تیم ملی فوتسال
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم ملی ایران با غلبه بر قزاقستان، خاطره شیرین جام جهانی کلمبیا را برای مردم کشورمان زنده خواهد کرد و حتی می‌تواند مقام سوم خود را بهبود ببخشد.

تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (دوشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی، در کائوناس آره‌نا به مصاف قزاقستان خواهد رفت؛ رقیبی قدرتمند و نه‌چندان ناشناخته.

خاطراتی خوش از رقیب
تیم ملی فوتسال قزاقستان از سال ۱۹۹۶ آغاز به کار کرد و اتفاقاً نخستین دیدار رسمی قزاق‌ها مقابل تیم ملی ایران بود که ملی‌پوشان کشورمان با پیروزی ۱۴ بر ۲، سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتسال قزاقستان را رقم زدند. البته سایر تقابل‌های دو تیم برای تیم ملی به این راحتی نبود. ایران در همان سال ۱۹۹۶ مجدداً با نتیجه ۷ بر ۴ برابر قزاق‌ها به برتری رسید و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ توانست قزاقستان را ۴ بر یک شکست بدهد.

پس از خروج قزاقستان از جمع فدراسیون‌های عضو AFC در سال ۲۰۰۲ و پیوستن به یوفا، ایران حدود ۱۶ سال با این تیم بازی نکرد. تا اینکه دو تیم دیداری دوستانه در سال ۲۰۱۶ برگزار کردند که به تساوی ۳ - ۳ انجامید. تورنمنت چهارجانبه اصفهان در سال ۹۶، تقابل بعدی ایران و قزاقستان بود که ایران در آن بازی با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. در آخرین دیدار دو تیم هم ایران در تورنمنت کاسپین کاپ در آستاراخان، ۲ بر یک از سد قزاق‌ها گذشت.

تاریخ‌سازی در اروپا و جهان
قزاقستان جایگاه هفتم رده‌بندی جهانی فوتسال را به خود اختصاص داده است و یکی از قدرت‌های این رشته در قاره سبز به شمار می‌رود. این تیم در جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۶ با شکست صربستان، به مقام سوم مسابقات رسید تا ارزشمندترین جایگاه خود را در رشته فوتسال کسب کند. قزاق‌ها دو سال بعد هم به نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا صعود کردند که این بار به مقام چهارم دست یافتند و در سال ۲۰۲۱، برای اولین بار به جمع هشت تیم پایانی جام جهانی رسیدند.

تیمی بر مبنای فوتسال برزیل با بهترین سنگربان جهان
فوتسال کشور قزاقستان بر مبنای فوتسال برزیل است و محمد ناظم‌الشریعه هم در گفت‌وگوی شش روز پیش خود با تسنیم، حریف مرحله یک چهارم نهایی ایران را به درستی تیم «ب» برزیل خوانده بود. لئو هیگیتا، داگلاس جونیور و تاینان داسیلوا که همگی برزیلی‌الاصل هستند، به اضافه دورن تورساگولوف ستاره‌های اصلی قزاقستان به شمار می‌روند. هدایت این تیم هم بر عهده یک برزیلی دیگر یعنی پائولو ریکاردو فیگیرو سیلوا، ملقب به کاکاست.

لئو هیگیتا بهترین دروازه‌بان جهان در چهار سال گذشته از نگاه سایت جهانی «فوتسال پلنت»، شناخته‌شده‌ترین مهره قزاقستان و مبنای حملات این تیم به شمار می‌رود. این بازیکن ۲۸ ساله که در تیم غیرت توپ می‌زند، در دیدار قبلی قزاق‌ها مقابل تایلند موفق شد یکی از گل‌های تیمش را به ثمر برساند و در دو مسابقه هم کلین‌شیت کرده است. قزاق‌ها متخصص بازی پنج نفره هستند و در این شیوه عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته‌اند.

بازیکنان نام‌آشنای ۲ کشور
تاینان داسیلوا دیگر بازیکن نام‌آشنای قزاقستان است که سابقه بازی در تیم مس سونگون ورزقان را هم در کارنامه دارد. او با سبک فوتسال ایران آشناست و با زدن چهار گل، بهترین گلزن قزاق در جام جهانی لیتوانی بوده است. البته حسین طیبی هم پس از جام جهانی ۲۰۱۶ و تا سال ۲۰۲۰ با پیراهن غیرت به میدان می‌رفت و با فوتسال قزاقستان بیگانه نیست. هرچند او نمی‌تواند ملی‌پوشان کشورمان را در یک چهارم نهایی همراهی کند.

برتری قزاقستان در آمار انضباطی و دفاعی
قزاقستان در دور گروهی بر کاستاریکا و لیتوانی غلبه کرد و مقابل ونزوئلا به تساوی رسید. این تیم سپس در یک هشتم نهایی با نتیجه ۷ بر صفر از سد تایلند گذشت. برعکس تیم ملی کشورمان که پنج کارت زرد و دو کارت قرمز از داوران دریافت کرده، بازیکنان قزاقستان تاکنون تنها با دو اخطار داوران مواجه شده‌اند. در گل‌های رد و بدل شده هم ایران ۱۷ گل زده و ۱۴ گل دریافت کرده است، اما رقیب ۱۶ گل به ثمر رسانده و تنها دو گل خورده است.

تاریخ‌سازی دیگر مقابل برزیلی‌های آبی‌پوش
تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۶، دست به کاری بزرگ زد و با غلبه بر برزیل در مرحله یک هشتم نهایی، راه خود را برای کسب مقام سوم هموار کرد. حالا نیز قزاقستان یعنی تیم «ب» برزیل، سد راه صعود فوتسال ایران به جمع بزرگان جهان قرار دارد و ایران با شکست این تیم، برای سومین بار در تاریخ راهی نیمه‌نهایی جام جهانی می‌شود. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Ali IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    بسیار مختصر ومفید بود کم داریم از این سایتا
  • حسن IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    اینجور که میگی پس باختیم دیگه نقطه ضعف تیم ما هم وقتی هست که تیم رقیب 5 نفره بازی میکنه مثل بازی قبل به ازبکستان... 2 بازیکن اصلیمو ن هم که مصدومن پس فاتحه الصلوات مگه خدا رحم کنه و ببریم انشاله
  • مهران IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    اگه ایران بتونه چن تا گل بزنه مطمئناچون اوناکم گل خوردن شیرازه تیمشون بهم میریزه
  • محمد اکبری IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    فکر ترس، از خود ترس وحشتناکتره، تیم هایی که تا این مرحله میان حتما چیزی داشتند، اما تیم ایران مهر هایی داره که اگه ازشون درست استفاده بشه و یک کوچ هوشمندانه در لحظات بازی انجام بگیره، شک نکنید دست پر از میدان اومدیم بیرون
  • حسن IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    سلام متاسفانه ایران در بازی قبل بسیار دفاع ضعیف وشکننده ای داشت. ایران نباید خیلی عقب بازی کنه واز نیمه زمین حریف باید پرس کردن رو انجام بده. از طرفی از موقعیت های گل درست استفاده کنه واز دست نده. ان شاءالله با بازی منطقی ونترس میتونیم ببریم.
  • رضا IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    حق تیم ایران نیست تو نیمه نهایی باشه یه تیم ترسو و
  • فرساد IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    چقدر راحت سه تاگل پشت سرهم خوردیم..چرا نگاه میکنیم توپ..چرا انقدر راحت گذاشتیم ببرن؟؟ خیلی حیف..خیلی راحت وامیدین بازی رو..گلر؟؟وای خیلی اعصابم خورده راحت نیمه نهایی رفت واسه دوره بعد اونم شاید اما اگر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی