نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶
۰ |
۵
تیم ملی فوتبال زنان ایران
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

از غروب سه‌شنبه تا عصر چهارشنبه ورزشکاران زن ایرانی در سه تورنمنت مختلف و در رشته‌های متفاوت به موفقیت‌های بزرگ و تاریخی دست پیدا کردند. 

ابتدا تیم ملی هندبال بانوان کشورمان که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور دارد، توانست برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش‌های گروهی و توپی بانوان ایران، علاوه بر صعود به جمع چهار تیم برتر رقابت‌های هندبال آسیا، سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا را کسب کند. دختران هندبال ضمن حضور در جمع چهار تیم برتر رقابت‌های آسیایی، برای نخستین‌بار رویای جهانی شدن بانوان هندبال ایران را محقق ساختند. 

عصر سه‌شنبه تیم ملی هندبال بانوان ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی هندبال قهرمانی زنان آسیا به مصاف تیم ملی سوریه رفت. ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند به‌رغم همه حواشی و مشکلات چند روز اخیر از جمله حمله کرونا به کاروان تیم ملی، با نتیجه ۳۸ بر ۱۹ حریف خود را شکست دهند و به عنوان تیم دوم گروه B علاوه بر صعود به مرحله نیمه‌نهایی، جواز حضور در رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان جهان را کسب کنند. بر این اساس با توجه به جدول رده‌بندی پس از بازی‌های امروز، کره جنوبی و قزاقستان از گروه A و ژاپن و ایران از گروه B راهی رقابت‌های نیمه نهایی شدند. ایران و کره جنوبی امروز و از ساعت 30: 18 در نیمه‌نهایی مقابل هم قرار می‌گیرند. 

بعد از هندبال نوبت به سنگ‌نوردی رسید تا نخستین مدال جهانی تاریخ این ورزش برای زنان ایران به ارمغان بیاید. شامگاه سه‌شنبه در مسکو رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی جهان به پایان رسید و در آخرین شب مسابقات، «الناز رکابی» از ایران به مدال برنز بخش کمباین دست یافت. رکابی با ۴۲ امتیاز در رده سوم این بخش قرار گرفت. جسیکا پیلز از اتریش با ۲۰ و میا کرمپل از اسلوونی با ۳۶ امتیاز مدال‌های طلا و نقره این ماده را به دست آوردند. الناز رکابی معروف به «دختر عنکبوتی ایران» بعد از کسب این مدال تاریخی گفت: «خیلی خوشحالم که این مدال را به دست آوردم. بعد از یک هفته تلاش در سه رشته به این مدال رسیدم. هرچند شروع خوبی نداشتم و در بخش سرعت نتوانستم رکورد خودم را بزنم اما خوشبختانه در بخش دیگر اول شدم و در مجموع مدال برنز را به دست آوردم.»

در نهایت این تیم فوتبال زنان ایران بود که ۲۴ ساعت رویایی ورزش زنان ایران را تکمیل کرد. تیم ملی فوتبال زنان ایران از ساعت 30: 13 روز گذشته در نخستین بازی خود در انتخابی جام ملت‌های آسیا به مصاف بنگلادش رفت و موفق شد با نتیجه پرگل ۵ بر صفر حریف خود را در هم بکوبد. آخرین برد تیم فوتبال زنان به ۹۰۰ روز پیش برمی‌گشت و به این ترتیب شاگردان مریم ایراندوست موفق شدند این طلسم را با گلباران حریف نخست خود بشکنند. در این بازی برای ایران ابتدا ملیکا متولی در دقیقه ۴ موفق به گلزنی شد. در ادامه گلنوش سرخی گل دوم را وارد دروازه حریف کرد. گل سوم ایران توسط کاپیتان بهناز طاهرخانی از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف شد تا ملی‌پوشان کشورمان نیمه نخست را با برتری سه بر صفر راهی رختکن شوند. در نیمه دوم بازی هجومی دختران ایران ادامه پیدا کرد و آنها دوبار دیگر موفق به گلزنی شدند. هاجر دباغی در دقیقه ۵۴ گل چهارم را با یک ضربه زیرطاقی به زیبایی به ثمر رساند و در نهایت بهناز طاهرخانی یک بار دیگر از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد تا بنگلادش پنج‌تایی شود. 

به این ترتیب تیم فوتبال ایران که با تیم‌های اردن و بنگلادش هم‌گروه است هم‌امتیاز با اردن در صدر جدول گروه قرار گرفت. اردن نیز در بازی نخست خود با پنج گل بنگلادش را شکست داده بود. تیم فوتبال ایران سوم مهر در بازی سرنوشت‌ساز خود مقابل رقیب اصلی‌اش یعنی اردن قرار می‌گیرد و اگر موفق به شکست این حریف شود برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال زنان راهی مرحله پایانی جام ملت‌های آسیا می‌شود.با توجه به اینکه دو تیم از لحاظ امتیاز و تفاضل گل برابر هستند در صورت تساوی، اردن به دلیل جایگاه بهتر نسبت به ایران در رده‌بندی تیم‌های فوتبال زنان به دور بعد راه پیدا می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی