خط حمله بی‌جان استقلال زیر نظر فرهاد مجیدی/ استقلال و ۴۰۰ دقیقه بدون گل زده در جریان بازی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال با احتساب ۹۰ دقیقه بازی روز گذشته مقابل الهلال حدود ۴۰۰ دقیقه است که گلی در جریان بازی به ثمر نرسانده است.

تیم فوتبال استقلال شب گذشته مقابل الهلال عربستان تن به شکست ۲ بر صفر داد تا وداع تلخ و زودهنگامی با مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و فصل بعد از ناکامی در لیگ برتر و جام حذفی با کنار رفتن از این تورنمنت برایش با ناکامی تمام شود.

بررسی عملکرد استقلال در چند وقت اخیر از جهات مختلفی باید انجام شود تا به این نتیجه برسیم که چرا کار آبی‌های پایتخت به این نقطه رسیده است و در اینجا بخشی از عملکرد خط حمله آبی ها از لحاظ آماری مورد بررسی قرار می‌گیرد که نتایج جالبی به همراه دارد. رکوردی که آبی‌ها با احتساب بازی شب گذشته به آن رسیدند حدود ۴۰۰ دقیقه بدون گل زده در جریان بازی است، یا دقیقتر بخواهیم بگوییم ۳۹۷ دقیقه.

آخرین گل استقلال در جریان بازی مربوط به دیدار با نساجی در لیگ برتر است که متین کریم زاده در دقیقه ۸۳ دروازه حریف مازنی را باز کرد و برتری ۳ بر یک برابر این تیم را رقم زد و پس از آن تا این لحظه دیگر آبی ها در جریان بازی به گل نرسیدند.

استقلال در این مدت مقابل سپاهان در حالی تن به شکست دو بر یک داد که گلش را در دقیقه ۹۰ مهدی مهدی پور به صورت مستقیم روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند و آبی ها در جریان بازی موفق به گلزنی نشدند.

پس از آن استقلال دیدار با گل گهر در جام حذفی را در پیش داشت. در این بازی شاگردان مجیدی روی دو ضربه پنالتی که توسط وریا غفوری به ثمر رسید ۲ بر یک پیروز شدند و اینجا هم گلی در جریان بازی به ثمر نرسید تا در مجموع ۲ بازی با سپاهان و گل گهر ۱۸۰ دقیقه بدون گل زده در جریان بازی شکل بگیرد که با ۷ دقیقه بازی با نساجی ۱۸۷ دقیقه می‌شود.

در نهایت دیدار پرفشار و ۱۲۰ دقیقه ای مقابل فولاد در فینال جام حذفی رقم خورد که کار به تساوی بدون گل و رفتن به ضربات پنالتی انجامید و ۳۰۷ دقیقه بازی بدون گل زده را شاهد بودیم و در نهایت ۹۰ دقیقه بازی شب گذشته مقابل الهلال به این آمار اضافه می‌شود که به عدد ۳۹۷ دقیقه می‌رسیم.

یک تفکر سنتی در فوتبال وجود دارد که می‌گوید مربیان معمولاً در شکل دهی به اقتدار پستی که در زمان بازی در آن حضور داشتند موفق عمل می‌کنند. مدافعین و هافبک های دفاعی معمولاً تیم‌هایشان خوب دفاع می‌کنند و هافبک‌های طراح در تیم‌هایشان روان و هجومی بازی می‌کنند و مهاجمان هم خط حمله قدرتمندی در تیم‌هایشان شکل می‌دهند ولی این موضوع حداقل در این چند ماه اخیر در مورد فرهاد مجیدی صدق نمی‌کند.

استقلال در پنجره تابستانی چهره هجومی خودش را تغییر داده و خروج قایدی و دیاباته و اضافه شدن نفراتی مثل قاسمی نژاد و آزادی باعث شده شاهد چهره متفاوتی در خط حمله این تیم در فصل جدید باشیم و باید دید این نفرات چه عملکردی در دیدار های آتی فصل جدید خواهند داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بهمن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    ميخوايد مجيدي رو بكوبيد جاي خود،ولي واقعا اين چه تحليلي فنيه؟
  • آبی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    دقیقا توچهاردیدارقبای چهارالی پنج گل زدن تحلیلشون اینه که درجریان بازی نبوده توپ خودش رفته تودروازه فکرکنم تحلیلگرش لنگی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی