نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
این مطلب ربطی به مدیریت استقلال و پرسپولیس ندارد!/ تعظیم حتی به وقت قضای حاجت!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همین ابتدای مطلب باید متذکر شویم آنچه در زیر می‌خوانید بازنویسی یک خاطره قدیمی است و ارتباطی به حال و روز ورزش ما و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و فوتبال ایران ندارد!

مهدی یکتا؛ قوام السلطنه نخست وزیر اسبق وقت کشور برای تقدیم قراردادنامه نفت یعنی موافقت نامه قوام - سادچیکف به مجلس شورای ملی، ناگزیر بود انتخابات دوره پانزدهم مجلس شورا را برگزار کند و به منظور دوام حکومت خود کسانی را به مجلس بفرستد که نسبت به او مطیع و وفادار باشند. از این رو حزب دموکرات را برپا کرد. در نتیجه کسانی در راهیابی به مجلس از شانس بالایی برخوردار بودند که عضویت آن را پذیرا می‌شدند.

نقل است مردی بی حال و غایت متملق و چاپلوس به نام نصرالله لاهوتی که مسئولیت ریاست ثبت اسناد قزوین را عهده دار بود برای راهیابی به مجلس به تهران آمد و از طریق دوست خود موسوی زاده، وزیر دادگستری و رئیس کل تشکیلات حزب دموکرات ایران، به قوام السلطنه معرفی شد و مأموریت تشکیل حزب دموکرات قزوین به او محول شد.

در روزهای پایانی مهرماه ۱۳۲۵، قوام به همراه موسوی زاده و مظفر فیروز معاون نخست وزیر برای افتتاح حزب به قزوین رفت و شب در ساختمان محل حزب استراحت کرد. موسوی زاده آهسته به لاهوتی گفت: حضرت اشرف (مقصود قوام السلطنه) دچار بیماری و پروستات است و شب‌ها چند بار به دستشوئی می‌روند، یک نفر را برای راهنمایی جلوی ساختمان بگمارید.

دستشوئی بیرون از ساختمان و انتهای حیاط بود. لاهوتی یعنی همان فردی که خیال نماینده شدن در مجلس شورای ملی داشت، پس از آن که همه به خواب رفتند دو نفر مأمور با چراغ در حیاط گماشت و جالب آن که خود نیز برای خوش خدمتی روی پله، جلوی خوابگاه قوام نشست آن هم در حالی که یک چراغ قوه بزرگ در دست داشت. هرگاه حضرت اشرف (قوام!) برای قضای حاجت بیرون می‌آمد برمی‌خاست و تعظیم کنان او را راهنمایی می‌کرد!

صبح روز بعد وقتی قوام السلطنه برای بازگشت به تهران، ساختمان حزب را ترک می‌کرد، لاهوتی برای اینکه خوش خدمتی خود را کامل کند چند بار تعظیم بلند بالایی کرد. موسوی زاده به قوام گفت: آقای لاهوتی مسئول تشکیلات حزب در قزوین از فدائیان حضرت اشرف است!

قوام السلطنه هم گفت: مرد خوبی است! دیشب خیلی به ما محبت کرد و...

موسوی زاده هم گفت: اگر اجازه می‌فرمایید جهت نمایندگی از قزوین انتخاب شود.

قوام هم پاسخ داد: بسیار خوب است!

و بدین ترتیب نصرالله لاهوتی آن مرد چاپلوسی که خوش خدمتی به حضرت اشرف را به کمال رسانیده بود، از قزوین نماینده دوره پازندهم مجلس شورای ملی شد و تا پایان به حضرت اشرف وفادار ماند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساوالن IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    مددی و فریاد شیران
  • مجهول الهویه IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    عالی بود. حیف که چاپ نمی کنید باید عرض کنم مقام گرفتن این شهر هنوز هم یه شدت به همین منوال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی