نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
رامین رضاییان و وریا غفوری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به باور اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران، بازیکنی که در خط دفاعی به میدان می‌آید وظیفه ابتدایی اش دفاع کردن است.

وریا غفوری یکی از بازیکنانی محسوب می‌شود که مدعی دعوت به تیم ملی است و هر از گاهی به هر بهانه ای از سرمربی تیم ملی انتقاد می‌کند. او سعی کرده در ماه‌های اخیر و در مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهد دلیل خط خوردن خود از اردوی تیم ملی را به تصمیمات شخصی و حتی غیرورزشی ربط دهد؛ در حالی که اسکوچیچ بارها و بارها اعلام کرده بازیکنان را بر اساس عملکرد آنها و هم چنین سلیقه ای که در فوتبال دارد انتخاب کرده و به هیچ وجه بازیکنی را از روی قصد و غرض خط نزده است.

اما صرف نظر از این دیدگاه نمایش وریا در بازی با الهلال یکی از دلایل شکست استقلال بود. روی گل دوم در حالی که او باید جناح راست خط دفاعی را پوشش می‌داد عقب ماند تا به راحتی هر چه تمامتر گل دوم تیم حریف به ثمر برساند. در حالی که در آن دقایق تیم استقلال برای جبران گل خورده تلاش می‌کرد.

استقلال با ۳ دفاع بازی می‌کند و هنگام دفاع؛ فضای کناری را باید پیستون‌های کناری پوشش دهند که وریا این کار را انجام نداد! اگر چه وریا بارها و بارها در نفوذ به استقلال کمک کرد اما باید وظیفه خود را در دفاع هم به خوبی انجام می‌داد اما با سهل انگاری نسبت به دفاع کردن در ترکیب تیم استقلال رفتار می‌کند و به این خاطر آبی‌ها ضربت جبران ناپذیری را تا به این جای کار متحمل شده اند.

گفته می‌شود یکی از دلایل عدم دعوت از رامین رضاییان هم همین است. به باور اسکوچیچ بازیکنی که در خط دفاعی به میدان می‌آید وظیفه ابتدایی اش دفاع کردن است و اگر توانست در حمله هم به تیم کمک  کند چه بهتر اما وریا و رامین رضاییان به باور اسکوچیچ حمله را بیشتر از دفاع دوست دارد و به همین ذهنیت بازی می‌کنند که این می‌تواند به تیم ملی آسیب بزند. کما اینکه استقلال به خاطر این طرز تفکر کاپیتان در دفاع آسیب‌های شدیدی دیده است که نمونه اش را در بازی با الهلال دیدیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عشق فقط پرسپولیس IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    دلیل دعوت نشدن وریا به تیم ملی که قشنگ معلومه ( گل دوم الهلال به استقلال )

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی