نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
گزینه‌های قطعی برای جانشینی آقای سرمربی/ دو مربی متفاوت اما جذاب
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حالا دیگر این موضوع که آینده رونالد کومان در بارسلونا به مویی بند است یک راز یا یک افشاگری نیست، چرا که موضوعی است که همه از آن اطلاع دارند و خود کومان هم آن را پذیرفته است.

حالا دیگر این موضوع که آینده رونالد کومان در بارسلونا به مویی بند است یک راز یا یک افشاگری نیست. این موضوعی است که همه از آن اطلاع دارند و خود کومان هم آن را پذیرفته است که همین روزها و شاید اصلا همین امروز کارش در نوکمپ به پایان می‌رسد.

اینکه خوان لاپورتا رئیس باشگاه هم تلاش‌های خود برای پیدا کردن یک جایگزین مناسب روی نیمکت بارسلونا را آغاز کرده نیز بر کسی پوشیده نیست.

در حال حاضر دو نام بیش از دیگران برای هدایت بارسا مطرح هستند: روبرتو مارتینس و ژاوی ارناندس. هر دو از تمایل بارسلونا به جذبشان اطلاع دارند اما هنوز تماس رسمی از سوی باشگاه با آن‌ها برقرار نشده است، هرچند که رسانه‌های اسپانیایی از تماس با هر دو و به ویژه مارتینس خبر داده اند اما این خبرها رسمی نیست.

قرارداد

هر دو مربی شغل و قرارداد دارند، ژاوی در تیم باشگاهی قطر و مارتینس در تیم ملی بلژیک. البته که این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند مانعی بزرگ برای پیوستن آن‌ها به بارسلونا باشد چون هر دو می‌توانند با پرداخت غرامت، قرارداد خود را فسخ کنند و مبلغ فسخ قراردادشان نیز چندان سنگین نیست.

تیم همراه

اما عوامل دیگری هستند که می‌توانند برای حضور یکی از این دو نفر مهم باشد از جمله تیمی‌که آن‌ها می‌خواهند با خودشان بیاورند. ژاوی می‌خواهد کادر فنی کامل خود را همراهش بیاورد تا کنترل کاملی روی رختکن تیم داشته باشد و البته در بخش مدیریت ورزشی باشگاه نیز می‌خواهد افرادی هماهنگ با خودش را ببیند. مارتینس هم گروه خاص خودش را دارد که البته گروه مد نظر او از تیم مد نظر ژاوی کمتر هستند.

در دسترس

از طرف دیگر ژاوی گزینه ای است که در هر زمان می‌تواند برای بارسلونا در دسترس باشد اما مارتینس نه. او با تیم ملی بلژیک باید بین روزهای ۱۴ تا ۱۸ مهر در بازیهای ملی به میدان برود و باید در این مقطع حتماً روی نیمکت تیم ملی بلژیک بنشیند، این یک موضوع غیر قابل مذاکره و قطعی است. مقامات فدراسیون فوتبال بلژیک هم گفته ان که هیچ درخواستی برای قطع همکاری از سوی مارتینس ارائه نشده و این مربی اسپانیایی دست کم در تاریخ ذکر شده قطعاً روی نیمکت تیم ملی بلژیک خواهد نشست.

سوابق متفاوت

ژاوی و روبرتو مارتینس ملقب به باب مارتینس، رزومه کاری متفاوتی دارند اما هر دو کاملاً متناسب با چیزی هستند که بارسلونا در حال حاضر به آن نیاز دارد.

اولی سال‌ها بازیکن بارسلونا بوده و ساختار باشگاه را از همه نظر می‌شناسد و البته محبوب هواداران این تیم نیز هست. تجربه کاری ژاوی در قطر نیز بسیار موفقیت‌آمیز بوده و او توانسته تحولی مثبت را در تیم السد و حتی در سبک فوتبال این کشور ایجاد کند.

مارتینس هم مربی است که بارسلونا در گذشته نیز در چند مقطع به آن فکر کرده است. او مربی بسیار پرافتخارتری نسبت به ژاوی است و البته در کارش مرد بسیار بانظم و دقیقی است. فقط کافی است بدانید که بلژیک تحت هدایت او به مدت سه ساال تیم شماره یک رنکینگ جهانی فیفا بوده است.

غیرقابل پیش بینی

در حال حاضر این دو  نفر، مربیانی هستند که لاپورتا به جذبشان فکر می‌کند و در صورت اخراج کومان این دو مربی محتمل‌ترین گزینه‌ها برای جانشینی مرد هلندی هستند. با این وجود وضعیت عجیب بارسلونا در سال‌های اخیر به ویژه در روی نیمکت به گونه‌ای بوده که می‌توان انتظار هر اتفاق دیگری را نیز داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا بختیاری IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    ژاویه...مگر اینکه مخالفی داشته باشه تو مدیریت بارسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی