نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
فرزاد آشوبی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فرزاد آشوبی پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم بیشتر از هرچیزی برای موفقیت نیاز به آرامش دارد.

پرسپولیس به عنوان تنها نماینده ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ، کمتر از ۲۰ روز دیگر باید به مصاف الهلال عربستان برود. از همین رو با فرزاد آشوبی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درخصوص این دیدار حساس و البته شرایط این روزهای پرسپولیس گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

پرسپولیس در دیدار مقابل استقلال تاجیکستان فقط از یک بازیکن جدید در ترکیبش استفاده کرد. در این مورد چه صحبتی دارید؟

به نظرم بهترین تصمیم همین بود. پرسپولیس در شرایط مسابقه قرار نداشت و این موضوع کار را کمی سخت می‌کرد. من فکر می‌کنم نداشتن بازی رسمی و پرفشار، بزرگترین مشکل پرسپولیس در مرحله بعد هم خواهد بود ولی امیدوارم با انجام چند بازی دوستانه خوب کمی این مشکل برطرف شود. بازیکنان جدید هم کمی زمان می‌برد تا با تیم هماهنگ شوند و کم کم باید به ترکیب تیم اضافه شوند.

بازی با الهلال را چطور می‌بینید؟

الهلال تیم قدرتمندی است ولی توازن ندارد. قسمت هجومی‌این تیم بسیار با کیفیت و بازیکنان میانی و دفاعی با کیفیت بسیار معمولی دارند که هم در کناره‌ها و هم در عمق فضای مناسبی به حریف برای ضربه زدن می‌دهد. این موضوع می‌تواند به این خاطر باشد که رعایت پوشش و حمایت به صورتی مطلوبی در خط هافبک و دفاعی این تیم صورت نمی‌گیرد و این می‌تواند عاملی باشد که در صورت داشتن سرعت بازی مطلوب و حرکت سریع توپ این تیم دچار مشکلات بیشتری هم بشود.

بازیکنان خارجی الهلال در دیدار مقابل استقلال نشان دادند بسیار با کیفیت هستند. به نظر شما برای مهار این بازیکنان چه کاری باید انجام داد؟

استقلال چند اشتباه در بازی با الهلال داشت که پرسپولیس نباید آن‌ها را تکرار کند. مهمترین مبحث در مورد الهلال قطع ارتباط بین بازیکنان هجومی این تیم است. به ویژه قطع توپ بین بازیکن برزیلی و تکنیکی این تیم یعنی متیوس پریرا با گومیس و مارگا. بازیکنی که باتوجه به ویژگی‌های فنی‌ که دارد بسیار خلاق و غیرقابل پیشبینی بازی می‌کند که این ویژگی خیلی مهم و تاثیرگذار برای بازیکن پست شماره ۱۰ است. تحت فشار قراردادن مداوم این سه بازیکن هجومی الهلال به منظور گرفتن عامل زمان و فضا می‌تواند راهکار بعدی حتی درصورت رسیدن توپ به این نفرات باشد. معتقدم پرسپولیس با توجه به کیفیت تیمی مطلوب و شاخصی که دارد در هر سبکی از بازی خواه پرس شدید از جلو صورت بگیرد و خواه عقب نشستن و استفاده از ضدحملات می‌تواند موفق باشد.

چقدر امیدوارید پرسپولیس مثل سال قبل دوباره به فینال برسد؟

پرسپولیس تیم بسیار خوبی است و به نظرم شایسته ترین تیم برای رسیدن به فینال است. الهلال تیمی خوب ولی ناکافی برای قهرمانی نشان داد و تیم یحیی در صورت داشتن عملکرد کم اشتباه یا بهتر است بگوییم بدون اشتباه  تاثیرگذار نفرات کاملا قابلیت شکست دادن این تیم را داراست. این را فراموش نکنیم که درمورد تیمی صحبت می‌کنیم که در سه فصل گذشته آسیا دوبار فینالیست بوده و هردو بار این کار را با نهایت کیفیت و قدرت انجام داده است. شرایطی که نشان از برتری خواهد بود در تیم پرسپولیس وجود دارد و با وجود خریدهای بزرگ و گران قیمت الهلال، پرسپولیس با یک کیفیت تیمی مطلوب و شخصیت بزرگی که دارد می‌تواند الهلال را مغلوب کند. پرسپولیس برای رسیدن به این مرحله سختی‌های زیادی را تحربه کرد و باید بگویم نمره تیم یحیی تا همین جا هم عالی بوده است.

پرسپولیس به شدت درگیر مشکلات مدیریتی و مالی است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

برای تیمی که نماینده ایران است اصلا نباید چنین مشکلاتی به وجود بیاید. اگر واقعا می‌خواهند پرسپولیس قهرمان آسیا شود؛ باید به این تیم آرامش تزریق کنند چون بسیار مهم است. نمی‌دانم چرا آنقدر  این تیم مشکل دارد ولی چیزی که در این چند سال متوجه شدیم این است که هرچقدر به پرسپولیس سنگ می‌زنند؛ این تیم قوی تر می‌شود. امیدوارم مشکلات هرچه زودتر حل شود تا پرسپولیس با آرامش کامل به مصاف الهلال برود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه حکومتی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    طلب شفر و سال اول استراما چونی توسط،وزیرورزش سلطانی فر و بانک مرکزی پرداخت شد چرا نباید طلب بدهی کالدرون پرداخت نشه ؟؟؟؟ تبعیض و بی عدالتی تا کی ؟؟ چرا هیت مدیره کیسه و مدیرعامل اونها سریع تعیین میشه ولی پرسپولیس آبروی فوتبال ایران بدون هیت مدیره و مدیرعامل هست ؟؟؟
    • پرسپولیس کمک قهرمان آسیا IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      سال اول استراماچونی ؟؟؟ استرا کلا 12 هفته برای استقلال مربیگری کرد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ هنوزم که پرونده اش بازه و پول مهدی قائدی رو میخوان بهش بدن شفر هم که وزارت پولی نداد هرچه بود اسپانسر بود و فروش صیاد منش و .....
    • مهدی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      خود ریئس بانک مرکزی امد گفت پول شفر را با رابطهای که داشتیم پرداخت کردیم بعد تو میگی اسپانسر داده اره دیگه برا همین اسمتون شد استقلال که بانک مرکزی اسپانسرتون بشه دوم استراماچونی ۱۲ هفته تو تیمت بوده اما تیمت باید کل مبلغ قرارداد ۲ سالش را بده بعد فکر میکنی این همه بازیکن که گرفت تیمت با باد هوا امدن پول قائدی مگه چقدر بوده عمویی انشالله زودتر حکم ۹ میلیون دلار غرامت پادوانی بیاد ببینم اون را از کدوم اسپانسر پرداخت میکنید
    • کیسه حکومتی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      طلب سال اول به طور کامل به بهانه بازگشت پرداخث شد این شکایت استراما غرامت سال دوم هست طلب شفر وزیر پرداخت کرد
  • جیمی GE ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    هیچ کس طلب استقلال رو پرداخت نکرده استقلال بازیکناش رو فروخته بدهی هاش رو داده مثل صیادمنش مثل تیام و حسینی و قایدی و...شماه هم بفروشید بدهی هاتون رو بدید دیگه بابا مسعود نیست حق تیمهای دیگه رو بده جای بدهی شما
    • پرسپولیسی ۶آتیشه IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      بخداخجالت داره این چرت وپرتاروبریدواسه خودکیسه کشابگیدکه باورکنن.وزیرورزش آقای سجادی یکم نگاهتونوازروی تیم حکومتی کیسه برداریدوبه تیم همیشه قهرمان وآبروی ایران هم یه نگاه بکنید.آبروی ایران وفوتبال ایران داره روشاخ سیبیل سرورتون پرسپولیس،میچرخه.به قول فرزادآشوری میگه هرچی به مازخم بزنیدمامحکمتروقوی ترمیشیم.متمعن باشیدالهلال روهم شکست میدیم تاتیمهای عربی بدونن کیسه بدون سرورویتیم نیست.به امیدقهرمانی تیم محبوبم پرسپولیس همیشه قهرمان❤❤❤❤❤❤
    • ایمان IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      ۱۰۰ هزار دلار تیم ترکیه صدقه داده بود به کیسه اینا رفتن اول فصل گرون و نیومایر را گرفتن گفتن با پول مجید حسینی بوده نیم فصل رفتن فسخ کردن منشا پاتوسی ایسما را گرفتن بازم گفتن پول فروش مجید حسینی بوده اخه خدا عقل داده استفاده کن نزار اکبند بمونه یارو فکر میکنه صیادمنش را فروختن کلی پول امده تو تیمشون پول فروش صیادمنش را دادن به تیم افریقای جنوبی که رضایتنامه پاتوسی را بگیرن و مبلغیش را هم به پاختاکور دادن که بتونن رضایت پاختاکور را بابت انتقال ایسما بگیرن
  • پرسپولیسی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    برو از نیازمندی های روزنامه همشهری برای خودت کاری پیدا کن، با این حرف ها، تو باشگاه بهت کاری نمی دن.
  • اس اس 4444 IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    آشوبی هم جزء اون دسته بازیکنانی هست که چون در هر دو تیم بازی کرده روزهای زوج برای استقلال مصاحبه میکنه روزهای فرد به نفع پرسپولیس فقط موندم جمعه ها رو چی میگه !
  • آشوبگر IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5ساله به همه سنگ پرت میکنید
  • لنگ IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    لنگ قهرمان نمیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی