نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
پپ گواردیولا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گواردیولا با هواداران منچسترسیتی وارد چالش شده و بازی بد مقابل ساوتهمپتون، اوضاع را برای او سخت‌تر کرده است.

پپ گواردیولا قبل از بازی روز شنبه منچسترسیتی مقابل ساوتهمپتون از هواداران تیمش خواست که ورزشگاه اتحاد را پر کنند و حمایت بیشتری از تیم به عمل بیاورند.

این موضوع باعث ناراحتی عده‌ای از هواداران شد که معتقدند بودند مربی منچسترسیتی نباید اینچنین در رسانه‌ها از طرفداران تیم انتقاد کند. اما آن‌هایی که از حرف گواردیولا حمایت کردند و به ورزشگاه آمدند هم نمایش ناامیدکننده‌ای را از تیم خود دیدند.

در بازی منچسترسیتی هیچ نشانی از آن طراوتی که این تیم در برد ۶ -۳ مقابل لایپزیش از خود نشان داده بود، وجود نداشت. گواردیولا قبل از بازی از اینکه تیمش ۶۱ گل در سه بازی آخرش زده و تا چه حد جذاب صحبت می‌کند، حرف زده بود اما تساوی بدون گل مقابل ساوتهپتون باعث شد طرفداران این تیم هیچ نشانی از بازی جذاب و سرگرم کننده از تیم گواردیولا نبینند.

گواردیولا ناتوانی تیمش در کسب پیروزی را به انجام بازی وسط هفته در لیگ قهرمانان وخستگی بازیکنانش ربط داد. اما منچسترسیتی آنقدر بضاعت دارد که حتی با وجود یک بازی بیشتر هم بتواند از سد ساوتهمپتون بگذرد. ضمن اینکه خیلی زود است که گواردیولا بخواهد در این مقطع از فصل راجع به خستگی بازیکنانش صحبت کند.

گواردیولا قوی‌ترین و پرمهره‌ترین تیم را در لیگ برتر انگلیس و شاید بتوان گفت درکل فوتبال اروپا در اختیار دارد با این وجود تیم میهمان یعنی ساوتهمپتون در ورزشگاه اتحاد برای کسب یک امتیاز بازی به دردسر زیادی نیفتاد. ساوتهمپتون حتی می‌توانست سه امتیاز این بازی را هم از آن خود کند اگر پنالتی و کارت قرمزی که متعاقب آن به کایل واکر مدافع منچسترسیتی داده شده بود از سوی VAR رد نمی‌شد.

این یکی از بدترین نمایش‌های منچسترسیتی در دوره گواردیولا بود، مربی ای که این بار به نظر می‌رسید نقشی منفعل روی نیمکت سیتی داشت و نمی‌توانست در تغییری در روند تیمش در جریان بازی ایجاد کند. مربی اسپانیایی سیتی در مسیر مصاحبه‌های جنجالی و جدال با هواداران و همچنین توجیه کردن نتایج بازیهای تیمش قرار گرفته است.

منچسترسیتی با وجود در اختیار داشتن ۶۴ درصد مالکیت بازی فقط یک شوت به سمت دروازه ساوتهمپتون زد که این بدترین آمار آن‌ها از سال ۲۰۱۷ در رقابتهای  لیگ برتر به حساب می‌آید. آن یک شوت هم در دقیقه ۹۰ بازی به دست آمد. این موضوع ضعف بزرگ منچسترسیتی در نداشتن یک مهاجم نوک تأثیرگذار را بار دیگر ثابت کرد. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس در پی از دست دادن سرخیو آگوئرو، نتوانست مهاجم نوک تخصصی را جایگزین او کند. آن‌ها با سروصدای فراوان به دنبال جذب هری کین مهاجم تاتنهام بودند و حتی کریستیانو رونالدو در خبرهای رسانه‌ای به این تیم نزدیک شد اما در نهایت آن‌ها در جذب یک مهاجم جدید ناکام بودند. تا اینجای فصل البته، نداشتن یک شماره ۹ یا مهاجم نوک تخصصی، هنوز ضربه زیادی به تیم گواردیولا نزده است اما بازی با ساوتهمپتون نشان داد که این ایراد می‌تواند در طولانی مدت و در نبرد برای کسب قهرمانی لیگ برتر، هزینه گزافی را برای آبی‌های شهر منچستر به همراه داشته باشد.

رابطه گواردیولا با هواداران منچسترسیتی با حرف‌های این مربی کمی تیره شده و حالا با نوع بازی و نتایج تیم، این رابطه می‌تواند از این هم بدتر شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی