محمد بن‌سلمان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمد بن‌سلمان مالک صندوق ثروت ملی عربستان مالکیت نیوکاسل را برعهده گرفت، مردی که گفته می‌شود یک تریلیون دلار ثروت دارد و صاحب گران‌ترین خانه جهان است.

صندوق سرمایه‌گزاری عمومی که صندوق ثروت ملی عربستان و متعلق به محمد بن‌سلمان است، ۸۰ درصد سهام باشگاه نیوکاسل را در اختیار گرفت، اتفاقی که سال‌های گذشته در شرف وقوع بود اما حواشی و اعتراض‌ها به حضور این شاهزاده عربستانی باعث شد روند انتقال سهام متوقف شود. با این حال این مرتبه رسماً بن‌سلمان به لیگ برتر انگلیس آمد.

اما بن سلمان کیست؟ مردی با دوستان مشهور که جیبش پر از پول است و به طور بالقوه مالک یک تیم لیگ برتری است؟

طبق تحقیقات نشریه «سان» ارزش دارایی‌های محمد بن‌سلمان که پسر پادشاه سلمان بن عبدالعزیز است حدود یک تریلیون پوند تخمین زده شده است. این بدان معناست که بن‌سلمان ۳۴ ساله اشتهای سیری‌ناپذیری برای پول خرج کردن دارد. گفته میشود که او صدها میلیون پوند صرف خرید قایق تفریحی، خانه فرانسوی و حتی برخی کارهای هنری کمیاب کرده تا زندگی فوق لوکسی داشته باشد. او همچنین با افراد رده بالا هم نشست و برخاست دارد و به کاخ سفید هم رفت و آمد داشته و دونالد ترامپ را دوست خود می‌داند.

با بخشی از زندگی محمد بن‌سلمان یکی از ثروتمندترین مردان جهان در ادامه آشنا می‌شوید.

گران‌ترین خانه در جهان

در سال ۲۰۱۵ فردی ناشناس ۲۳۰ میلیون پوند برای خرید یک قصر باشکوه در غرب پاریس هزینه کرد و جهان در بهت فرو رفت. آن زمان این ملک را گران‌ترین خانه جهان می‌دانستند. دو سال بعد گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه خریدار این قصر کسی نبود جز محمد بن‌سلمان، که طی یک سفر کاری عاشق قلعه لوئی چهاردهم شد. این ملک دارای ۱۰ اتاق خواب، یک استخر سرپوشیده و یک استخر روباز، کتابخانه و آکواریوم است.

محمد بن‌سلمان - گران‌ترین خانه جهان

محمد بن‌سلمان - گران‌ترین خانه جهان

The Serene

ولیعهد که از خرج کردن پول هراسی ندارد، در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۳۸۰ میلیون پوند به تاجر معروف روسی یوری شفلر داد تا قایق تفریحی سوپرلوکسش را بخرد. این قایق که «The Serene» نام دارد با داشتن ۴۳۹ فوت طول و ۶۰ فوت عرض، یکی از بزرگترین قایق‌های جهان است. اما به تازگی با برخورد به صخره‌های دریای سرخ کمی آسیب دید.

محمد بن‌سلمان - The Serene

عاشق هنر

بن‌سلمان هم مانند خیلی از افراد ثروتمند عاشق کارهای هنری است. در سال ۲۰۱۷ شخصی به نمایندگی از طرف ولیعهد عربستان نقاشی معروف و کمیاب لئوناردو داوینچی را به قیمت ۳۴۰ میلیون پوند خریداری کرد و اثر هنری داوینچی گران‌ترین اثر هنری فروخته شده نام گرفت. این گزارش توسط حراجی کریستی رد شد و این نقاشی در حال حاضر در موزه لوور ابوظبی، امارات، نگهداری می‌شود.

محمد بن‌سلمان - نقاشی لئوناردو داوینچی

محمد بن‌سلمان - نقاشی لئوناردو داوینچی

رفاقت با ترامپ

ولیعهد برای فعالیت‌های سیاسی به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کند تا با افراد تاثیرگذار زیادی ملاقات داشته باشد. او با رئیس جمهور سابق آمریکا هم دیدار داشت و پس از این دیدار دونالد ترامپ را دوست مسلمانان خطاب کرد.

محمد بن‌سلمان - دونالد ترامپ

محمد بن‌سلمان - ملکه الیزابت

محمد بن‌سلمان - ولادیمیر پوتین

محمد بن‌سلمان - جانی اینفانتینو

چهار شاهزاده

گفته می‌شود بن‌سلمان در سال ۲۰۰۸ با «سارا بنت مشهور» ازدواج کرد و ۴ فرزند دارد. او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون در سال ۲۰۱۸ در مورد زندگی شخصی‌اش گفت: «می‌خواهم فرزندانم زندگی عادی و دور از کانون توجهات و فشارهای سیاسی داشته باشند. همسرم هم همین را می‌خواهد.»

محمد بن‌سلمان - امانوئل مکرون

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    مرگ بر آل صعود پاینده باد جمهوری اسلامی ایران
    • میثم IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      بخدا این همه آرزوی مرگ برای دنیا فایده ای جز نفرت ودوری ازجامعه جهانی برای ما نداشته کمی هم آرزوی خوب وانرزی مثبت برای مردم دنیا بفرستید تاشاید کمی ازاین همه بدی فاصله بگیریم
  • میهن IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    زنده باد دوستی میان ملتها و کشورها!
  • ملت IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    پول وثروت وقتی باارزش میشود که حد اقل برای رضای خدا وخدمت به خلق مورد استفاده قرار گیرد . مگر یک انسان . چقدر برای خود و خوانواده اش باید هزینه کند .اللخصوص اگر مسلمان باشی . قصر قایق مدرن مجلل . و خرجهای این
  • ماری IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    خوشا زندگیتون
  • احمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    عربستان فقط نفت داره ما نفت و گاز و آب و معدن و ...داریم ما شهری صدبرابر زیباتر از نئوم داریم که چند طبقه و طبق است دریا جنگل و مه است در اولسبلنگاه خودمان ولی ماعقل نداریم چیزی که همیشه فکر می کردیم حداقل این یکی رو همیشه خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی