نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
گلن کامارا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هواداران نژادپرست فوتبال در جمهوری چک باز هم تصویری زشت از یک مسابقه فوتبال را به نمایش گذاشتند.

فوتبال یک ورزش سالم با روحیه رقابت طلبی و پیشرفت و کسب عناوین قهرمانی، مهیج‌ترین ورزش در سرتاسر دنیا به شمار می‌رود، میلیون‌ها و چه بسا میلیاردها نفر به تماشای مسابقات فوتبال می‌نشینند تا غرق در هیجان شوند و لذت پیروزی با تیم مورد علاقه خود را تجربه کنند، اما مسائلی از قبیل نژادپرستی باعث می‌شود روح پاک ورزش خدشه‌دار شود و لکه ننگ بر دامان فوتبال باقی بماند. خیلی‌ها در تمام این سال‌ها تلاش کردند تا نژادپرستی را ریشه‌کن کنند ولی تا امروز تلاش آن‌ها بی‌نتیجه ماند و همچنان شاهد این پدیده زشت در فوتبال هستیم.

چند ماه قبل و در جریان دیدار دو تیم اسپارتاپراگ و موناکو در چارچوب مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا، در شهر پراگ به مصاف هم رفتند. در این دیدار توهین‌های نژادی به چند بازیکن سیاه‌پوست موناکو به حدی بود که یوفا هوادارای اسپارتاپراگ را به دلیل نژادپرستی از حضور در ورزشگاه محروم کرد.

یوفا در اولین میزبانی این تیم در رقابت‌های اروپایی تنها اجازه حضور ۱۰ هزار هوادار زیر ۱۴ سال را در ورزشگاه داد که این موضوع در دیدار اسپارتاپراگ مقابل گلاسکو رنجرز در لیگ اروپا اجرا شد. اما نکته تلخ و تاسف‌برانگیز این دیدار این بود که همین تعداد تماشاگر که نوجوان بودند هم هرموقع که گلن کامارا بازیکن رنجرز پا به توپ می‌شد، او را هو می‌کردند و شعار نژادپرستانه می‌دادند.

این چندمین بار است که هواداران فوتبال در جمهوری‌چک چنین صحنه‌های زشتی را رقم می‌زنند و به نظر می‌رسد نژادپرستی در خون مردم این کشور است!

گلن کامارا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی