لیونل مسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پاری‌سن‌ژرمن در نبرد بزرگ این هفته لیگ قهرمانان اروپا برنده شد، این شاید همان هدفی بود که مالکان قطری پی‌اس‌جی سال‌هاست برای آن هزینه و برنامه‌ریزی می‌کنند.

پاری‌سن‌ژرمن در نبرد بزرگ این هفته لیگ قهرمانان اروپا برنده شد، این شاید همان هدفی بود که مالکان قطری پی‌اس‌جی سال‌هاست برای آن هزینه و برنامه‌ریزی می‌کنند.

تیم پاریسی با ۲ گل از سد منچسترسیتی، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر گذشت. این برد باارزش وقتی همراه شد با اولین گل لیونل مسی برای پی‌اس‌جی، شادی تیم فرانسوی را مضاعف کرد. مسی حالا دوباره در لیگ قهرمانان اروپا تولید هیجان می‌کند، این بار با پیراهن تیمی غیر از بارسلونا، برای اولین بار.

لئو که از سوی رسانه‌های فرانسوی هم لقب نابغه را خیلی زود دریافت کرد، یک گل تماشایی را وارد دروازه ادرسون کرد تا شروعی باشکوه در لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پارک‌دوپرنس داشته باشد. مسی این بار در مقابل مربی و دوست قدیمی خود، پپ گواردیولا، باز هم گل زد تا نشان دهد هیچ رحم و رفاقتی در زمین فوتبال ندارد. او در این بازی همکاری خوبی با نیمار و امباپه داشت، تا ترکیب خطرناک‌ترین مثلث هجومی فوتبال دنیا را به رخ حریفان بکشند.

گواردیولا با تمجید از مسی اعتراف کرد که: «نمی توانید مسی را ۹۰ دقیقه کنترل کنید. او تازه از مصدومیت رها شده و ریتم لازم را هنوز به دست نیاورده اما وقتی توپ در اختیارش باشد متوقف کردن او اصلاً آسان نیست.»

پاری‌سن‌ژرمن یک شب عالی را پشت سر گذاشت. یک گل زودهنگام همراه شد با بازی جنگنده و سازمان یافته این تیم و سپس گلزنی مسی و از همه مهمتر بازگشت آرامش به رختکن این تیم. اتفاقی که در عکس‌های این تیم و به ویژه در عکس‌هایی که از مسی، نیمار و امباپه منتشر شده، نمایان است. حالا دیگر موضوع و عکس‌های ناراحتی امباپه از نیمار که اوایل هفته همه جا از آن صحبت می‌شد، به دست فراموشی سپرده شده است، چون مثلث MNM خوشحال و خندان کنار یکدیگر دیده شدند.

مسی

لئو بار دیگر در بالاترین سطح و مهم‌ترین مسابقه درخشید تا تمام کسانی که در توانایی او برای کمک به پاری‌سن‌ژرمن تردید کرده بودند را به سکوت وادار کند.

روزنامه فرانسوی «اکیپ» با تمجید از مسی در مورد او نوشت: «او بازیکنی است که ممکن است ۷۰ دقیقه هیچ‌کاری انجام ندهد، روی هیچ حمله تیمش مشارکتی نداشته باشد و سپس ناگهان ورزشگاه را محو پاهای خود کند و با سرعت و ضربه باورنکردنی‌اش همه را به وجد بیاورد.»

گل لیونل مسی یک گل زیبا بود که تمجید اهالی فوتبال اروپا را به همراه داشت. ریو فردیناند در شبکه بی‌تی اسپورت انگلیس، از سرعت، قدرت و تعادل و تکنیک مسی در حرکت با توپ و نشانه‌گیری دقیق تمجید کرد و ستاره آرژانتینی را یک پدیده بی‌نظیر خطاب کرد.

مائوریسیو پوچتینو سرمربی پی‌اس‌جی هم چاره ای جز تحسین ستاره تیمش نداشت: «او یک بازیکن در کلاس جهانی است. من معمولاً شادی‌گل انجام نمی دهم اما برای این گل شادی کردم. به دیدن مسی در حال گل زدن در قامت یک رقیب عادت داشتم اما داشتن او در تیم خودم احساس خاصی به همراه دارد و باید جشن می‌گرفتم.»

شادی گل لیونل مسی؛ پاری‌سن‌ژرمن - منچسترسیتی

هشدار پی‌اس‌جی به اروپا

مسی و یارانش به سایر تیم‌های بزرگ اروپا یک هشدار بزرگ دادند. این تازه شروع دوره جدید پاری‌سن‌ژرمن است و مثلث هجومی فوق‌العاده این تیم، تازه در حال آشنا شدن با حرکات یکدیگر در جریان بازی هستند. وعده ای که مسی داد این بود: «هرچه بیشتر با هم بازی کنیم، بهتر خواهیم شد.»

امباپه

ستاره جوان پاری‌سن‌ژرمن یکی دیگر از مردان خوشحال میدان پارک‌دوپرنس بود. بعد از چند روز سخت در تیم پاریسی که همراه شده بود با جنجال دلخوری او از نیمار، باعث شده بود انتقادهای زیادی از او بابت رفتارهایش صورت بگیرد. کیلیان اما با یک پاس فوق‌العاده تکنیکی زمینه گلزنی لیونل مسی را فراهم کرد تا در گل بزرگ هفته سهیم باشد.

روزنامه اکیپ که طی روزهای قبلی انتقادهای زیادی از امباپه انجام داده بود در مورد او نوشت: «امباپه بعد از عملکرد چند وقت اخیر و اظهاراتی که در مورد نیمار داشت خیلی چیزها را باید ثابت کند اما شخصیت و تعهد خود به بازی گروهی را در این دیدار نشان داد.»

هرچه که هست، فعلاً اوضاع در تیم رویایی پاری‌سن‌ژرمن آرام به نظر می‌رسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی