عراقچی خداحافظی کرد/ پایان کار سوژه‌ جنجالی مصاحبه‌های فرهاد مجیدی در دولت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سید عباس عراقچی از سمت معاون سیاسی وزارت امور خارجه خداحافظی کرد.

عباس عراقچی از سمت معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان خداحافظی کرد. این چهره سیاسی که از طرفداران باشگاه پرسپولیس بود در مقطعی به یکی از جنجالی ترین نام‌های فوتبال کشورمان نیز تبدیل شده بود.

داستان علاقه عباس عراقچی به پرسپولیس اگرچه قدیمی است، ولی همواره برایش دردسرهایی داشته است. او از تیر ۱۳۹۶ با گفت‌وگو در یکی از روزنامه‌های ورزشی، علاقه‌اش به پرسپولیس را علنی کرد و حتی از مهدی طارمی به‌عنوان بازیکن مورد علاقه‌اش نام برد. عراقچی که خودش پیش‌تر به‌صورت غیرحرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرده، در تیرماه آن سال ابراز امیدواری کرد پرسپولیس انتهای فصل قهرمان لیگ برتر شود. او همچنین از مهدی طارمی که شایعه جدایی‌اش به گوش می‌رسید، خواست در این باشگاه بماند.

اما این طرفداری آن قدرها هم برای عراقچی دردسرساز نشده بود تا اینکه او با حضور در یک برنامه تلویزیونی ابراز امیدواری کرد که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود؛ آن برنامه مصادف با روزهایی بود که پرسپولیس به یک برد دیگر نیاز داشت تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او جمله‌ای شبیه به کری‌خوانی هم به زبان آورد تا علاقه‌اش را به سرخ‌ها بیشتر نشان دهد؛ «من از قدیم طرفدار تیم محبوب ایران بوده‌ام».

عراقچی اما فکرش را هم نمی‌کرد ۲۴ ساعت بعد، تبدیل به متهم شماره یک از سوی استقلالی‌ها، خاصه سرمربی این باشگاه شود. فردای آن صحبت‌ها، استقلال بازی‌اش با صنعت ‌نفت را مساوی کرد تا فرهاد مجیدی، سرمربی وقت این تیم که شانسش را برای قهرمانی ازدست‌رفته می‌دید، با جملاتی تند به عباس عراقچی حمله کند و او را مسبب ناکامی‌ها و البته ناداوری‌ها در حق استقلال بداند.

سید عباس عراقچی در متن خداحافظی خود از سمت معاون سیاسی وزیر امور خارجه نوشت:

اکنون، و در پایان بخشی دیگر از دوره خدمت خود در مسئولیت معاون سیاسی وزارت امور خارجه، خداوند منان را که توفیق خدمت در این سال های حساس و پرمخاطره را ارزانی ام داشت، شکرگزارم. 

اتمام یک دوره از مسئولیت به معنای چشم پوشی از خدمتگزاری به این میهن، نظام و آرمان های مردم شریف و نجیب ایران نیست. در کسوت یک دیپلمات جمهوری اسلامی ایران، تا واپسین دم حیات، تمامی توان و استعداد و تجربه خود را همچنان با افتخار در خدمت وطنم و سازمانی که بیش از سه دهه از عمر خود را با وظایف و ماموریت های آن زیسته ام -  وزارت امور خارجه -  و یا هر کجای دیگر که لازم باشد، قرار خواهم داد.

از خداوند متعال برای برادر عزیز خود جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، در این مسئولیت سنگین موفقیت و سربلندی مسئلت می نمایم و انشاءالله مشاوری امین برای ایشان خواهم بود.

 همچنین آرزوی توفیق و سرافرازی ِ برادر گرامی جناب آقای دکتر علی باقری را در سمت معاون سیاسی وزارت امور خارجه دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    کیسه کشا کلا روشون زیاده.تو مرحله گروهی دهن مارو سرویس کردن از بس گفتن گروه ما گروه مرگه و فلانه و بهمان.جالب اینجا بود که از گروهشون هچ تیمی به جمع چهارتا تیم برتر نرفتن ولی از گروه پرسپولیس دو تا تیم بین چهارتا تیم برتر غرب آسیا قرار گرفتن و به یک چهارم رسیدن.از دو سه ماه پیشم مغز مارو خوردن از بس بین الهلال و تیم تاجیکستانی مقایسه کردن.در صورتیکه تیم تاجیکستانی چهارتا گل به همین الهلال زده بود و صدرنشین گروه خودش بود.خودشون دوتا از تیم دوم اون گروه خوردن و پرسپولیس تیم اول اون گروهو لوله کرده بود.اونم تو شرایطی که سه تا از مهره های ثابتشو همین دو سه هفته پیش از دست داده بود.در مورد این بابا هم حرف مفت زیاد زدن.عراقچی دو سه سال پیش اونم سر سوال مجری برنامه قهرمانی پرسپولیسو تبریک گفته بود ؛ دهن مارو و خودشونو و با این عراقچیرو باهم سرویس کردن.در صورتیکه دو سه ماه بعد همین بشر راه افتاده بود دنبال کار استراماچونی که دوباره برگردونه سر کیسرو بده دستش .حالا استراماچونی متنفر بود از اینکه بیاد کیسه کش بشه بماند.
  • فیروزی قره قانی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    خدا به همرات پرسپولیسی سیاست
  • مسعود US ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    عراقچی؟!!! یا وزیر ارتباطات آدری جهرمی؟
  • مهدی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    خدا نکنه کسی از سیاسیون از پرسپولیس حرف بزنه وگرنه مجیدی از فرداش با هر شکست ضعف فنی خودش رو گردون اون نگون بخت میندازه
  • کاپیتان IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    اخه باید به این فرنازخانم گفت کسی که فوتبال بلد باشه مگه بخت ازش برگشته طرفدار تیم کیسه بشه،که با،یک برد با پنالتی بگی من،به اینا نمیبازم من هه هه اما باخت تقصیر وزرائ پرسپولیسیه که طرفدار تیم کیسه نشدن 8 سال با احمدی نزاد هرغلطی خواستید کردید چندبار بازیکنان پرسپولیس را محروم کردید داوری علنا،حق خوری میکرد مثل اون قهرمانی یا اون داورخط که گل،پرسپولیس را در بازی،با کیسه افساید اعلام کرد ما یکبار چیزی گفتیم میدونستم تیم محبوب و مردمی پرسپولیس با شش برابر هوادار بیشتر از،کیسه خدا را دارد که به موقع حق مان،را میگیره حالا اون موقع است،بسوز که حالا حالاها باید بدوی تا به گرد پرسپولیس برسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی