نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
لوئیس انریکه؛ ایتالیا - اسپانیا (نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۱)
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا رمز پیروزی تیمش مقابل ایتالیا در اولین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا را توضیح داد.

تیم ملی اسپانیا با غلبه بر ایتالیا در بازی اولی مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا، ضمن گرفتن انتقام باختش مقابل همین تیم در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، برای اولین بار به فینال تورنمنت تازه تأسیس یوفا صعود کرد. دو گل از فران تورس کافی بود تا اسپانیایی‌ها در شبی که آتزوری از دقیقه ۴۲ با اخراج لئوناردو بونوچی ۱۰ نفره شد بازی را ببرند و تک گل ایتالیایی‌ها که در اواخر بازی توسط لورنتزو پلگرینی به ثمر رسید هم فایده‌ای نداشته باشد.

لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در پایان بازی به شبکه رآی اسپورت ایتالیا گفت: «شاید رمز پیروزی ما این بود که توانستیم به سبک همیشگی خودمان بازی کردیم. این کلید موفقیت ما بود. ایتالیا تیم بسیار قدرتمندی است و همیشه و در همه حال رویارویی با آن سخت است. به نظرم این بازی یکی از بهترین بازی‌هایی بود که شما می‌توانستید در رده ملی ببینید. ما توانستیم حریف را به خوبی پرس کنیم، مسیر حرکت تعدادی از بازیکنان تأثیرگذار ایتالیا را ببنیدیم و در نهایت با با اضافه شدن بازیکنان‌مان از خط میانی موقعیت‌های گلزنی به وجود آوریم.»

یکی از تصمیمات غیرمنتظره لوئیس انریکه برای این بازی قرار دادن پابلو مارتین پائس گاویرا ملقب به گاوی، هافبک ۱۷ ساله تیم فوتبال بارسلونا در ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا بود که او را به جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل کرد. انریکه در این باره هم گفت: «می‌بینید که پسربچه‌های فوتبالیست اسپانیایی چقدر خوب هستند! کم پیش می‌آید که یک بازیکن را در اولین بازی ملی‌اش در این سن و سال، با چنین شخصیت و اعتماد به نفسی در زمین بازی ببینیم. او آینده تیم ملی اسپانیا خواهد بود و به درد حال این تیم هم می‌خورد. وراتی (هافبک ایتالیا) الگوی اوست و من هم قبل از بازی به او گفتم که از اولین تا آخرین لحظه بازی نباید چشم از وراتی بردارد و او هم استقبال کرد.»

اسپانیا که در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ از پس ایتالیا برنیامد و در ضربات پنالتی به این تیم باخت، این بار توانست آتزوری را شکست و به روند شکست ناپذیری این تیم که ۳۷ بازی متوالی نباخته بود پایان داد. انریکه در این باره گفت: «ما خوشحالیم و راضی اما نه بابت اینکه به شکست ناپذیری ایتالیا پایان دادیم بلکه به خاطر صعود به فینال چون ایتالیا لیاقت رکورد جهانی‌اش (برای بیشترین تعداد بازی بدون باخت متوالی) را داشت و به نظر من باز هم در بالاترین سطح بازی خواهد کرد.»

در ابتدای بازی تعدادی از هواداران تیم ملی ایتالیا روی سکوها هنگام پخش سرود اسپانیا آن را هو کردند. انریکه در پاسخ به این سؤال که آیا از این اتفاق ناراحت است، گفت: «سرود ایتالیا آنقدر فوق‌العاده است که پخش شدنش در ابتدای هر مسابقه‌ای جو بازی را هیجان‌انگیز می‌کند. من فقط صدای هوی چند نفر را شنیدم اما این را هم دیدم که بونوچی و دیگر بازیکنان ایتالیا به آن افراد اشاره کردند که این کار را انجام ندهند. به نظر من همیشه میان ایتالیا و اسپانیا احترام متقابلی وجود داشته است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی