نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
الهلال از پرسپولیس حساب می‌برد/ با برزیل به رویای جام جهانی رسیدم/ سپاهان نه؛ ۱۵رقیب داریم/ گل محمدی نامبر وان است/ قطار سریع السیر پرسپولیس نمی‌ایستد
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

یکی از بهترین‌های پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ بیستم و بازی اخیر این تیم برابر استقلال تاجیکستان، فرشاد فرجی مدافع مازندرانی این تیم بوده است.

مهدی یکتا؛ فرشاد فرجی اسفندماه سال گذشته با زحمت فراوان توانست رضایتنامه اش را از باشگاه پدیده مشهد گرفته و پرسپولیسی شود. او در آن مقطع مجبور شد آپارتمان شخصی خودش در شمال کشور را بفروشد تا پول رضایتنامه تیم مشهدی برای پیوستن به پرسپولیس فراهم شود و ...

شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد این مدافع قائمشهری به سرعت بتواند خودش را با سایر بازیکنان هماهنگ کند اما این اتفاق افتاد. فرجی برای تقویت خط دفاعی خریداری شد که سید جلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان دو عنصر اصلی آن بودند اما فرشاد در این تیم فیکس شد.

حالا پس از پیروزی پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان و صعود به لیگ قهرمانان آسیا و البته قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی و برخورد با الهلال عربستان سراغ مدافع قرمزها رفتیم. گفت‌وگوی اختصاصی خبرورزشی با فرشاد فرجی را با این توضیح بخوانید که او با استفاده از فرصت چند روزه تعطیلی تمرینات پرسپولیس به قائمشهر سفر کرده و کنار خانواده اش بود اما با حوصله و مهربانی پاسخگوی سئوالات ما شد.

برخورد با الهلال عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرعه خوبی برای پرسپولیس بود یا نه؟

ببینید تیم‌های این مرحله همگی قدرتمند و بهترین‌های کشور خود و آسیا هستند. فرقی هم نمی‌کند چه تیمی با کدام تیم بخورد چرا که ۴ تا تیم برتر به این مرحله رسیده و به هرحال باید با توجه به شکل برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در شرق و غرب قاره به هم می‌خوردند.

ولی بحث داغ فوتبال ما درمورد الهلال عربستان روی گرانقیمت بودن ستاره‌های این تیم یا قدرت آنها بوده است؟

تمرکز ما روی آمادگی خودمان است. الهلال تیم بزرگی است ولی ما هم پرسپولیس هستیم. من خودم در تیم پدیده مشهد تجربه بازی با این تیم عربستانی را دارم و الهلال در گروه ما بود.

آیا این تیم الهلال با آن تیم قابل مقایسه است؟

تا جایی که من دیدم اسکلت اصلی تیم حفظ و با جذب برخی نفرات خارجی تقویت شده است. الهلال تیم باکیفیتی است که قهرمان آسیا شده است ولی همان طور که گفتم ما پرسپولیس هستیم. آسیا روی تیم ما حساب می‌کند و الهلال هم باید از ما حساب ببرد.

حمید مطهری مربی پرسپولیس در مصاحبه اخیر خودش روی تیم بودن و نظم تاکتیکی تیم شما در مقابل کارهای انفرادی الهلال زوم کرده بود. اینکه پرسپولیس تیم تر است. این حرف را قبول دارید؟

دقیقا همین طور است. ما هم بازیکنان بسیار خوب و با کیفیتی داریم اما قدرت پرسپولیس به تیم بودن آن است. بچه‌های ما نشان داده اند بسیار تاکتیک پذیر هستند و می‌توانند هر تیمی را در آسیا شکست دهند.

لابد می‌دانی بازی در کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی خیلی با بازی در تاجیکستان فرق می‌کند. جنگ روانی، ایجاد دعوا و درگیری با بازیکنان حریف و راه رفتن روی اعصاب رقیبان از جمله کارهایی است که انجام می‌دهند. در این رابطه صحبتی نداری؟

ما تیمی حرفه‌ای هستیم که پیش بینی همه چیز را توسط کادرفنی و دست اندرکاران باشگاه کرده ایم. بازی قبلی ما هم به رغم مهمان نوازی مردم خونگرم تاجیک اصلا راحت نبود. نمی‌دانم چرا ولی بازی‌های لیگ تاجیکستان فیلمبرداری نشده و هیچ فیلمی‌از بازی‌های جدید استقلال دوشنبه در دسترس نبود. مربیان و آنالیزورهای ما با سختی فراوان فیلم‌هایی ازمسابقات این تیم تهیه و برای بچه‌ها به نمایش گذاشتند و از طرفی بازی در چمن مصنوعی هم خیلی خیلی دشوار بود.

اما تو و میلاد سرلک که به واسطه بازی در تیم نساجی مازندران و ورزشگاه وطنی قائمشهر به چمن مصنوعی عادت داشتید. نداشتید؟!

چرا، اتفاقا چمن مصنوعی ورزشگاه دوشنبه کیفیت خوبی داشت اما گرانول (دانه‌های ریز سیاه از جنس پلیمر که در زمین چمن مصنوعی استفاده می‌شود) اضافی و زیادی شرایط سختی رقم زده بود. به همین خاطر بازیکن را خسته تر می‌کرد اما خدا را شکر توانستیم با این وضعیت باز هم برنده شویم. این پیروزی بسیار شیرین و دلچسب بود.

بی تعارف گل مهدی ترابی شانسی بود؟ او می‌خواست توپ را ارسال کند اما رفت داخل دروازه و...

گل زیبا و به موقعی بود. مهم اهمیت گل ترابی است که درست در دقیقه ۹۰ به ثمر رسید تا تیم میزبان آچمز شود. استقلال تاجیکستان دیگر فرصتی برای جبران نداشت و ما هم خیلی بعد از گل تحت فشار قرار نگرفتیم. شاید اگر گل ما زودتر به ثمر می‌رسید تیم حریف روی ما فشار زیادی می‌آورد و کار سخت تر می‌شد. در فوتبال شاید چیزی لذت بخش تر از گل پیروزی آن هم در دقیقه ۹۰ وجود ندارد و خیلی خوشحال کننده است.

دیدن ورزشگاه مملو از تماشاگر دوشنبه برای شما تعجب نداشت؟

مدت‌هاست به خاطر ویروس کُرونا نتوانستیم در حضور تماشاگران بازی کنیم و از دیدن آن همه تماشاگر شگفت زده شدیم. پرسپولیس یک تیم پرطرفدار است که با انرژی مثبت تماشاگرانش قدرت بیشتری پیدا می‌کند. دل ما خیلی برای تماشاگران پرسپولیسی تنگ شده و امیدوارم این فصل باز هم شاهد حضور هواداران در استادیوم آزادی و سایر ورزشگاه‌ها باشیم.

می‌خواهیم برگردیم به نیم فصل دوم لیگ بیستم. نیم فصل حضور در پرسپولیس و کسب دو جام! چه حسی داری؟

فوق العاده است. خوشحالم به تیمی آمدم که عادت به جام گرفتن دارد و توانستیم با تلاش کادرفنی و بچه‌ها سوپرجام و قهرمانی لیگ برتر را کسب کنیم. شاید اگر در ضربات پنالتی در جام حذفی دچار بدشانسی نمی‌شدیم در این رقابت‌ها هم قهرمان می‌شدیم.

تا جایی که خاطرم هست تو هم پنالتی زن هستی. آیا داوطلب پنالتی زدن در بازی‌هایی که به ضربات پنالتی می‌کشد، می‌شوی؟

اگر آقا یحیی صلاح بداند چرا که نه؟ من در پدیده مشهد هم پنالتی می‌زدم.

در هفته‌های پایانی لیگ بیستم یکی از بهترین‌های پرسپولیس در غیاب سید جلال مصدوم بودی. خودت فکرش را می‌کردی راحت با سایر مدافعان و بازیکنان هماهنگ شوی؟

ببینید یک مثالی می‌زنم که فکر می‌کنم در مورد تیم پرسپولیس صدق می‌کند. این تیم شبیه قطار سریع السیری است که با بیشترین سرعت به سمت مقصد و هدف حرکت می‌کند. هر مسافر یا بازیکنی که سوار این قطار می‌شود مجبور است خودش را با قطار سریع السیر وفق دهد. خدا را شکر می‌کنم توانستم در پرسپولیس عملکردی داشته باشم که رضایت مربیان و هواداران را به دنبال داشته باشد. وظیفه خودم می‌دانم از کادر فنی و همبازیانم تشکر کنم که کمک کردند زودتر در پرسپولیس و این قطار موفق جا بیفتم.

الهلال از پرسپولیس حساب می‌برد/ با برزیل به رویای جام جهانی رسیدم/ سپاهان نه؛ ۱۵رقیب داریم/ گل محمدی نامبر وان است/ قطار سریع السیر پرسپولیس نمی‌ایستد

مثلی هم بین اهالی فوتبال وجود دارد که قالب پرسپولیس ریخته شده و هر بازیکنی هم در این قالب قرار می‌گیرد شبیه بقیه می‌شود؟

شاید برخی‌ها بگویند شاکله پرسپولیس حفظ شده است در حالی که این تیم در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته است. شما از خط دروازه بگیرید تا خط دفاع، میانی و حمله که چه بازیکنانی آمده و رفته اند. به نظرم مهم تر از شاکله که دچار تغییرات اجتناب ناپذیر شده باید به نظم و دیسیپلین تاکتیکی پرسپولیس اشاره کرد که آقای گل محمدی در این تیم به وجود آورده است. من این حرف را الان نمی‌زنم و از زمان بازی در پدیده مشهد شاگرد او بودم می‌زدم. به نظرم در حال حاضر آقای گل محمدی بهترین مربی فوتبال ایران است.

مهم ترین ویژگی یحیی گل محمدی چیست؟

آقا یحیی  انسان فوق‌العاده‌ای برای کار است و دانش زیادی دارد. نامبروان است و شما می‌بینید در تمام تیم‌هایی که کار کرده از ذوب آهن بگیرید تا پدیده و پرسپولیس دنبال فوتبال مالکانه و زیبا بوده است. او خیلی تلاش می‌کند و روی تمرینات تمرکز زیادی دارد اما مهم ترین ویژگی آقا یحیی از نظر من خونسردی و آرامش بالایی است که دارد و به تیم می‌دهد.

می‌توانی یک مثال در خصوص این آرامش بزنی؟

همین دربی اخیر وقتی می‌خواستم به زمین بروم چنان با آرامش با من صحبت کرد که واقعا ذهنم آزاد شد. پیش از هر مسابقه‌ای چه مهم داخلی یا بین المللی او خیلی ریلکس و راحت است و با همین آرامش هم با بچه‌ها صحبت می‌کند.

در مورد سایر اعضای کادرفنی هم صحبتی می‌کنی؟

کادرفنی پرسپولیس نیازی به تعریف و تمجید من ندارد. من می‌گویم کادر فنی و نیمکت پرسپولیس در ایران و حتی آسیا بی نظیر است. مربیان ما و آقای پیروانی همگی از جنس پرسپولیس و بهترین هستند.

چند روز پیش با سید جلال حسینی صحبت می‌کردم که به نکات جالبی اشاره می‌کرد. او می‌گفت که بازیکن پرسپولیس زیر ذره بین با بزرگنمایی ۱۰۰ برابر است. کسی که تازه به پرسپولیس می‌آید باید به شدت مراقب باشد و فعالیت‌های خود در اینستاگرام را محدود کند چون فوتبال در زمین چمن برگزار می‌شود و نه فضای مجازی! نظری نداری؟

سید جلال حسینی به عنوان کاپیتان و بزرگ تر تیم حرف درستی زده است. در تیم پرسپولیس همه چیز کنترل می‌شود. رفت و آمد بازیکن، فعالیتش در فضای مجازی، حضور سر تمرین یا رختکن تیم و خلاصه آن که خوشحالم در تیمی حرفه‌ای بازی می‌کنم. خوشحالم درون تیم کسانی هستند که همه چیز را کنترل و نکات فنی و غیر فنی را گوشزد می‌کنند. اگر پرسپولیس ۵ سال پشت سر هم قهرمان ایران شده دلایل مختلفی دارد که می‌تواند مورد توجه سایر تیم‌ها هم باشد و همین مسائل ریز خیلی حائز اهمیت است.

جالب اینکه کاپیتان تیم شما به من گفت که ۱۰ سالی می‌شود لب به نوشابه نزده و حرفه‌ای زندگی کرده است؟

موفقیت بی دلیل نیست. پشت هر موفقیتی یک دلیل محکم وجود دارد و وقتی سید جلال حسینی در ۳۹ سالگی با این صلابت بازی می‌کند به دلیل همین زندگی حرفه‌ای در ورزش حرفه‌ای است. سید جلال یک الگوی بزرگ برای همه فوتبالیست‌هاست.

الهلال از پرسپولیس حساب می‌برد/ با برزیل به رویای جام جهانی رسیدم/ سپاهان نه؛ ۱۵رقیب داریم/ گل محمدی نامبر وان است/ قطار سریع السیر پرسپولیس نمی‌ایستد

فرشاد جان! فصل گذشته سپاهان تا روز آخر برای قهرمانی پا به پای شما جنگید و امسال هم تیم اصفهانی خودش را تقویت کرد. فکر می‌کنی در لیگ بیست و یکم باز هم سپاهان اصفهان رقیب اصلی پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی باشد؟

نظر من را بخواهید فکر می‌کنم ما ۱۵ رقیب اصلی برای کسب عنوان قهرمانی داریم. مطمئن باشید همه تیم‌ها امسال می‌آیند که سد راه پرسپولیس قهرمان ۵ دوره ایران شوند. شک ندارم لیگ بیست و یکم می‌تواند سخت‌ترین فصل ممکن برای ما باشد. شاید هم مثل لیگ بیستم قهرمان در هفته آخر مشخص شود و شاید حتی کار به تفاضل گل برسد. من در تمرینات پرسپولیس اما می‌بینیم همه بچه‌ها خود را برای یک جنگ تمام عیار آماده می‌کنند. همه می‌دانیم اگر خوب تمرین کنیم و خودمان باشیم باز هم می‌توانیم به موفقیت برسیم. این ذهنیت برنده و قهرمان را شما به وضوح در تمرینات ما می‌بینید.

فرشاد فرجی الان چقدر به تیم ملی یا پوشیدن پیراهن تیم ایران فکر می‌کند؟

قطعا این یک هدف و رویای بزرگ برای هر فوتبالیستی است. من می‌خواهم بگویم شاید اولین بار جام جهانی را با بازی‌های ۲۰۰۲ کره و ژاپن به خاطر می‌آورم.

به طور مشخص کدام بازی از آن جام جهانی را به یاد می‌آوری؟

بازی فینال جام جهانی ۲۰۰۲ بین دو تیم آلمان و برزیل را به خاطر می‌آورم...

(حرفش را قطع می‌کنم) طرفدار کدام تیم بودی؟

من همیشه و از دوران کودکی طرفدار تیم ملی برزیل بوده و هستم. در آن بازی هم دوست داشتم برزیل برنده فینال و قهرمان جام جهانی شد. هر دو گل را هم رونالدو فوق ستاره دوست داشتنی دنیای فوتبال زد. از همان زمان من به رؤیای جام جهانی فکر می‌کردم. مسابقاتی که بالاترین سطح و ویترین زیبای بازی‌های فوتبال است.

فکر می‌کنی بتوانی مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شوی؟

اول اینکه از ته دل دعا می‌کنم تیم ملی کشورم به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند. این آرزوی فوتبالی من و همه مردم ایران است. دوم آن که اگر من در تیم باشگاهی خودم پرسپولیس خوب بازی کنم می‌توانم به این رؤیا نزدیک تر شوم. بنابراین باید جدی تر از همیشه تمرین و با تمرکز بالا در پرسپولیس بازی کنم تا به آرزوی خودم برسم.

آیا فکرش را می‌کردی دراگان اسکوچیچ با تیم ملی موفق شد یا اینکه ما بتوانیم با اختلاف ۳ گل تیم ملی عراق را شکست بدهیم؟

راستش را بخواهید من در تیم خونه به خونه بابل شاگرد آقای اسکوچیچ بودم و می‌دانستم از لحاظ فنی یک مربی کاربلد، با دانش و با شخصیتی است. او سالهاست در فوتبال ما حضور داشته و بازیکنان ایرانی را خوب می‌شناسد. دستیاران ایرانی خوبی هم کنار خود دارد که خیلی به تیم ملی و بازیکنان کمک کرده و می‌کنند. نتیجه هم که مشخص و گویای خیلی چیزهاست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    بر عکس نظر لنگیا، الهلال عربستان از استقلال که غول آسیاست حساب می بره. چون وقتی قرعه الهلال با استقلال ایران افتاد سریعا مسئولان الهلال برای تقویت تیم خودشون آماده شدن و 1000 میلیارد برای این تیم خرج کردن چون فکر می کردن قراره با استقلالی بازی کنن که از گروه مرگ به عنوان تیم اول صعود کرده. اصلا فکر نمی کردن احمد مددی با دستور سلطانی فر قراره اون تیم رو در فصل نقل و انتقالات به کلی نابود کنه و تیمی از هم پاشیده و ناهماهنگ و تیمی بدون داشتن بازیکنان کلیدی خودش از جمله محمد نادری، مسعود ریگی، رشید مظاهری، فرشید اسماعیلی، میلیچ، دیاباته و مهدی قایدی رو برای بازی با الهلال بفرسته.
    • غریبه IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      خوب آیکیو معلوم تیمی که میخاد توی آسیا بازی کنه سعی میکنه با بهترین بازیکنا بره چه کیسه چه هر تیمی میبود بازم خودشونو تقویت میکردن
    • عماد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      ديدي الهلال اشتباه مي كرد نه بايد از استقلال حساب مي برد!
    • کیسه کش IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      چه جالبه که از گروه مرگ هیچ تیمی بالا نیومد , برو بابا کیسه کش , برو جام امیدیه تو بازی کن شاید یه جام گرفتین بلاخره
  • دانیال IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    بهترین تیم وبی نظیرترین تیم سپاهان کبیرهست سپاهان درایران وآسیانظیرنداره
  • کیسه و حقارت دوچرخه سواران IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    لطفا تیتر رو اصلاح کنید «پرسپولیس از الزوال میبرد»..مطمئن باشید ..قابل توجه کیسه کشای دوچرخه سوار که واسه هر باختی از حتی قبل بازی بهانه و جو سازیهاشون شروع میشه..
  • ناشناس IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    قهرمان میشه اگه الهلال رو ببره, پرسپولیس ممکنه به النصر بخوره که النصر دنبال انتقام باخت نیمه نهایی پارسال است و اگه به الوحده بخوره که با هم یه انتقام دیگه میشه که پرسپولیس انتقام باخت مرحله گروهی است اما اگه الهلال بره که انتقامی در کار نیست .
  • پرسپولیس قهرمان IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    قهرمان میشه اگه الهلال رو ببره, پرسپولیس ممکنه به النصر بخوره که النصر دنبال انتقام باخت نیمه نهایی پارسال است و اگه به الوحده بخوره که با هم یه انتقام دیگه میشه که پرسپولیس انتقام باخت مرحله گروهی است اما اگه الهلال بره که انتقامی در کار نیست .
    • منطق اث‌دق‌لالی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      خخخخخخ، کیسه‌کش‌ها به چه حقارتی افتادن که باچندتا اسم واسم پرسپولیس قهرمان میان ویک متن رو با چند اسم کاربری برعلیه پرسپولیس بزرگ می‌ذارن دوکاربر ناشناس وپرسپولیس هردو یک متن رو نوشتن واو به واوش عین همه حقارت قبل‌از تو سوءتفاهم بود کیسه‌جان
  • ارتش سرخ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    بهترینی فرشاد جان همینطوری ادامه بده ان‌شاالله ببریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی