جزئیاتی مهم از قرارداد مسی با پاری‌سن‌ژرمن/ اندازه نیمار؛ بیشتر از امباپه
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

روزنامه فرانسوی اکیپ در گزارشی اختصاصی دست به افشای جزئیات قرارداد لیونل مسی با پاری‌سن‌ژرمن زده است.

روزنامه فرانسوی «اکیپ» در گزارشی اختصاصی دست به افشای جزئیات قرارداد لیونل مسی با پاری‌سن‌ژرمن زده است، قراردادی که طبق آن، مسی به اندازه نیمار و بیشتر از کیلیان امباپه درآمد خواهد داشت.

جزئیات قرارداد پرسود مسی با تیم فرانسوی حدود یک ماه بعد از پیوستن او به پی‌اس‌جی به عنوان بازیکن آزاد، منتشر شده است. بارسلونا به دلیل مشکلات اقتصادی و قوانین مالی لالیگا نتوانست فوق‌ستاره آرژانتینی خود را نگه دارد و این بازیکن بعد از ۲۱ سال حضور در باشگاه کاتالان، به اجبار از این تیم جدا شد.

طبق گزارش اختصاصی روزنامه فرانسوی اکیپ، مسی دستمزد خالص ۱۱۰ میلیون یورویی طی سه فصل دریافت خواهد کرد، به شرطی که کلیه مفاد قراردادی که با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن امضا کرده است را انجام دهد. این قرارداد شامل دو سال قطعی و یک سال اختیاری است.

این ۱۱۰ میلیون یورو طی سه بخش در سه فصل تقسیم شده و پرداخت خواهد شد. در فص اول که فصل جاری به حساب می‌آید، ستاره آرژانتینی ۳۰ میلیون یورو خالص دریافت می‌کند. در دو فصل بعدی، مس به ازای هر فصل ۴۰ میلیون یورو دریافتی خواهد داشت.

برابر با نیمار

بر اساس آنچه روزنامه اکیپ منتشر کرده است، دستمزد مسی دقیقا برابر با دستمزدی است که نیمار ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن از این تیم دریافت می‌کند. نیمار اوایل سال ۲۰۲۱ قراردادی جدید با تیم پاریسی امضا کرد. دستمزد نیمار و مسی بالاتر از کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی تیم است، که البته دلیل اصلی اش این است که امباپه چندین بار پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی پاری‌سن‌ژرمن را رد کرده و گفته می‌شود که قصد دارد با پایان مدت قراردادش در پی‌اس‌جی، به رئال مادرید محلق شود.

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در زمان عقد قرارداد با لیونل مسی در ماه گذشته اعلام کرد که بخشی از دستمزد این بازیکن به صورت رمز ارز یا کریپتو پردخت خواهد شد. این رمز ازرها در واقع متعلق به بخشی از هواداران و آن‌ها با پردخت مبلغی می‌توانند این رمز ارزها را بخرند و در برخی تصمیمات باشگاه نیز حق رای داشته باشند.

با توجه به به این میزان معاملات رمز ارزهای «فن توکن» یا رمز ارزهای هواداری با ورود مسی به پاری‌سن‌ژرمن به شکل چشمگیری افزایش  پیدا کرد، طبق گزارش‌های فروش این رمز ارزها مبلغی در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار در هر فصل را نصیب پاری‌سن‌ژرمن خواهد کرد.

لیونل مسی؛ بروژ - پاری‌سن‌ژرمن

برابر با بارسلونا

علاوه بر موارد ذکر شده، مسی، که از ترانسفر خود هیچ پولی تحت عنوان پاداش ترانسفر دریافت نکرده است، مبغلی در حدود ۱۵ میلیون یورو را به عنوان پاداش وفاداری را دریافت خواهد کرد که البته این مبلغ بعد از کسر مالیات به ۱۰ میلیون یورو کاهش پیدا می‌کند.

این دستمزد مسی شبیه به مبلغی است که او در صورتی که در بارسلونا می‌ماند دریافت می‌کرد، چون لئو تمایل داشت دستمزد خود را تا ۵۰ درصد در بارسلونا کاهش دهد. این کاهش ۵۰ درصدی باعث می‌شد که او به ازای هر فصل ۳۰ میلیون یورو دریافت کند. اما با وجود رضایت و تمایل مسی به کم کردن نصف دستمزدش، باشگاه بارسلونا آنقدر بدهی مالی داشت که توانست دوباره با فوق ستاره آرژانتینی خود قرارداد امضا  کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی