پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
۰ |
۵
تیم های ملی ایران و امارات
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اماراتی‌ها از سال ۱۳۵۹ در پیکارهای مختلف آسیایی مقابل تیم ملی ایران صف‌آرایی کرده‌اند و در اغلب مسابقات نیز مغلوب ملی‌پوشان کشورمان شده‌اند.

اماراتی‌ها از سال ۱۳۵۹ در پیکارهای مختلف آسیایی مقابل تیم ملی ایران صف‌آرایی کرده‌اند و در اغلب مسابقات نیز مغلوب ملی‌پوشان کشورمان شده‌اند. این دو تیم تاکنون ۱۶ مرتبه در دیدارهای رسمی و دوستانه به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم ایران ۱۲ پیروزی بوده و اماراتی‌ها فقط یکبار موفق به بردن ما شده‌اند.

رویارویی‌های دو تیم سه بار هم با تساوی به پایان رسیده است. اولین بازی ایران و امارات روز چهاردهم شهریور سال ۵۹ در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا۱۹۸۰ کویت بود. جدالی دوستانه که با دو گل به سود ملی‌پوشان ایران تمام شد و ایرج دانایی فرد ملی‌پوش فقید استقلال اولین گل آن مسابقه و در واقع نخستین گل ملی ایران را وارد دروازه امارات کرد.

البته در طول تاریخ رقابت‌های دو تیم، استقلالی‌هایی مانند نصرالله عبداللهی، شاهرخ بیانی، رضا عنایتی، امیرحسین صادقی، رسول خطیبی و فریدون زندی نیز موفق به گشودن دروازه تیم ملی امارات شده‌اند. تنها پیروزی تاریخ امارات برابر ایران روز یازدهم شهریور سال  ۱۳۷۶ در شهر ابوظبی به دست آمد. جدالی دوستانه که با برتری ۳-۱ میزبان تمام شد و حمید استیلی تک‌گل تیم ملی کشورمان را به ثمر رساند.

در واقع آنها ۲۴ سال است که حسرت پیروزی برابر ملی‌پوشان کشورمان را می‌خورند.


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی