نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۲۹
ببینید| عجیب‌ترین گل؛ گلزنی طارمی با پرتاب بسکتبالی!/ تصویر شادی رمزدار ستاره ایرانی پورتو
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ستاره ایرانی پورتو دوباره روی دور افتاده و در بازی شب گذشته لیگ برتر پرتغال دوباره توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت.

مهدی طارمی پس از نمایش خوبی که در هفته اول مرحله گروهی فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید داشت و اشتباه داور و کمک‌های ویدئویی او اجازه نداد در اروپا گلزنی کند، شب گذشته یک بازی درخشان در لیگ برتر پرتغال انجام داد تا بدشانسی اخیرش را جبران کند.

تیم فوتبال پورتو از ساعت ۲۱:۳۰ دیشب در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر پرتغال، در استادیوم دو دراگائو مقابل موریرنسی رده پانزدهمی قرار گرفت که در این مسابقه مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب خود داشت.

ستاره ایرانی پورتو که نخستین گل فصل خود در لیگ برتر پرتغال را قبل از فیفا دی مقابل آروکا به ثمر رساند و پس از آن در دو دیدار تیم ملی برابر سوریه و عراق یک گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد، در بازگشت به ترکیب پورتو دو مسابقه را بدون موفقیت پشت سر گذاشته بود که امشب به این روند پایان داد.

طارمی در مسابقه حساس هفته قبل لیگ برتر پرتغال برابر اسپورتینگ لیسبون هیچ موقعیت گلی نداشت و نمایش خوبی ارائه نکرده بود، اما در بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل اتلتیکو مادرید بازی موثری به نمایش گذاشت و یک گل بحث‌برانگیز و مردود زد، شب گذشته بهترین بازیکن تیمش در دیدار با موریرنسی بود تا سه امتیاز مهم بگیرند.

مهدی طارمی در نیمه اول دیدار مقابل موریرنسی فرصت جدی زیادی برای گلزنی نداشت، اما در دقیقه ۳۲ به دنبال گل کردن توپ سرگردان در محوطه  جریمه بود که با خطای پائولینیو، مدافع حریف در محوطه ۶ قدم سرنگون شد تا داور اعلام پنالتی کند.

ستاره ایرانی پورتو که چهاردهمین پنالتی خود در دوران بازی در پرتغال را گرفته بود، این فرصت را در دقیقه ۳۴ با فریب دروازه‌بان موریرنسی تبدیل به گل کرد تا تیمش با برتری یک بر صفر نیمه اول را پشت سر بگذارد.

گل اول طارمی از روی نقطه پنالتی را در ویدیوی زیر ببینید:

پورتو در دقیقه ۵۱ روی یک ضدحمله سریع که مهدی طارمی هم روی ایجاد آن نقش داشت، توسط لوئیز دیاز گل دوم را به ثمر رساند و در دقیقه ۵۷ نیز ملی‌پوش ایرانی پورتو روی ریباند ضربه دیاز، برای دومین بار دروازه موریرنسی را باز کرد که گل او بخاطر حضور دیاز در آفساید مردود اعلام شد.

حملات ادامه‌دار پورتو پس از زدن دو گل در دقیقه ۶۵ باز هم نتیجه داد و پس از پاسی که مهدی طارمی به فابیو ویرا داده بود، این بازیکن با پاس در عمق لوئیز دیاز را صاحب موقعیت کرد تا این بازیکن با شوت پای چپ زمینی گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

در دقیقه ۷۱ بازیکنان پورتو کرنر سمت چپ زمین را کوتاه کار کردند و به پشت محوطه جریمه بُردند که شوت محکم ویتور ویتینها از پشت محوطه جریمه را دروازه‌بان موریرنسی برگشت داد، اما مهدی طارمی با جای‌گیری و فرار سریع از بین مدافعان اجازه نداد توپ ریباند شده در اختیار گلر حریف قرار بگیرد و با یک ضربه چیپ بلند به توپ که شبیه پرتاب‌های بلند بسکتبال بود، توپ را روی خط فرود آورد و با دنبال کردن آن، گل چهارم پورتو و گل دوم خود را زد.

گل بسکتبالی طارمی را در ویدیوی زیر ببینید:

پورتو پس از این گل در دقیقه ۷۷ هم یک گل دیگر به ثمر رساند و یک موقعیت جدی دیگر توسط طارمی داشت که توپ از بالای دروازه موریرنسی به بیرون رفت تا در نهایت به پیروزی ۵ بر صفر خانگی دست پیدا کند.

ببینید| عجیب‌ترین گل؛ گلزنی طارمی با پرتاب بسکتبالی!/ تصویر شادی رمزدار ستاره ایرانی پورتو
طارمی بدون عجله و با تیزهوشی، توپ را به این شکل از بالای سر دروازه‌بان بیرون آمده موریرنسی رد کرد و با ضربه نهایی روی خط دروازه گل دوم خود را زد

تیم فوتبال پورتو در شبی که مهدی طارمی نمایش درخشانی داشت، روند شکست‌ناپذیری خود در این فصل را ادامه داد، ۱۴ امتیازی شد و ضمن صعود به رتبه دوم جدول لیگ برتر پرتغال، به یک‌امتیازی بنفیکا صدرنشین رسید.

ببینید| عجیب‌ترین گل؛ گلزنی طارمی با پرتاب بسکتبالی!/ تصویر شادی رمزدار ستاره ایرانی پورتو
طارمی پس از گل زیبایی که مقابل موریرنسی زد، شادی گلی که در دیدار تیم ملی ایران برابر عراق انجام داده بود را تکرار کرد و حرف P را با دستان خود به نمایش گذاشت

مهدی طارمی با دو گلی که در مسابقه امشب مقابل موریرنسی به ثمر رساند، ۳ گله شد و در جایگاه سوم جدول برترین گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سید حسین IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    عشق بچه بوشهر
  • دختر پرسپولیسی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    درود بر ایرانیان گل و صد هزاران درود بر شیر مردان باݝیرت بوشهری ،،،زنده باد طارمی زند باد قايدی افتخار استان بوشهرین
  • سام IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    منظور از نشان دادن حرف P، بخاطر نشان دادن علاقه به تیم پرسپولیس و پورتو هست که هر دو تیم با اینحرف P شروع میشود خودش هم قبلا گفته بود.
  • محمد صادق IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    این مرده خورم که فقط دنبال توپ مفت میگرده یادروازه خالی یا توپ های برگشتی
    • مهسا IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      اگه توعم میتونی اینارو بکن چتو اونموقع که گلش بهترین گل سال شد همه افتخار میکردید
    • سعید IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      بازیکن فرصت تلب به همین میگن از کوچکترین فرصت استفاده میکنه
    • حسود بدبخت IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      حسود هرگز آرامش ندارد!
    • a IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      وقتی از فوتبال هیچی نمیدونی همین میشه دو نوع مهاجم داریم گل پچر و موقعیت ساز طارمی پارسال پلی میکر بود امسال گل پچر یعنی باید توی محوطه بچرخه از ٰآفسایدم خوب رد میشه
    • پویان DE ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      اون گلی که از وسط زمین زد هم مرده خوری بود بعد یجوری می گی مرده خوری انگار مرده خوری همه جا ریخته و کسی سراغش نمیره و فقط طارمی می ره جمع می کنه به نظر من همین که این قدر قشنگ به توب کمان داد که از بالای دروازه نرفت شاهکار بود نه مرده خوری حالا همین گلو اگه مسی زده بود می گفتند مسی از سیاره دیگر
  • محمد خاکی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    مهدی عالی بود افتخار کشورمان هستی
  • کیسه و حقارت دوچرخه سواران IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    احسنت به سفیر شایسته ایران...پسر پرسپولیس بزرگ..خداروشکر که این پرسپولیس هست جبران مافات کنه و آبروداری کنه..پرسپولیس و مکتب سرخ شیران پارسی..مهد پرورش بزرگانی چون مهدوی کیا و کریم باقری و علی دایی و خداداد عزیزی و وحید هاشمیان و مهدی طارمی و علی کریمی و...... که هر کدام به نوبه خود افتخارات بزرگی را برای ورزش کشور به ارمغان آوردند..زنده و قهرمان باد ارتش سرخ آسیا و نماینده شایسته آریا...سرفراز و سربلند باشید..
    • حمید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      با سلام دوست عزیز حالا که از عده ای نام بردی که افتخارات زیادی برای این بوم پر گهر کسب کرده اند اجازه بدید از طرف شما و دیگر هواداران این پرچم عزیز سرخ یاد کنیم از زنده یاد ان نوروزی ،اولادی میناوند،انصاریان و نیز از درگذشتگان دیروز ارتش سرخ عزیزمان چون زنده یاد ان کلانی، بهزادی، آشتیانی و...البته تمام کسانی که در قید نیستند با ذکر فاتحه و صلوات از خداوند بزرگ برایشان غفران و رحمت واسعه و صبر برای خانواده هایشان و خانواده بزرگ ارتش همیشه پیروز مسئلت نماییم.تشکراز برانکوی عزیز هم به دلیل ایجاد پایه های محکم ارتش سرخ
    • جواد . IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      تند نرو بابا اگه بازیکنی ک خوبه و تو پرسپولیس بوده خوب بودنش دلیل بر اینکه تو پرسپولیس بوده نیس بلکه چون خوب بوده اوردنش پرسپولیس و حق خوری ک همچنان نسبت به استقلال قهرمان دودوره اسیا هنوز هم میشه . علی دایی ک گفت استقلالیه . علی کریمی هم ک با استقلال قرارداد داشت اوردنش پرسپولیس . خداداد چنتا بازی کرده واستون ؟
    • اورست IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      من ن استقلالیم نه پرسپولیسی ولی نمیدونم چرا همه چیو به خودتون می چسبونید؟! طارمی کشف ایرانجوان بوده پرسپولیس هم مث شاهین و الغرافه مدت کوتاهی داشته اونو تو تیم خودش نگه می داشته وگرنه کیه که ندونه طارمی بعد اینکه از قطر اومد بیرون تیم شما پیشنهاد برگشت ب لیگ ایران (خراب شدن آیندش رو) داد ولی خدارو شکر طارمی عقلش رسید و رفت اروپا و از ریوآوه خودشو نشون داد و رفت تیم بزرگی مث پورتو پس نیاید بگید طارمی به خاطر پرسپولیس رفت پورتو چون ۹۰ درصد شما ها از خداتونه طارمی تو همچین تیمی نباشه و برای پرسپولیس بازی کنه ولی اگر هم به خاطر استعداد و عرضه خودش بره تیم خوبی یه عده متوهم فکر میکنن طارمی به خاطر یه تیم بی ریشه ولی پر طرفدار رفته اونجا در صورتی که خود طارمی هم اینو قبول داره که زمانی که ایران بود فقط آیندش داشت به خاطر تیم شما و حاشیه سازی بعضی ها به فنا میرفت بزا خلاصه بگم هیچ کجای استقلال و پرسپولیس و لیگ کم اعتبار و سطح پایین ایران رو نمیشناسن حقیقت تلخه ولی تک تک هوادارای پورتو تو پرتغال هم تا حالا اسم پرسپولیس به گوششون نخورده پس انقدر یه تیم رو بی خود گنده نکنید
    • مصطفی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      استقلال پرسپولیس هر موقع عرضه داشتن یه بازیکن بسازن بعد اسم خودشون رو بزارن باشگاه تمام ستاره های این دو تیم تو باشگاههای دیگه بازیکن شدنه بعد این دو تا تیم با رانتای حکومتی خریدنشون
    • مرتضی US ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      سلام. جناب حمد خان، آقای کلانی هنوز در قید حیات هستند و انشا اله که سالم باشند. فکر میکنم منظورشما زنده یاد آقای کاشانی بوده.
  • عشقپولیس IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    مهدی برگشت مهدی برگشته
  • ابی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    آینده ی طارمی نابود میشه چون نمکنشانس هست من مطمنم این بازیکن روزی میرسه لیگ ایران هم بهش اهمیت نمیدن افت میکنه یا بلایی سرش میاد فوتبال را تعطیل کنه
  • رضا IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    الماس ایران و آسیا
  • پرسپولیس قهرمان IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    اما لیگ قهرمانان حق پورتو و طارمی رو خوردند .
  • محمد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    طارمی جایی برای بحث نداره .افتخار ایرانه.
  • مهدی سلطانه IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    سلطان
  • محمد علی مظفری GB ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    دوستان هرکدام نظری دارند که قابل احترام است تایپ کردن سخت است اماتمنا میکنم اگر تا کلاس پنجم هم هم درس خوانده باشید چهار تا روزنامه خواندید آخه تلب در فارسی یعنی چه طارمی فرست تلب است میدانم املای زبان فارسی سخت است اما بخدا آنقدر بیسوادنیستیم دقت نمیکنبم کمی صبر کنی دوست هموطنم قطعا مینویسی طارمی فرصت طلب است
    • ناشناس IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      عزیزم ناراحت نشو چون طلب عربیه خواسته فارسی رو پاس بیاره! ولی هرقدر طارمی خوب باشه با رابطه اش با اون زنیکه خانم هم قبلی هم این جدیده خراب کرد خراب! حالا بیا هی مثل ماشین برای ما گل بزنه برای تیمهاتم بزن،دمت گرم برای تیمها خوبه نتیجه میگیرن اما هیچوقت پهلوان و قهرمان ملی نخواهی شد با اون رابطه با اون زنیکه.. سگ میره سراغ اون که از بین این همه ایرانی بدرد بخور رفتی سراغ.... مثلا الگویی! حالا برو گل بزن هی آفرین صد آفرین هزار و سیصد آفرین، من خودم عاشق گلهاتم،اما برای ما اسطوره نیستی علی دایی، کریم و خداداد کجا توی فلان باز کجا......! متاسفم.....اون از تو اونم از قایدی و سردار با اون رفتار مفتضح خانمهاشون خجالت داره برای جوانهای ما همچین الگوهایی....! ولی تو گل تو بزن کار نسل ما راه میفته!!!
  • ۱۲۳ IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    هرچی باشد تهرانی نیست بوشهریه
  • علی زمان IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    ایرانی هست طارمی
  • فرساد IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    من واقعا مهدی و دوست دارم براش ارزو موفقیت دارم..ولی هر وقت پا به توپ میشه میگم وای حالا پاهاش میره گله هم.فقط باید توپ و تو ۱۸قدم بهش رسوند چون تمام کننده خوبیه
  • اکبر احمدی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    مهم اینه که حداقل پرتقال میدونه ایران و ایرانی فقط تروریست نداره فوتبالیست هم داره
  • محمد صادق IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    درجوابa‌میگی‌از‌فوتبال‌هیچی‌نمیدونی‌بهت‌بگم‌ازتو‌‌واون‌کسی‌که‌اصطلاحات‌فوتبالی‌بهت‌یاد‌داده‌بیشتر‌میدونم‌ اون اصطلاحات رو به توضیحات تو رو به بازیکنایی مثل لوا و موراتا میگن که وقتی تیم قوی تر از تیم حریفه تونقش یک تموم کننده ضاهر میشن اما تیم هم سطح تیم حریفه نمیتونه توپ بریزه رو دروازه حریف زیاد این نوع مهاجمایی که گفتی باقدرتشون تومحوطه جریمه کاررو برای تیم دربیارن مثل کاری ازمون با اتلتیکو مادرید کرد این اصطلاحات که گفتی طارمی مثل علی دایی جلوی تیم هایی که از تیم شون ضعیف تره شاخن همین بازی چند شب پیش که ضعیف ترین بازیکن شد اگر واقعا خوب یه چیزی از خودش نشون میداد در آخر بگم از پشت پرده به اوج رسیدن امثال این چیزی نمی‌دونید الکی نضر ندید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی