نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۳
سرنوشت ستاره‌هایی که از پرسپولیس به تیم‌های خارجی رفتند/ یک استثنا و کلی ناکام!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اکثر بازیکنانی که از پرسپولیس لژیونر شدن نتوانستند درخششی داشته باشند، به غیر از مهدی طارمی که این روزها در پورتو می‌درخشد.

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات ۳ بازیکن مهم و کلیدی خود یعنی احمد نوراللهی، محمد حسین کنعانی زادگان و شهریار مغانلو را از دست داد. در این بین نوراللهی و کنعانی زادگان به ترتیب راهی لیگ امارات و قطر شدند تا در این فصل جزو لژیونرهای فوتبال ایران محسوب شوند.

نوراللهی در دیدار هفته قبل تیمش در بین دو نیمه تعویض شد و در بازی این هفته فقط یک دقیقه فرصت بازی کردن پیدا کرد. احمد که بهترین بازیکن لیگ بیستم بود و بیشترین گل را برای پرسپولیس در بین بازیکنان این تیم به ثمر رساند؛ اوضاع جالبی در شباب الاهلی ندارد و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشتش به فوتبال ایران شنیده می‌شود.

کنعانی زادگان اوضاع بهتری نسبت به نوراللهی دارد ولی این مدافع ملی پوش نه می‌تواند با تیمش قهرمانی کسب کند و نه به تیم بزرگتری منتقل شود. به همین بهانه می‌خواهیم سرنوشت و وضعیت فعلی بازیکنانی که طی چند سال اخیر در پرسپولیس درخشیدند و سپس به تیم‌های خارجی رفتند را بررسی کنیم. این گزارش را تا انتها بخوانید.

علیرضا بیرانوند

گلر شماره یک تیم ملی در اواخر لیگ نوزدهم از پرسپولیس جدا شد تا زندگی فوتبالی اش را در اروپا ادامه دهد. علیرضا در فصل قبل با وجود چند نمایش خوب، اکثرا نیمکت نشین بود و در این فصل هم با وجود تغییر تیم هنوز نتوانسته در لیگ برتر پرتغال برای بوآویستا بازی کند. با این حال جایگاه ثابت بیرانوند در تیم ملی همچنان محفوظ است و او با وجود نیمکت نشینی در تیم باشگاهی اش، مرد شماره یک تیم ملی خواهد بود. هم خود علیرضا و هم هواداران فوتبال انتظار داشتند؛ بهترین گلر چند سال اخیر فوتبال ایران بازی‌های بیشتری در اروپا انجام دهد ولی این امر تا این لحظه میسر نشد.

صادق محرمی

صادق یکی از بهترین استعدادهای فوتبال ایران در چند سال اخیر بود. بعد از درخشش در پرسپولیس راهی فوتبال اروپا شد و به تیم ملی هم رسید. محرمی در تیم باشگاهی‌اش همیشه فیکس نیست ولی با این حال آنقدر اسکوچیچ به سبک بازی او علاقه دارد که با وجود نا آماده بودن بازهم به تیم ملی دعوت می‌شود. محرمی در بازی‌های اخیر تیم ملی اکثرا به صورت فیکس بازی کرد تا مشخص شود انتخاب اول اسکوچیچ برای پست مدافع راست خواهد بود. خیلی‌ها فکر می‌کردند با توجه به توانایی بالای صادق بعد از حضوری کوتاه مدت در لیگ کرواسی، بلافاصله راهی لیگی بزرگتر خواهد شد ولی محرمی نتوانست با همان سرعتی که شروع کرد به پیشرفتش ادامه دهد.

رامین رضاییان

رامین یکبار پرسپولیس را به خاطر حضور در لیگ ترکیه رها کرد ولی خیلی زود از کارش پشیمان شد و به این تیم برگشت. در پایان لیگ شانزدهم و بعد از کنار گذاشته شدن توسط برانکو، رامین راهی لیگ بلژیک و سپس فوتبال قطر شد. رضاییان که بازیکن مورد علاقه کیروش بود؛ شروع خوبی در فوتبال قطر داشت ولی بعد از آن و به خصوص در دو فصل اخیر سیر نزولی در پیش گرفت. رامین مدت‌هاست به تیم ملی دعوت نمی‌شود و خیلی‌ها این عدم دعوت را غیر فوتبالی می‌دانند. با این حال افت فنی رامین در یکسال گذشته هم در این امر بی تاثیر نیست. اگر رامین می‌خواهد دوباره در تیم ملی بازی کند شاید تنها راهش بازگشت به فوتبال ایران باشد ولی ابتدا باید از دلارهای قطری دل بکند.

شجاع خلیل زاده

پر سر و صداترین جدا شده پرسپولیس طی سال‌های اخیر، روزهای آرامی‌را در فوتبال قطر سپری می‌کند. شجاع در قطر نه تیتر یک روزنامه‌ها می‌شود و نه هر هفته هزاران نفر یکصدا تشویقش می‌کنند. بازیکنی که عادت داشت مورد توجه قرار بگیرد حالا بی سر و صدا فقط فوتبالش را بازی می‌کند و پولش را می‌گیرد. نمی‌شود کیفیت فعلی شجاع در باشگاهش را ضعیف قلمداد کرد ولی جدایی از پرسپولیس و از دست دادن محبوبیت زیادش بین هواداران این تیم به طور حتم یک ناکامی‌بزرگ برای مدافع فیکس تیم ملی به حساب می‌آید.

بشار رسن

ستاره عراقی یکی از بهترین خارجی‌هایی بود که در پرسپولیس بازی کرد. بشار روز به روز در پرسپولیس پیشرفت کرد و با پیراهن این تیم درخشید. عملکرد عالی در پرسپولیس باعث شد تیم‌های پولدار قطری به سراغ بشار بیایند و او را با وجود داشتن قرارداد از چنگ پرسپولیس در بیاورند. بشار بعد از فینال فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا راهی لیگ ستارگان قطر شد ولی اصلا نتوانست درخشش با پیراهن پرسپولیس را تکرار کند و افت او کاملا محسوس است.

علی علیپور

با پیراهن پرسپولیس چهره شد، درخشید، به آقای گلی ایران و کلی جام رسید ولی ناگهان هوای رفتن به اروپا به سرش زد و به بهانه پیشرفت راهی فوتبال پرتغال شد. علیپور به غیر از چند دیدار آخر فصل قبل در اکثر دیدارها یک نیمکت نشین محض بود و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. در این فصل اوضاع برای بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ برتر کمی‌بهتر شد ولی او با بازیکنی که ما می‌شناختیم فرسنگ‌ها فاصله دارد. آنطور که شنیدیم رقم قرارداد علیپور هم با ماریتیمو خیلی بالا نیست و به لحاظ فنی هم پیشرفت خاصی در بازی او ندیدیم.

مهدی طارمی

اگر بگوییم طارمی بهترین فوتبالیست ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران است؛ پر بیراه نگفتیم. مهدی در پرسپولیس دیده شد، درخشید و دو بار عنوان آقای گلی لیگ برتر را بدست آورد. بعد از آن ابتدا به فوتبال قطر و سپس پرتغال رفت و نه تنها مثل خیلی‌ها دچار افت نشد ؛ بلکه روز به روز پیشرفت کرد و بیشتر درخشید. مهدی در یک تیم کاملا معمولی مثل ریو آوه توانست آقای گل پرتغال شود و حالا هم ستاره بی چون و چرای پورتو است. خیلی‌ها معتقدند اگر مهدی چند سال زودتر کشف و راهی فوتبال اروپا می‌شد ؛ الان در یکی از بهترین لیگ‌ها و بزرگترین باشگاه‌های دنیا بازی می‌کرد. در بین تمام بازیکنانی که طی سال‌های اخیر از پرسپولیس راهی فوتبال اروپا شدند؛ به جرات می‌توان طارمی را یک استثنا خواند.

نکته: به غیر از این نفرات، بازیکنانی مثل ترابی، امیری و احمدزاده هم طی چند فصل اخیر و بعد از درخشش در پرسپولیس لژیونر شدند ولی نه تنها پیشرفتی نداشتند بلکه خیلی زود به پرسپولیس برگشتند و متوجه شدند هیچ جا برایشان بهتر از پرسپولیس نیست

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    هنر پرسپولیس و مربیانش هس که می‌تونه از بازیکنانش بهترین استفاده رو بکنه، نمونش ترابی که الان جز بهترینهای لیگ قهرمانان آسیاس ولی در لیگ‌های عربی موفق نبود بازیکنای پرسپولیس سطحشون بالاتر از لیگ‌های ضعیف عربی و باید مستقیم به اروپا برن و گرنه افت می‌کنن لیگ‌های عربی بدرد بازیکنای معمولی میخوره
  • ... IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    فراموش نکنید طارمی در الغرافه منتقدان بسیاری داشت و فرصت سوزیهایش کفر هواداران را درآورده بود ولی اکنون در لیگ سطح بالای اروپا آقایی می‌کنه. پس تلاش نکنید بازیکن‌های را که از پرسپولیس رفتند تخطئه کنید و دنبال ناکامی بگردید و نطق بعضی ها رو باز کنید.
  • ناشناس IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    اکثر کسایی که از پرسپولیس رفتند نتوانستند موفق شوند و به پرسپولیس باز گشته اند یا فوتبالشان در لیگ های عربستانی نابود شده تیم های عربی آینده ندارند و میشه گفت رفتن به اونجا برای رسیدن به هدف های بزرگتر اشتباه است طارمی هم اوایل بازیش تو الغرافه خوب بازی کرد که اخراج نشد در ادامه بیشتر نیمکت نشین بود و به لیگ پرتغال در یک تیم درجه دو رفت و اونجا دیده شد و مورد پسند پورتو قرار گرفت و الان یک سوپر استاره همیشه موفق باشی فرزند دریا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی