نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیش‌بازی یوونتوس - میلان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یوونتوس و میلان در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که برخلاف سال‌های گذشته این روسونری است که نسبت به بیانکونری شرایط بهتری دارد.

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ در دیداری حساس از هفته چهارم سری A ایتالیا در حالی یوونتوس و میلان به مصاف هم خواهند رفت که شرایط دو تیم نسبت به سالیان اخیر متفاوت شده. حالا یوونتوس با فقط یک امتیاز یک تیم بحران‌زده و پایین‌جدولی است و میلان با ۹ امتیاز کامل در بالای جدول قرار دارد.

یوونتوس؛ حفظ آبرو

برای هواداران یوونتوس باورنکردنی بود وقتی که مکس آلگری را به جای آندره‌آ پیرلو آوردند تا دوباره روزهای خوب گذشته تکرار شود، این تیم در ۳ هفته نخست فصل جدید سری A یک برد هم به‌دست نیاورد. البته شرایط فعلی برای آلگری غریبه هم نیست. فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ هم تیمش در ۳ بازی نخست فصل پیروز نشد، اما به تدریج از نیمه پایینی جدول تیمش را به بالای جدول آورد و با ۱۵ برد متوالی به صدر جدلو رسیدند. البته این را هم نباید فراموش کرد که در آن دوران یووه رقیبی برای قهرمانی نداشت، ولی حالا اینتر، میلان و حتی رم می‌توانند مدعی قهرمانی باشند. پس از ۳ بازی پیروز نشدن مقابل میلان و ۳ بازی نبردن در ابتدای فصل جدید، یووه برای حفظ آبرو به مصاف میلان خواهد رفت.

میلان؛ نوبت ماست

از سال ۲۰۱۰ به بعد میلانی‌ها در حسرت کسب اسکودتو بوده‌اند و حالا شاید نزدیک‌تر از همیشه به شکستن این طلسم باشند. سومین تیم پرافتخار سری A ایتالیا با تیمی که استفانو پیولی ساخته فعلاً بین بالانشینان است و شاید تغییر و تحول در نزدیک‌ترین رقبا مثل اینتر، یوونتوس و رم یک امتیاز مثبت برای آن‌ها باشد. میلان بعد از سال‌ها ثبات داشته، چه در اسکلت اصلی تیم و چه روی نیمکت. نمایش‌های تحسین‌آمیز باعث شده در نبردهای بزرگ هم دیگر یک تیم از پیش بازنده نباشند. حالا ۳ بازی متوالی است که به یوونتوس نباخته‌اند و اگر امشب هم از این تیم امتیاز بگیرند، اتفاقی ایده‌آل خواهد بود. آیا سرانجام نوبت میلان رسیده که در فوتبال ایتالیا به جام برسد؟

آخرین جدال
میلان در آخرین بازی که مِی ۲۰۲۱ برگزار شد بدجور یوونتوس را در زمین حریف غافلگیر کرد. روسونری آن بازی را با ۳ گل از دیاس، ربیچ و توموری برد.

آمار بازی
۲۹۳) در ۲۹۳ بازی رسمی و غیررسمی بین یوونتوس و میلان که اولین آن‌ها سال ۱۹۰۱ برگزار شده، یووه ۱۰۹ برد داشته و میلان به ۹۶ برد رسیده. ۸۸ بازی هم مساوی شده است.
۱۷۲) در تاریخ سری A ایتالیا، یوونتوس در ۱۷۲ بازی برگزار شده ۶۷ مرتبه میلان را برده و ۵۲ برد هم برای میلانی‌ها به‌دست آمده. ۵۳ بازی بین دو تیم هم برنده نداشته است.
۲) بعد از شکست‌ناپذیری در ۱۲ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها مقابل میلان، یوونتوس در ۳ بازی آخرش مقابل این رقیب برنده نشده. ۲ بازی را باخته و یک بازی به تساوی رسیده. یووه بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در ۹ بازی متوالی میلان را برد.
۰) برای دومین مرتبه در ۵۲ سال اخیر، یوونتوس در ۳ هفته نخست سری A ایتالیا پیروز نشده است. بانوی‌پیر فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ هم با ۲ شکست و یک تساوی لیگ را شروع کرد.
۱) میلان با تنها یک گل خورده در ۳ بازی بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. روسونری فصل پیش هم با ۴۱ گل خورده دومین خط دفاعی برتر فصل را بعد از اینتر داشت.
۱۴) نزدیک به ۱۴ سال است که نبرد یوونتوس و میلان در سری A ایتالیا بدون‌گل تمام نشده. ۲۷ بازی متوالی است که بازی‌های این دو تیم گل داشته.

مصدومان و محرومان
آرتور، آرون رمزی، کایو ژرژ و ماتیا دی‌شیلیو مصدومان یوونتوس هستند. راده کرونیچ، تیموئی باکایوکو و زلاتان ایبراهیموویچ هم آسیب‌دیده‌های میلان هستند که به این بازی حساس نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس:
شچسنی، دانیلو، بونوچی، کیلینی، ساندرو، کوادرادو، بنتانکور، لوکاتلی، رابیو، موراتا و دیبالا
میلان: ماینان، کالابریا، کیائر، تومور، هرناندس، تونالی، کسیه، فلورنتسی، دیاس، لیائو و ژیرو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی