نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ما شاگردان یحیی تشنه جام هستیم؛ خسته هم نمی‌شویم/ این استقلال الهلال را برده بود
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

علی شجاعی بازیکن چپ‌پای پرسپولیس می‌گوید: اینکه پرسپولیس جام می‌گیرد و قهرمان می‌شود ارزش خیلی چیزها را دارد.

پیش از مهدی مهدیخانی نیز سیامک نعمتی و کمال کامیابی نیا دو بازیکنی بودند که از ناحیه دست (بخوانید کتف) مصدوم شدند. همچنین باید به علی شجاعی اشاره کرد که به دلیل جراحی شانه مصدوم خودش مجبور به عمل جراحی شد و نتوانست تیمش را در دیدار با استقلال تاجیکستان همراهی کند. شجاعی بلافاصله پس از مصدومیت مهدیخانی در صفحه خودش استوری گذاشت و حالا به همین بهانه سراغش رفتیم. مصاحبه شماره ۲۳ پرسپولیس با خبرورزشی را با این توضیح بخوانید که ساعاتی پیش از دیدار با استقلال تاجیکستان انجام شده است؛

وقتی خبر مصدومیت شدید مهدیخانی را شنیدی چه حالی پیدا کردی؟

باور کنید هیچ کس به اندازه من شرایط امروز مهدیخانی را درک نمی‌کند. واقعا شرایط خیلی سختی است و مصدومیت این چنینی آن هم در یک تمرین ساده آزار دهنده است.

برای همبازی خودت استوری هم گذاشتی؟

مهدی (مهدیخانی) دوست قدیمی‌من است. مطمئن هستم که قوی تر از گذشته بر می‌گردد و این دوره را هم پشت سر خواهد گذاشت.

خودت چه زمانی برمی‌گردی؟

مدتی می‌شود تمرینات اختصاصی خودم را از سر گرفتم و یک ماه یا یک ماه و اندی دیگر می‌توانم در تمرینات گروهی حاضر شوم.

شنیدیم عمل جراحی سختی داشتی؟

بله، عضله کتف من دچار پارگی شده و یک بار دیگر هم گفتم اگر والیبالیست می‌شدم شاید یکی دو سال نمی‌توانستم برگردم اما خدا را شکر فوتبالیست هستم و باید با پا بازی کنم. انشالله از ۴۰ یا ۴۵ روز دیگر در خدمت پرسپولیس خواهم بود.

چرا بازیکنان پرسپولیس اغلب از ناحیه دست مصدوم می‌شوند در حالی که فوتبال با پا بازی می‌شود؟!

نمی‌دانم! این هم جای تعجب دارد. من و سیامک و کمال از ناحیه کتف و حالا ساعد بنده خدا مهدی شکسته است. به هر حال در فوتبال حرفه ای این مسائل وجود دارد اما مهم موفقیت پرسپولیس است. اینکه پرسپولیس جام می‌گیرد و قهرمان می‌شود ارزش خیلی چیزها را دارد.

به قهرمانی پرسپولیس اشاره کردی. این فصل چقدر کار شما سخت تر خواهد بود. به نظر می‌رسد سپاهان اصفهان قوی تر از گذشته شده باشد؟

سپاهان فصل گذشته هم تیم خوبی بود و حالا به نظر می‌رسد تقویت شده باشد اما فراموش نکنید ما هم پرسپولیس هستیم. ذهنیت پرسپولیس بر پایه قهرمانی تشکیل شده و در این سال‌ها این تفکر بر تیم حاکم شده است.

برای شما بازیکنان پرسپولیس مسابقات فوتبال یک نوع جنگ است؟

دوست ندارم از عبارت جنگ به این شکل استفاده کنم. فوتبال به هر حال فوتبال است و خوشحالم در چنین تیمی‌بازی می‌کنم که تا سوت پایان داور دست از تلاش برنداشته و ناامید نمی‌شود. ما سعی می‌کنیم همه با هم دفاع کنیم و همه با هم حمله و هرگز در زمین ساکن نیستیم.

پرسپولیس گل محمدی عنوان بهترین خط دفاع لیگ بیستم را با تنها ۱۴ گل خورده از آن خود کرد در حالی که گل زده شما ۶ گل کمتر از سپاهان بود که ۵۳ گل زده را ثبت کرده بود. به نظر خودت پرسپولیس یک تیم دفاعی است یا هجومی؟

شما خودتان چه فکری می‌کنید؟ (منتظر جواب نمی‌شود و ادامه می‌دهد) پرسپولیس آقای گل محمدی یک تیم کامل است که فوتبال مالکانه را ارائه می‌دهد منتهای مراتب تفاوت ما با دیگر تیم‌ها سازماندهی دفاعی خوب است. این سازماندهی دفاعی عالی و بی نقص به معنای دفاعی بودن نیست بلکه قدرت و استحکام تیمی‌ما را نشان می‌دهد. در ارائه فوتبال مالکانه هم می‌دانید تیم ما در آسیا نمونه است. این حرف را چون عضوی از پرسپولیس هستم نمی‌گویم بلکه واقعیت محض است.

خیلی سخت و دشوار است انگیزه بازیکنان تیمی‌که ۵ سال متوالی قهرمان لیگ شده اند را حفظ کرد. این حرف را قبول داری یا نه؟

حرف شما درست است اما در مورد پرسپولیس صدق نمی‌کند. بازیکنان این پرسپولیس تشنه پیروزی و قهرمانی هستند. هرگز از جام گرفتن خسته نمی‌شوند.

بازیکنان پرسپولیس از جام گرفتن خسته نمی شوند/ ما شاگردان یحیی تشنه موفقیت هستیم

یحیی گل محمدی هم بارها به این موضوع اشاره کرده است...

بله، ما شاگردان آقا یحیی واقعا تشنه موفقیت هستیم و سیرآب نمی‌شویم. البته می‌دانیم هر سال کار سخت تر می‌شود و امسال هم بازی‌های سختی انتظارمان را می‌کشد.

این مصاحبه در حالی انجام می‌شود که چند ساعت دیگر قرار است بازی تیم شما برابر استقلال تاجیکستان در دوشنبه برگزار شود. این بازی را چطور می‌بینی؟

استقلال تاجیکستان تیم کوچکی برخلاف آنچه تصور می‌شود نیست. شما دیدید همین تیم توانست ۴ گل به الهلال عربستان بزند. تیمی‌است که پدیده این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بوده و می‌تواند خطرناک باشد. از طرفی بازی هم در زمین چمن مصنوعی برگزار می‌شود. من نمی‌دانم چرا بازی در ایران برگزار نشد؟ ما نایب قهرمان آسیا هستیم و امکاناتی به مراتب بهتر از تاجیکستان داریم اما میزبانی را به این تیم دادند! شرایط عجیبی است اما مطمئن هستم پرسپولیس مثل همیشه با قدرت برنده این دیدار می‌شود.

خیلی مطمئن حرف زدی؟

چون ما قهرمان ایران هستیم. ما پرسپولیس هستیم و همین جوری هم همه تیم‌ها از تقابل با تیم ما وحشت دارند. این امتیاز تیم ماست و شکی ندارم بچه‌ها با ارائه بهترین نمایش خود باز هم با دست پُر به ایران باز خواهند گشت.

بگذریم! بازی ایران و عراق را دیدی؟

- هم دیدم و هم لذت بردم. این تیم ملی جوری بازی می‌کند که باعث غرور و افتخار هر ایرانی است. در جواب سئوال شما هم باید بگویم چرا که نه؟ من در ۲۴ سالگی تجربه بازی در همه رده‌های ملی پایه ای را دارم و در سال منتهی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اول باید در تیم باشگاهی خودم خوب باشم و بعد به تیم ملی فکر کنم. این فصل نقشه‌های زیادی در سر دارم و با انگیزه فراوان تمرین می‌کنم که ابتدا بازیکن مفید و مؤثری برای تیم پرسپولیس باشم و سپس توجه مربیان تیم ملی را به خود جلب کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی