزشی ایجاد نکرد و ست سوم را هم با اقتدار برد و قهرمانی در نیویورک را از آن خود کرد. 

دنیل مدودف و نواک جوکوویچ؛ یواس اپن 2021

مدودف بعد از مسابقه اعتراف کرد: «خیلی هیجان‌زده هستم، نمی‌توانم درست حرف بزنم. می‌خوهم از طرفداران جوکوویچ و خودش عذرخواهی کنم چون همه ما می‌دانیم او چه افتخار بزرگی را می‌توانست امروز ثبت کند. آنچه که تو (جوکوویچ) تا قبل از این و در طول دوران حرفه‌ای خود کسب کردی باعث شده از نظر من بهترین تنیس باز تاریخ باشی. امروز شاید حمایت بیشتری از جوکوویچ وجود داشت اما این کاملاً قابل درک است.»

او همچنین پیامی هم به همسرش داریا که در جایگاه تماشاگران بود داشت: «امروز سومین سال ازدواج من و همسرم است. در طول تورنمنت نتوانستم به خرید هدیه فکر کنم. قبل از نیمه‌نهایی بود که به فکرش افتادم اما گفتم اگر ببازم دیگر توانی برای خرید کردن ندارم و وقتش را هم ندارم. بنابراین باید ببرم. دوستت دارم داریا!»

جوکوویچ بابت شکست خود گریان بود و به سختی حرف می‌زد: «تبریک به دنیل، یک بازی فوق‌العاده، یک تورنمنت فوق‌العاده. اگر کسی باشد که شایستگی برنده شدن در گرنداسلم را در حال حاضر داشته باشد، این تو هستی. تو یک تیم قدرتمند پشت خود داری و خودت یکی از بهترین‌های تنیس جهان هستی. برایت آرزوی فتح گرنداسلم‌های بیشتر و جام‌های بیشتری دارم. از هوادارانم هم تشکر می‌کنم که اینچنین از من حمایت کردند. من چنین حسی را هیچ‌وقت در نیویورک در سال‌های پیش دریافت نکرده بود. حتی با وجود باخت، قلبم پر از شادی و غرور بابت این اتفاق است.»

دنیل مدودف و نواک جوکوویچ؛ یواس اپن 2021

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی