حقیقت تلخ برای مسی و رونالدو/ نمی‌توانید در تک‌تک دقایق همه بازی‌ها در زمین باشید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هفته‌ای که گذشت برای هر دو ستاره بزرگ فوتبال جهان، یعنی مسی و کریستیانو رونالدو با پیچیدگی‌هایی همراه بود که آنها قبلا چندان تجربه نکرده بودند.

لیونل مسی در جریان بازی پاری‌سن‌ژرمن مقابل لیون وقتی در فاصله ۱۵ دقیقه مانده به پایان بازی تعویض شد، با چهره ای متعجب و ناراحت به سمت نیمکت رفت و اعتراض خود را به مائوریسیو پوچتینو سرمربی تیم نشان داد.

هفته‌ای که گذشت برای هر دو ستاره بزرگ فوتبال جهان، یعنی مسی و کریستیانو رونالدو با پیچیدگی‌هایی همراه بود که آن‌ها قبلاً چندان تجربه نکرده بودند. هر دو بازیکن در جریان بازی‌های تیم‌های جدیدشان یعنی پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد در جریان بازی و در حالی که تیم‌شان نیاز به گل داشت از بازی بیرون کشیده شدند.

دو اتقاق در یک هفته

این اتفاق اول برای کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا افتاد، جایی که او از نظر آمار گلزنی، حکمرانی مطلقی دارد. در حالی که منچستریونایتد مقابل تیم سوئیسی یانگ بویز با تساوی ۱-۱ کار را دنبال می‌کرد و نیاز به گل داشت تا به پیروزی برسد، کریستیانو که گل تیمش را به ثمر رسانده بود از سوی سولشائر بیرون کشیده شد و لینگارد به جای او به زمین رفت.

کریس اصلاً از تصمیم سرمربی نروژی تیمش راضی نبود و ناراحتی‌اش وقتی بیشتر شد که یونایتد با اشتباه فاحش لینگارد، در آن بازی شکست خورد و سه امتیاز را تقدیم حریف کرد.

سپس نوبت مسی بود. یکشنبه شب، پاری‌سن‌ژرمن در حالی که از لیون با یک گل عقب افتاده بود توانست بازی را با پنالتی نیمار به تساوی بکشاند اما در زمانی که این تیم نیاز به گلزنی برای کسب پیروزی داشت، مائوریسیو پوچتینو سرمربی پی‌اس‌جی تصمیم گرفت فوق‌ستاره آرژانتینی را تعویض کند. این بار البته بر خلاف منچستریونایتد، پاری‌سن‌ژرمن توانست بدون لیونل مسی بازی را ببرد و در وقت‌های اضافه به گل برسد.

توان بدنی

مسی و رونالدو حالا خودشان به خوبی می‌دانند در نیمه های دهه چهارم زندگی خود هستند، چرا که مسی ۳۴ ساله و کریستیانو ۳۶ ساله است. این طبیعی است که وضعیت بدنی آن‌ها نسبت به گذشته متفاوت باشد و نیاز به مدیریت بیشتری در میزان بازی کردن و میزان استراحتشان احساس می‌شود.

پوچتینو بعد از بازی از تصمیم خود دفاع کرد و گفت که با داشتن یک تیم ۳۵ نفره که همگی خوب هستند در جریان بازی تصمیماتی می‌گیرد که به نفع تیمش باشد. او گفت که برای حفظ سلامت مسی این تعویض را کرده و از او هنگام رفتن به سمت نیمکت پرسیده که حالش خوب است و مسی هم گفته خوب است. اما به نظر نمی‌رسد که همه ماجرا همین باشد و سرمربی آرژانتینی سعی کرد با این حرف‌ها جلوی ایجاد بحرانی زودهنگام در تیم پرستاره‌اش را بگیرد.

کریستیانو رونالدو شرایط بهترین نسبت به مسی داشت. او با گلزنی مقابل وستهم در بازی منچستریونایتد مقابل وستهام در روز یکشنبه آمادگی خود را به رخ کشید. این بار او ۹۰ کامل در زمین بود و شاید همین موضوع، تصمیم سولشائر برای استراحت دادن به او و بیرون کشیدنش از بازی در جریان مسابقه هفته قبل در لیگ قهرمانان را توجیه می‌کرد.

کریس در سه بازی ابتدایی خود برای منچستریونایتد ۴ گل زده است، در حالی که مسی در سه بازی برای تیم پاریسی هیچ گلی نزده است و اصلاً از اوضاع خود در این تیم رضایت ندارد.

نمی توانید در تک تک دقایق همه بازیها در زمین باشید /  حقیقت تلخ برای مسی و رونالدو

تغییر وضعیت

هر دو ستاره به سال‌های پایانی فوتبال خود نزدیک می‌شوند و با وجودی که با آمادگی فوق‌العاده خود معیارهای قدیمی در خصوص سن و سال پایان کار فوتبالیست‌ها در بالاترین سطح را تغییر داده‌اند اما هر دو از حالا به بعد باید بپذیرند که نسبت به قبل در جریان بازی‌های بیشتری تعویض خواهند شد و حتی شاید در ترکیب اصلی قرار نگیرند.

مسی و رونالدو هر دو در تیم‌هایی بازی می‌کنند که به دنبال قهرمانی در جام‌های مختلف هستند. کریس و لئو باید این مورد با بپذیرند که سرمربیان تیم‌های‌شان به دنبال مدیریت کردن دقایق بازی آن‌ها هستند تا بتوانند بهترین بهره را از توان آن‌ها ببرند. این یعنی آن‌ها نمی توانندن در تک تک دقایق همه بازی‌ها در زمین حضور داشته باشند و حتی شاید در کلیدی ترین دقایق بازی نیز به دلیل ضعف بدنی مجبور به بیرون رفتن از زمین و تعویض شدن، باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • گواردیولا IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    مسی دیگه باید به خداحافظی از دنیای فوتبال فکر کنه و رونالدو احتمالا تا چهل سالگی بتونه هر فصل آقای گل لیگ برتر انگلیس بشه ، تفاوت بهترین بازیکن تاریخ یعنی رونالدو با سایر بازیکنای بزرگ داره مشخص میشه
  • پرسپولیس قهرمان IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    مسی و رونالدو بازیکنان فوق العاده ای هستند و تلخ ترین خبر فوتبال می تونه خداحافظی این 2 بازیکن باشه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی