شکایت و شکایت‌کشی بر سر یک دوچرخه دست دوم/ ورزشکار المپیکی از تیم ملی فرار کرد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رییس فدراسیون دوچرخه سواری تا دوچرخه رکابزن المپیکی را نگیرد ول کن ماجرا نیست.سعید صفرزاده متعقد است او با این حواشی آبروی این رشته را برده و برای او متاسف است.

شکایت فدراسیون از دوچرخه سوار المپیکی، همه را شوکه کرد. برخلاف رسم معمول. آن هم بابت دوچرخه ای که سعید صفرزاده، با آن در توکیو رکاب زده است. در حالی که قبلا همیشه فدراسیون، دوچرخه هایی که به رکابزنان برای مسابقات و حتی المپیک داده را پس نمی گرفت، اما رئیس جدید فدراسیون، بعد از المپیک از صفرزاده بابت پس ندادن دوچرخه اش شاکی شده و حتی از او به مراجع قانونی، به عنوان ضبط اموال دولتی شکایت کرده است. فدراسیون در حالی این ادعا را کرده که حتی اگر رکابزن المپیکی، دوچرخه اش را هم به فدراسیون پس بدهد، هیچ فایده ای ندارد. چرا که دوچرخه برای رکابزنان حکم کفش برای دونده ها را دارد و عملا برای نفر بعدی قابل استفاده نیست. سعید صفرزاده که هنوز باورش نشده که فدراسیون به خاطر یک دوچرخه ۱۵۰ میلیونی از او شکایت کرده است.او با این اتفاق، از تیم ملی خداحافظی کرد و معتقد است:« باید به حال این فدراسیون گریست.»

 البته محمود پراش سرمربی سابقه تیم ملی دست بکار شده تا این قائله را ختم به خیر کند. شاید با وساطت او، یکی، دو روز دیگر جلسه ای برگزار شود تا اختلافات حل شود، قبل از اینکه رکابزن المپیکی و رئیس فدراسیون به دادگاه برسد.

سعید صفرزاده، دوچرخه سوار المپیکی، هنوز باورش نمی شود، فدراسیون از او شکایت کرده:«من قبل از المپیک گفته بودم خجالت می کشم با دوچرخه ام، به توکیو بروم، این خبر در رسانه ها پیچید، اما فدراسیون به روی خودش نیاورد. زمانی که برای مسابقات جهانی به ترکیه رفتم همانجا یک دوچرخه درجه سه که بهتر از دوچرخه خودم بود خریدم تا درمسابقات شرکت کنم. با هزینه شخصی پولش را دادم و به کمک چند نفر از دوستانم بسته بندی شده اش را به ایران آوردم. سه روز مانده به المپیک فدراسیون پول دوچرخه ام را داد. تنها زحمتی که برایم کشیدند همین بود چرا که سختی خرید و انتقالش به عهده خودم بود.

بعد از مسابقات دبیر فدراسیون به من گفت که این دوچرخه برای شماست و من هم برای اینکه دوچرخه بهتری بخرم آن را در تبریز بفروش گذاشتم، همان موقع، رشیدی، در تماس با من تماس گفت دوچرخه را باید به فدراسیون پس بدهم.چند روزی به صورت تلفنی با اعضای فدراسیون صحبت کردم تا آن ها را متقاعد کنم که این دوچرخه حق من است اما آن ها راضی نشدند، آخر الکی به آن ها گفتم دوچرخه را فروختم اما با شنیدن این خبر واکنششان شدید تر شد، مراتهدید کردند و بعد هم از من به جرم ضبط اموال عمومی شکایت کردند.زمانی که پیامک دادگاه را دیدم باورم نمی شد رشیدی این کار را کرده است.یعنی رییس فدراسیون محتاج یک دوچرخه دست دوم است؟ باید به حال این فدراسیون گریست.»

چطور اجازه بدهم حقم را بخورند؟
از المپیک فقط بدنامی برای صفرزاده ماند:«قبل از المپیک هیچ کس به من نگفت چه نیازی داری؟ چه کمبود هایی داری و شرایطتت در مقایسه با بقیه رکابزنان چطور است، اما بعد از توکیو هرکسی از راه رسید به من یک چیزی گفت، حتی سوپری محل هم مرا بازخواست کرد که چرا خط پایان را رد نکردم، نمی دانم به چه زبانی بگویم داوری دوچرخه سواری فرق دارد و نشد که به خط پایان برسم، برای من  از المپیک فقط بد نامی اش ماند. دلم به دوچرخه و حقوق فدراسیونم خوش بود که آن را هم  از من می گیرند، حتی ۴۷ میلیون از حقوق کمیته ملی المپیک من دست فدراسیون است و به خاطر دوچرخه، آن را هم نمی دهند. در این مدت آنقدر مرا اذیت کردند که داشتم دوچرخه را پس می دادم اما مدیر کل تربیت بدنی تبریز این اجازه را به من نداد و گفت باید تا آخر پای حق خودت بایستی. راست هم می گویند زمانی که من هیچ نامه اموال یا اجاره نامه ای را امضا نکردم، چگونه می توانم اجازه دهم حقم را بخورند؟رشیدی ۴ ماه است رییس فدراسیون شده و هنوز توسط فدراسیون جهانی تاییدنشده، وقتی هنوز جایگاهش ثابت نیست چرا برای خودش دشمن تراشی می کند؟»

شکایت و شکایت‌کشی بر سر یک دوچرخه دست دوم/ ورزشکار المپیکی از تیم ملی فرار کرد

من دیگر به  تیم ملی برنمی گردم
رکابزن المپیکی با این شرایط ، می خواهدخداحافظی کرد:«من دیگر به هیچ وجه حاضر نمی شوم به تیم ملی برگردم، فدراسیون، با من  کاری کرد که از همه چیز فراری شوم. من از تیم ملی خداحافظی کردم امیدوارم بتوانم دوباره به باشگاهم در چین برگردم و در همانجا مشغول شوم.»

پراش:پس گرفتن دوچرخه عجیب است
محمود پراش، سرمربی سابق تیم ملی دوچرخه سواری، هم  از این اقدام عجیب فدراسیون متعجب است:«زمانی که سعید صفرزاده برای توکیو انتخاب شد، دوچرخه ای برای المپیک نداشت و هیچ اسپانسری برای تهیه دوچرخه او پیدا نشد و فدراسیون از بودجه سالانه اش برای صفرزاده دوچرخه خرید. فدراسیون اما یک ماه بعد از المپیک، خواست تا صفرزاده دوچرخه را پس بدهد، من نمی دانم دوچرخه ای که مناسب با سایز صفرزاده خریداری شده، به چه درد فدراسیون می خورد؟ رشیدی می توانست این موضوع را مسالمت آمیز حل کند اما کار به شکایت و شکایت کشی رسید. فدراسیون معتقد است اگر این دوچرخه به سعید برسد باعث توقع بقیه رکابزنان می شود اما همیشه فدراسیون به رکابزن المپیکی دوچرخه داده، از نظر من دلیلشان برای پس گرفتن دوچرخه عجیب است.در المپیک ریو و لندن ما برای دوچرخه ورزشکاران اسپانسر داشتیم اما در توکیو نه و برای همین فدراسیون ادعای مالکیت دارد.»

من قضیه را درست می کنم
سرمربی سابق تیم ملی دوچرخه سواری، برایش فرقی نمی کند، سرمربی بماند یا نه، اما می خواهد قائله را ختم به خیر کند:« معلوم نیست، من سرمربی تیم ملی بشوم یا نه؟ حتی اگرهم بروم، این قضیه را درست می کنم و بعد می روم. این اقدام فدراسیون دارد با آبروی دوچرخه سواری  بازی می کند، در یکی دو روز آینده قرار است یک جلسه بین ما و فدراسیون برگزار شود، امیدوارم این قضیه ختم به خیر شود و دو طرف راضی از فدراسیون بیرون بیایند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی