نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
۰ |
۵
ایران - امارات؛ جدالی متفاوت پس از ۷ سال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار پنجشنبه شب ایران و امارات دارای شاخصه‌هایی است که آن را با تقابل‌های قبلی این دو تیم متفاوت کرده است.

تیم ملی فوتبال کشورمان که در بازی‌های قبل خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل سوریه و عراق به پیروزی رسیده است و در صدر گروه A قرار دارد، پنجشنبه شب در سومین بازی‌اش در این رقابت‌ها مقابل امارات قرار می گیرد. 

امارات از سال ۱۳۵۹ تاکنون در ۱۶ مسابقه برابر ایران قرار گرفته و بیش از ۴۰ سال است یکی از حریفان فوتبال ایران در منطقه به شمار می رود. 

در این دیدارها ایران ۱۲ بار تیم ملی به پیروزی رسیده، سه بار تقابل دو تیم مساوی شده و امارات تنها یک بار به پیروزی رسیده است. 

نکته ای که این دیدار را حساس کرده این است که حدود هفت سال از آخرین بازی ایران و امارات می گذرد. این دو تیم  ۲۹ دی ماه ۱۳۹۳ در جام ملت های ۲۰۱۵ استرالیا به مصاف هم رفتند که یوزها یک بر صفر به پیروزی رسیدند. 

اما فوتبال ایران و امارات به دلیل برخی مشکلات به وجود آمده و نام جعلی که امارات روی لیگ خود گذاشت، حدود یک دهه با هم ارتباطی نداشتند و بازیکنان ایرانی از سال ۲۰۱۲ در این کشور بازی نمی کردند تا اینکه احمد نوراللهی و مهدی قایدی به شباب الاهلی پیوستند تا باز هم پای بازیکنان ایرانی به امارات باز شود.

یوزها امیدوارند با مربیگری دراگان اسکوچیچ باز هم به پیروزی رسیده و امارات که برت فان مارویک سرمربی اسبق تیم ملی هلند را روی نیمکتش دارد شکست دهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی