انتقاد بزرگی که سرمربی باید پاسخ دهد/ این تیم هویت ندارد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچستریونایتد با انبوه ستاره‌ها هیچ نشانی از یک تیم منسجم و متحد ندارد و در لیگ برتر هم خوب نتیجه نمی‌گیرد.

تساوی منچستریونایتد در زمین خودی مقابل اورتون که آن هم به سختی به دست امد نشان داد که این تیم همچنان مشکلات گذشته را به همراه خود می‌کشد و با وجود خریدهای فراوان مسائل حل نشده زیادی دارد.

جدا از اینکه اوله‌گنار سولشائر در اقدامی عجیب تصمیم گرفت کریستیانو رونالدو را روی نیمکت بنشاند و به پل پوگبا نیز استراحت بدهد و در نیمه دوم این بازیکنان را همراه با جیدن سانچو وارد زمین کرد اما منچستریونایتد مسائل جدی تری دارد که به نظر می رسد هنوز چاره ای برای آن‌ها پیدا نکرده است.

معمای سانچو

جیدن سانچو بازیکنی که با سر و صدای فراوان از دورتموند به منچستریونایتد آمد و خیلی‌ها او را به عنوان ستاره این فصل شیاطین سرخ می‌دانستند، به عنوان وینگر راست باری یونایتد خریده شد. اما نکته عجیب این است که در هفت بازی از ۹ دیداری که او به میدان رفته است فقط در سمت چپ و به عنوان وینگر چپ بازی کرده است.

او در بیشتر بازی‌ها در دورتموند هم در این پست به میدان می‌رفت و شاید به همین خاطر و برای اینکه اعتماد به نفس او افزایش پیدا کند سولشائر تصمیم گرفته از اودر این پست بازی بگیرد. اما سانچو شروع خوبی در یونایتد نداشته، ضمن اینکه در پست او یونایتد بازیکنان خوبی دارد و قرار بود او سمت راست تیم را تقویت کند.

بازگشت مارکوس رشفورد از مصدومیت می‌تواند شانس بازی کردن سانچو را از این هم کمتر کند چرا که هم پوگبا، هم جسی لینگارد و هم آنتونی مارسیال نیز گزینه‌های بازی کردن در این پست هستند. این یعنی پنج بازیکن باری یک پست می‌جنگند. اگر سانچو به سمت راست هم منتقل شود البته رقابت سختی با میسون گرینوود خواهد داشت که برای منچستریونایتد عالی کار کرده و محبوب هواداران هم شده است. با این اوصاف، ستاره انگلیسی آینده سختی در اولدترافورد خواهد داشت.

کمبود بازیکن کناری

دو تغییر از پنج تغییری که سولشائر نسبت به بازی مقابل ویارئال در ترکیب یونایتد ایجاد کرده بود به دفاع های کناری تیم مربوط می‌شد. ارون وان بیساکا بعد از محرومیت و لوک شاو بعد از مصدومیت یا بیماری به ترکیب اصلی برگشته بودند. هیچکدام از این دو بازیکن تا اینجای فصل عملکرد درخشانی نداشته اند اما غیبت آن‌ها در بازی با ویارئال به چشم آمد و به همین دلیل به نظر می‌رسد جایگاه آن‌ها در ترکیب تیم بدون خدشه باقی خواهد ماند. منچستریونایتد بر خلاف همه پستهایی که در آن بازیکن به اندازه کافی دارد برای دو پست مدافع کناری راست وچپ جایگزینان مناسبی را برای این دو بازیکن ندارد و به همین دلیل این دو حتی در روزهای بدشان هم باید در ترکیب تیم باشند.

ضعف هافبک دفاعی

منچستریونایتد در بازی مقابل ویارئال هم خوش شانس بود که بعد از یکی از ضربات کرنری که زد در ضد حمله گل نخورد. اما این بار مقابل اورتون این اتفاق رخ داد و خالی شدن جای مدافعانی که برای ضربه زدن هنگام کرنر جلو کشیده بودند، کار دست یونایتد داد. اورتون با سرعت بالا توپ را در ضد حمله به محوطه جریمه یونایتد رساند و گل تساوی بازی را زد.

ناتوانی فِرد به عنوان هافبک دفاعی در بازپس گیری توپ هنگام ضد حمله حریف ضعف مفرط منچستریونایتد در این پست را بار دیگر نشان داد. سولشائر اگر می‌خواهد تیمش را به عنوان مدعی قهرمانی دراین فصل مطرح کند باید از فرصت وقفه بازیهای ملی استفاده کرده و این ضعف تیمش را هرچه زودتر برطرف کند: ضعف در پست هافبک دفاعی و ضعف در هنگام ضد حملات.

یک تیم بی هویت

در اکثر مسابقات این فصل، منچستریونایتد کنترل بازی‌ها را در اختیار داشته و اغلب هم نمایشهای فردی بوده که باعث شده یونایتد در بازیهای خود با وجود عملکرد تیمی نه چندان چشمگیر، بتواند نتیجه بگیرد. آن‌ها مقابل اورتون بازی را در خط میانی خوب شروع کردند اما هرچه از بازی گذشت خلاقیت خود را که بیشتر متکی به حرکات برونو فرناندس و پل پوگبا بود از دست دادند و میانه زمین به حریف واگذار شد.

این تیم منچستریونایتد با وجود داشت ستاره‌های فراوان نوعی فقدان هویت تیمی را از خود نشان می‌دهد و هنوز کار گروهی و تاکتیک مشخصی در بازیهای این تیم دیده نمی‌شود. این انتقاد مهمی است که سولشائر و کادرش باید پاسخی برای آن پیدا کنند. این تساوی به اینکه کدام بازیکن نیمکت نشین بود یا اینکه یونایتد نیاز به خرید فلان بازیکن در فلان پست دارد، مربوط نبود بلکه بیشتر به این مربوط است آن‌ها به عنوان یک تیم بازی نمی‌کنند بلکه گروهی از بازیکنان هستند که به صورت انفرادی حرکاتی را در زمین انجام می دهند و انسجام و پیوستگی در کارشان دیده نمی‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بهنام IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    منچستریونایتد سرمربی بهتر میخواد. اوله به درد این تیم نمیخوره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی