نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
واکنش سازمان لیگ به قرعه ابهام برانگیز لیگ بیست و یکم/ قرعه‌ها واقعی بود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تقصیر ما چه بود که کامپیوتر اعداد ۸ و ۹ را برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس انتخاب کرد تا برنامه بازی‌های این دو تیم شبیه به مسابقات سه فصل گذشته شده است که همه به ما انتقاد کنند.

پس از مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره لیگ برتر و مشخص شدن تاریخ دربی در هفته هشتم این رقابت‌ها بسیاری از هواداران به شباهت عجیب قرعه پرسپولیس در نیم فصل نخست لیگ بیست و یکم به لیگ هجدهم اشاره کردند و مدعی شدند این قرعه کشی از قبل برنامه‌ریزی شده بود. سهیل مهدی در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره ابهامات موجود در قرعه کشی بیست و یکمین دوره لیگ برتر توضیحاتی داد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

با تعیین قرعه دربی در هفته هشتم خیلی‌ها به صحت و سلامت قرعه کشی لیگ برتر شک کردند. توضیحی در این مورد دارید؟

این قرعه کشی با روش آی تی برای تیم‌های همشهری به وسیله کامپیوتر انجام شد و اعداد تصادفی برای تیم‌های میزبان و مهمان، بدون دخالت انسان انتخاب شدند که اتفاقا اعداد 8 و 9 مثل فصل پیش برای این دو تیم مشخص شد. این حداقل و بدیهی‌ترین توضیحی است که می‌توان درباره این موضوع داد. چون کامپیوتر به صورت تصادفی تیم‌ها را انتخاب می‌کند و این شانس بد ما بود که بعد از سه سال دوباره دربی به هفته هشتم افتاد و همه به این موضوع مشکوک شدند.

یعنی ممکن بود این اتفاق نیافتد؟

بله ممکن بود. اگر دو تیم ذوب‌آهن و سپاهان که همشهری هستند با اعداد ۸ و ۹ در قرعه کشی مشخص می‌شدند دربی‌شان هفته هشتم می‌افتاد. یا تیم‌های نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان هم از این قاعده مستثنی نبودند. هر سال چهار پنج شهر همشهری داریم به همین خاطر بین ۱ تا ۱۲ از مجموع این اعداد دو شماره را به وسیله کامپیوتر انتخاب می‌کنیم چون نمی‌توان همزمان در یک شهر دو تیم را بازی داد. چون ما شرایط برگزاری مسابقات همزمان دو تیم همشهری در یک شهر را نداریم. مثلا ما نمی‌توانیم همزمان بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس را در یک روز در تهران داشته باشیم چون هر دو استادیوم مشترک دارند.

پس در واقع قرار نبود که دربی در هفته هشتم برگزار شود؟

به هیچ عنوان. برای ما چه فرقی می‌کند که دربی در هفته‌های ابتدایی برگزار شود یا پایانی.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سیروس IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    خیلی مشکوکه
    • سامان IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      بعنوان یک مهندس کامپیوتر و برنامه نویس میگم که در قرعه کشی با کامپیوتر براحتی میشه تقلب کرد چون برنامه نویس میتونه هر فرمول و خواسته یا قرعه ای رو به کامپیوتر بگه تا اعلام کنه . بدون شک کم خطا ترین قرعه کشی ، قرعه کشی دستی و بیرون اوردن گوی یا قرعه از داخل گلدانه.
  • ستاره قلابی لنگ IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    دروغه مثله جام‌های اسنپی لنگ
    • به نام ایرانم IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      دروغ مثل دروغی به نام استقلال...
    • انا IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      دروغه مثل محکوم کردن فرناز مجیدی دلال و بعد بخشیدنش دروغه مثل هویت بخشیدن به استقلال حقیر با جامهای چهار جانبه اش و ستاره های تقلبی برای عروس اسیا
  • پرسپولیس IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    من زدم کلش رو دیدم اصلا کامپیوتر دار کار نبود مرده داشت با دست در می‌آورد !!!!!!!
  • Ali IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    همچین چیزی امکان نداره یه سناریوی از پیش تعیین شده معلوم شد قرعه های جام حذفی هم از پیش تعیین شده جلوی چشمات فریبت میدن کم مونده علنا جلو دوربین بگن جناب پرسپولیس خسته شدیم لطفا قهرمان نشو هرکاری میکنیم نمیشه ترمزت رو کشید چه مدیریت بی عرضه ایی داریم از کنار هر اتفاقی ساده می‌گذرن اگر اون تیم دسته سومی بود الان جلو‌ قوه قضاییه بودن باز خوبه تو این شرایط سخت پرسپولیسی هستیم موندم بقیه چطور دق نکردن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی