نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پیش‌بازی بلژیک - فرانسه (نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۱)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بلژیک حسرت فینالیست شدن دارد و فرانسه هم می‌خواهد طلسم قهرمان نشدنش را بشکند، پس لیگ ملت‌های اروپا جای خوبی برای پایان دادن به این حسرت‌هاست.

امشب در ورزشگاه آلیانتس‌آرنای شهر تورین از ساعت ۲۲:۱۵ بلژیک و فرانسه برای تعیین دومین فینالیست فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ ملت‌های اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

بلژیک؛ طلسم شیاطین

سال‌هاست که بلژیک صدرنشین فیفا به شمار می‌رود و ستاره‌های پرشماری در سطح اول فوتبال اروپا داشته، اما از راهیابی به یه فینال بزرگ بازمانده. عملکرد روبرتو مارتینس خوب بوده، اما مردم این کشور دیگر تحمل ناکامی پای فینال را ندارند. می‌توان گفت بلژیک شایسته است که حداقل یک فینال مثل لیگ ملت‌های اروپا را تجربه کند، اما در نیمه‌نهایی این تورنمنت هم قدرت‌های اول قاره حضور دارند. حالا باید به مصاف بلژیکی بروند که مرتبه قبلی در جام‌جهانی از حضور در فینال محروم‌شان کرده.

فرانسه؛ ماجرای اروپا

خروس‌ها در جام‌جهانی در ۲ دهه اخیر از مسابقات اروپایی موفق‌تر بوده‌اند. تیم دیدیه دشان بدجور از یورو ۲۰۲۰ کنار رفت، در حالی که خیلی‌ها تصور می‌کردند شانس اول قهرمانی هستند. دشان در مجموع نتایج خوبی همراه خروس‌ها گرفته و می‌تواند انتقاد نتیجه نگرفتن در اروپا را هم با جام گرفتن در لیگ ملت‌ها کم کند. اگرچه لیگ ملت‌ها اعتبار یورو را ندارد، ولی می‌تواند راه را برای حضور قدرتمندتر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هموار کند. فرانسه اخیراً همانقدر که با شکست غریبه بوده، خیلی بازی‌ها را هم مساوی کرده و پیروزی هم کم داشته.

آخرین جدال
جولای ۲۰۱۸ در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی، فرانسه با تنها گل اومتیتی مقابل بلژیک پیروز شد و در نهایت هم با شکست کرواسی در فینال قهرمان شد.

آمار بازی
۷۴) بلژیک و فرانسه از سال ۱۹۰۴ به بعد یعنی ۱۱۷ سال است که به مصاف هم رفته‌اند. در ۷۴ بازی بین این دو تیم، بلژیک ۲۵ بازی را برده و فرانسه ۳۰ مرتبه پیروز شده. ۱۹ بازی هم مساوی شده است.
۶) در ۶ دیدار آخر بلژیک و فرانسه هر تیم ۲ بازی را برده و ۲ بازی هم با تساوی بدون‌گل تمام شده. آخرین پیروزی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ برای فرانسه رقم خورد.
۴۱) از آخرین حضور بلژیک در فینال یک تورنمنت معتبر ۴۱ سال می‌گذرد. سال ۱۹۸۰ مقابل آلمان در فینال یورو شکست خوردند و نایب‌قهرمان شدند.
۲۱) فرانسه ۲۱ سال است که در اروپا جام نگرفته و حتی در یورو ۲۰۱۶ که میزبان بودند هم فینال را باختند.
۱) در ۱۷ بازی اخیر بلژیک فقط یک باخت داشته که مقابل ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ بود. بلژیک در ۲۱ بازی آخرش دروازه همه حریفان را باز کرده.
۰) فرانسه در ۱۴ بازی اخیرش در وقت‌های معمول شکست نخورده و در یورو ۲۰۲۰ هم با شکست در پنالتی‌ها مقابل سوئیس حذف شدند. با این حال خروس‌ها در ۶ بازی اخیرشان ۵ بازی را مساوی کرده‌اند.

مصدومان و محرومان
بلژیک تمامی بازیکنانش را در اختیار خواهد داشت. انگولو کانته هافبک کلیدی فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده تا با بدشانسی مرحله نهایی لیگ ملت‌های اروپا را از دست بدهد.

ترکیب احتمالی دو تیم
بلژیک:
کورتوا، آلدرویرلد، بویاتا، ورتونگن، مونیه، تیلمانس، ویتسل، تورگان آزار، ادن آزار، دبروینه و لوکاکو
فرانسه: لوریس، پاوار، واران، کیمپمبه، هرناندس، وِرِتو، شوامنی، پوگبا، گریزمن، امباپه و بنزما
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی